Zarówno w całym półroczu, jak i w samym czerwcu liderką okazała się Toyota. W czerwcu sprzedała 6987 pojazdów i w stosunku do czerwca 2021 r. oznacza to wzrost o 1 proc. W pierwszym półroczu do klientów trafiły 37 934 Toyoty, a w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, kiedy sprzedano 40 621 aut japońskiej marki, oznacza to spadek o 6,6 proc.

Na drugim miejscu wśród marek znalazła się Škoda, która w okresie styczeń-czerwiec 2022 r. sprzedała 18 339 samochodów, a w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku oznacza to spadek aż o 35,9 proc., kiedy to zarejestrowano w naszym kraju 28 617 egzemplarzy aut czeskiej firmy. W samym czerwcu 2022 r. na Škody zdecydowało się 3894 klientów, a tym razem w stosunku do czerwca 2021 r. jest to spadek, ale o 4,8 proc. (4090 zarejestrowanych aut).

Na trzecim miejscu uplasowała się Kia. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku polscy kierowcy zarejestrowali 18 121 samochodów koreańskiej marki. Tym samym Kia odniosła znaczący sukces, bowiem w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r.

(15 788 dostarczonych aut) wzrost sprzedaży wyniósł 14,8 proc. Jednak w samym czerwcu 2022 r. popularność Kii okazała się mniejsza niż rok temu. Obecnie sprzedano 2656 pojazdów, a w czerwcu 2021 r. – 3421 aut (spadek o 22,4 proc.).

Toyota sprzedaje najwięcej nowych aut w Polsce

Pierwsze miejsce Toyoty wśród marek to wynik bardzo dobrej sprzedaży Corolli. W pierwszym półroczu do klientów trafiło 10 896 sztuk tego modelu. Świetnym wynikiem może pochwalić się też Yaris, bo w ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano 6220 tych aut.

W samym czerwcu najchętniej wybieranym samochodem też była Toyota Corolla – 1968 sprzedanych aut. W stosunku do czerwca 2021 r., kiedy do klientów trafiły 1852 Corolle, oznacza to wzrost o 6,3 proc.

Na drugim miejscu w czerwcu także uplasował się model Toyoty – C-HR. W tym miesiącu zarejestrowano 1515 tych aut, a to oznacza wzrost aż o 78,7 proc. w stosunku do czerwca 2021 r., kiedy to zarejestrowano 848 Toyot C-HR.