To nie prototyp, lecz już model produkcyjny, ale trzeba będzie na niego trochę poczekać. Niskoseryjna produkcja Polestar 1 (do 500 egz. rocznie) rozpocznie się dopiero w połowie 2019 roku. Co ciekawe tego auta nie będzie można kupić na własność – będzie ono oferowane wyłącznie w ramach kompleksowej usługi miesięcznego abonamentu.

Polestar 1 – hybryda o sportowych osiągach

Sportowy Polestar 1 ma 4,5 m długości, czyli jest o 65 cm krótszy od Volvo S90, które bazuje na tej samej, skalowanej platformie SPA. Sportowe proporcje nadwozia modelu Polestar uzyskano dzięki zmniejszeniu rozstawu osi o 32 cm i skróconej o 20 cm tylnej części pojazdu.To pierwszy samochód w grupie, którego nadwozie w większości wykonane jest z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego.

Dwudrzwiowe coupe 2+2 wyposażono w układ hybrydowy, składający się z silnika benzynowego i dwóch elektrycznych. Spalinowy napędza koła przednie, a elektryczne – tylne. Łączna moc systemowa wynosi 600 KM, a maksymalny moment obrotowy – 1000 Nm. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może przejechać 150 km. Osiągów jeszcze nie podano, ale już podstawowe dane techniczne obiecują wiele. Za aktywne zawieszenie odpowiedzialna jest firma Ohlins, a za układ hamulcowy – Akebono.

Polestar 1 – to dopiero początek

Polestar zapowiada już kolejne nowości. W drugiej połowie 2019 roku możemy spodziewać się premiery modelu Polestar 2 – auta średniej wielkości z napędem w pełni elektrycznym, które będzie konkurować z Teslą Model 3. W następnej kolejności w ofercie pojawi się elektryczny SUV - Polestar 3.

Wszystkie samochody nowej marki będą produkowane w Chinach. Polestar zamierza sprzedawać swoje modele przez Internet, jazdę testową również będzie można zamówić online, ale nie zrezygnuje przy tym z tradycyjnych salonów. Wszystkie czynności serwisowe będą wykonywane przez wybrane autoryzowane serwisy Volvo.