Jeszcze w 2022 r. drogowcy zakończyli prace konstrukcyjne w tunelu. Na swoim miejscu znalazły się już wszystkie prefabrykaty, co wymagało połączenia ich za pomocą śrub oraz uszczelnienia specjalnym sznurem zapewniającym odpowiednie warunki ochrony przeciwpożarowej, ponadto zrealizowano płytę jezdną wraz z izolacją i wykonano wyjścia ewakuacyjne.
Jak poinformował na swojej stronie internetowej Urząd Miasta Świnoujścia po połączeniu obu brzegów płytą drogową do zrealizowania pozostały jeszcze m.in. prace wykończeniowe oraz instalacyjne i to nie tylko w samym tunelu, lecz także w pomieszczeniach służących do obsługi całej inwestycji.
Obecnie trwa etap budowy jezdni. W samym tunelu wykonano już izolację, trwają prace przy dylatacjach, a w komorze startowej oraz odbiorczej wykonywane są kapy i chodniki. Wkrótce ma także ruszyć układanie warstw bitumicznych. Zgodnie z planem nawierzchnia asfaltowa w tunelu będzie wykonywana w marcu br. i ta część prac ma zająć ok. 30 dni.
Świnoujski urząd precyzuje, że poza samym tunelem większość prac już wykonano. Teraz wykonawca m.in. będzie kładł bitumiczną nawierzchnię ścieżek pieszo-rowerowych po stronie wyspy Wolin, a także elementy brukowe i oznakowanie. Do wykonania zostały również roboty wykończeniowe przy budowie wyjść ewakuacyjnych.
- Przeczytaj także: Japońska marka zdeklasowała rywali na polskim rynku nowych aut. W TOP 10 ma aż pięć modeli
Cały tunel o konstrukcji jednorurowej z jednym pasem ruchu o szerokości 3,5 m w każdym kierunku oraz ok. dwumetrowych pasach awaryjnych ma być gotowy za kilka miesięcy. Możliwe zatem, o ile nie pojawią się żadne niespodziewane przeszkody, że z nowej przeprawy skorzystamy jeszcze przed tegorocznymi wakacjami.