Jak kamper to przede wszystkim na bazie Fiata. Włoska marka niepodzielnie króluje nie tylko wśród producentów zabudów w całej Europie, ale także w ogłoszeniach używanych kamperów w serwisie otomoto w czerwcu 2022 r. Aż 29,9 proc. wystawionych pojazdów opracowano na bazie Fiata. Na kolejnych miejscach znalazły się: Ford (10,9 proc.), Mercedes (8,5 proc.) oraz Citroen (6 proc.).
Naturalnie, jeśli kamper, to z dieslem pod maską. Aż 96,1 proc. wystawionych pojazdów jest zasilanych silnikiem wysokoprężnym. Udział pozostałych jest właściwie śladowy. W przypadku benzyny to ledwie 2,9 proc. a odmian wzbogaconych o instalację LPG jedynie 1 proc. W statystykach uwzględniono także hybrydę. Choć w Otomoto nie wystawiono żadnego hybrydowego kampera, to jednak odnotowano próby wyszukiwania ogłoszeń (0,1 proc.).
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKamper: im starszy rocznik, tym bardziej poszukiwany
Nietrudno zgadnąć, że im starszy rocznik, tym większa oferta. Z raportu Otomoto wynika, że największy wybór dotyczy samochodów z rocznika 1998 i starszych (aż 20,5 proc.) oraz modeli wyprodukowanych w latach 2003-2007. Wszystko zaś co powstało w 2008 r. lub jest jeszcze młodsze, pojawia się w ogłoszeniach wyraźnie rzadziej. A które są najbardziej poszukiwane? Zdecydowanie dominują najstarsze roczniki. A im starszy, tym większe prawdopodobieństwo dużych wydatków.
- Przeczytaj także: Używane kampery: jak nie trafić na minę?
Analitycy Otomoto sprawdzili także kraj pochodzenia. Okazuje się, że aż 61,3 proc. to modele z Polski (i także też są najczęściej poszukiwane). W przypadku pojazdów importowanych tradycyjnie przewodzą wersje z Niemiec (19,3 proc.) i Francji (7,5 proc.). Importujemy także z Włoch (2 proc.), Belgii (1,8 proc.), USA (1,6 proc.), Holandii (1,6 proc.), Austrii (1.6 proc.), Szwajcarii (1,3 proc.) i Finlandii (0,5 proc.).
- Przeczytaj także: Jak powstaje kamper na zamówienie? Od nudnego busa do kampera marzeń
Na koniec kwestia finansów. Ile zatem trzeba wydać na kampera? Z analiz Otomoto wynika, że najwięcej wystawianych ofert dotyczy pojazdów wycenionych powyżej 200 tys. zł (aż 31.7 proc.). Sporo ofert można jednak znaleźć w przedziałach cenowych 100-150 tys. zł (14,6 proc.), 50-75 tys. zł (10,7 proc.) oraz 75 – 100 tys. zł (10,1 proc.). A jaki jest odzew klientów? Najwięcej chętnych poszukuje samochodów w budżecie do 75 do 125 tys. zł (ponad 11 proc.).