Logo
WiadomościAktualnościPotężna akcja serwisowa Forda. Kuga z hybrydą plug-in zagrożona pożarem

Potężna akcja serwisowa Forda. Kuga z hybrydą plug-in zagrożona pożarem

Użytkownicy Fordów Kuga z napędem hybrydowym plug-in powinni wstrzymać się od ładowania akumulatora wysokonapięciowego. Zignorowanie tego zalecenia może grozić pożarem. W Niemczech producent zapowiedział już wycofanie 56 tys. egzemplarzy, w Polsce akcja serwisowa dotyczy niecałych 800 aut.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
FORD KUGA PHEV
kuga.fordpresskits.com
FORD KUGA PHEV

Pod koniec ub.r. Ford był zmuszony wycofać wiele pojazdów. Okazuje się jednak, że sprawa jest poważniejsza, bo wszystko wskazuje na to, że problem dotyczy jeszcze większej liczby modeli. Producent, jak informuje serwis chip.de, w Niemczech musi wezwać do serwisu ok. 56 tys. egzemplarzy modelu Kuga z napędem hybrydowym plug-in.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie są zalecenia dla użytkowników Forda Kuga z hybrydą plug-in?
Ile egzemplarzy Forda Kuga jest objętych akcją serwisową w Polsce?
Co jest przyczyną akcji serwisowej Forda Kuga?
Jak można rozwiązać problem z akumulatorem w Fordzie Kuga?

W Polsce problem dotyczy co najmniej 783 egzemplarzy

Przyczyną akcji serwisowej są problemy z akumulatorem. Wykryta usterka może doprowadzić co zwarcia, a w efekcie nawet do pożaru. Niemiecki automobilklub ADAC precyzuje, że z tamtejszego rynku czasowo wycofane mają być egzemplarze wyprodukowane w latach 2019-2023. W związku z ujawnionym defektem użytkownicy Kug z hybrydą plug-in do czasu usunięcia usterki powinni korzystać wyłącznie z napędu spalinowego.

Właściciele aut objętych akcją serwisową muszą udać się do warsztatu Forda, gdzie problem zostanie rozwiązany za pomocą aktualizacji oprogramowania. Serwis chip.de informuje, że aktualizacji nie można zainstalować online.

W Polsce problem dotyczy 783 egzemplarzy Forda Kugi z napędem hybrydowym plug-in. Liczba ta może być jednak większa, zważywszy na fakt, że niemiecki rynek wciąż jest głównym źródłem aut sprowadzanych do Polski, a akcja serwisowa obejmuje również modele produkowane od 2019 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium