Ten wynik oznacza, że na starym kontynencie sprzedanych zostało najwięcej nowych aut od 2008 roku. Zdecydowanym liderem pozostaje Volkswagen, który odnotowal tylko minimalny wzrost sprzedaży (0,6 proc.) z wynikiem 905 006 egzemplarzy.
Największy wzrost sprzedaży z czołowej dziesiątki odnotowały dwie marki - Renault (+15 proc.) i Fiat (+17,3 proc.).
Sprzedaż samochodów w Europie - I-VI. 2016 r. (marki)
Poz. | Marka | Sprzedaż 1-6/2016 [egz.] | Zmiana 2015/2016 [%] |
1. | Volkswagen | 905 006 | +0,6 |
2. | Renault | 594 968 | +15,0 |
3. | Ford | 569 299 | +3,8 |
4. | Opel/Vauxhall | 539 500 | +8,1 |
5. | Peugeot | 480 207 | +6,7 |
6. | Audi | 442 651 | +14,3 |
7. | Mercedes-Benz | 426 846 | +14,9 |
8. | BMW | 425 268 | +10,5 |
9. | Fiat | 410 974 | +17,3 |
10. | Škoda | 349 369 | +9,4 |
- | RAZEM: | 8 089 730 | +9,1 |
Najpopularniejszym samochodem w Europie wciąż pozostaje Volkswagewn Golf, ale wiceliderem jest Renault Clio. Odmłodzony francuski model robi furorę na rynkach europejskich.
Sprzedaż nowych samochodów w Europie - I-VI. 2016 r. - modele
Poz. | Model | Sprzedaż 1-6/2016 [egz.] | Zmiana 2015/2016 [%] |
1. | VW Golf | 269.430 | -2 |
2. | Renault Clio | 173.462 | +4 |
3. | VW Polo | 166.894 | +5 |
4. | Ford Fiesta | 159.534 | -9 |
5. | Opel/Vauxhall Corsa | 147.494 | -2 |
6. | Peugeot 208 | 138.368 | +14 |
7. | Opel/Vauxhall Astra | 129.691 | +26 |
8. | Nissan Qashqai | 126.113 | +1 |
9. | Škoda Octavia | 121.297 | +9 |
10. | Ford Focus | 120.534 | -6 |
11. | Renault Captur | 118.543 | +10 |
12. | Peugeot 308 | 113.722 | +9 |
13. | VW Passat | 111.686 | +0 |
14. | Fiat Panda | 109.694 | +20 |
15. | Audi A3 | 104.524 | -4 |
16. | Toyota Yaris | 104.442 | +9 |
17. | Fiat 500 | 103.014 | +3 |
18. | Peugeot 2008 | 96.035 | +13 |
19. | Škoda Fabia | 92.294 | +19 |
20. | Dacia Sandero | 92.110 | +14 |
Galeria zdjęć
Ten model odnotował najwiekszy wzrost sprzedaży - 26 proc. Sprzedano 129 691 egz.
Japończyk produkowany w Wielkiej Brytanii nie zwalnia tempa i utrzymuje się na tym samym poziomie od lat. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 126 113 egz., co oznacza 1 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r.
Drugi francuski model w pierwszej dziesiątce. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 138 368 egz., co oznacza 14 proc. wzrost w poróznaniu a analogicznym okresem 2015 r.
Zdecydowany rekordzista rynku europejskiego. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 269 430 egz., co oznacza jednak 2 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r.
Model z Mlada Boleslav trzyma się dzielnie w elitarnej dziesiątce. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 121297 egz., co oznacza 9 proc. wzrost w porównaniu a analogicznym okresem 2015 r.
Francuski wicelider, ktory rozbił niemiecką koalicję. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 173 462 egz., co oznacza 4 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r.
Z pierwszej dwudziestki tylko cztery modele samochodów odnotowały spadek sprzedaży w I półroczu 2016 r., w porówaniu z znalogicznym okresem 2015 r.
To największy spadek (-9 proc.) w czołowej dziesiątce. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 159 534 egz.
Najwyżej sklasyfikowany Opel ze sprzedażą 147 494 odnotowal o 2 proc. gorszy wynik niż w I półroczu 2015 r.
Kolejny Ford, którego sprzedaż w porówaniu z I półroczem 2015 roku okazała się mniejsza. Sprzedano 120 534 egz., co oznacza 6 proc. spadek.
Drugi z modeli Volkswagena, który utrzymuje się w ścisłej czołówce. Od stycznia do czerwca 2016 r. sprzedano 166 894 egz., co oznacza 5 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r.