Toyota RAV4 w bazowej wersji wyposażenia Comfort kosztuje teraz od 176 100 zł, ale raczej mało kto się na nią skusi, bo za 2,7 tys. zł więcej można mieć RAV4 Comfort z pakietem Style, który dorzuca do wyposażenia japońskiego SUV-a dodatki wyceniane wcześniej (przed promocją) na 16,7 tys. zł. Za 178 800 zł można zatem wyjechać z salonu Toyotą RAV4 w kompletnym wyposażeniu (ładne, 18-calowe felgi, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania, multimedia z 10,5-calowym ekranem, cyfrowy wyświetlacz zamiast zegarów o przekątnej 12,3 cala, dostęp bezkluczykowy, etc. Ale to nie ten najpopularniejszy wariant RAV4 jest powodem, dla którego Toyota opublikowała nowy cennik RAV4. Chodzi o inną wersję.
Toyota RAV4 2025 - nowe ceny
Rabaty dosięgnęły "RAV-ki" wyprodukowane w tym roku (nie jest to żadna wyprzedaż rocznika) w wersji Plug-in Hybrid. Mowa zatem o najmocniejszej, bo aż 306-konnej odmianie z napędem na cztery koła AWD-i, która przyspiesza do 100 km/h w... 6 sekund, a w trybie czysto elektrycznym potrafi jechać do 135 km/h. Toyota deklaruje, że litowo-jonowy akumulator RAV4 o pojemności 18,1 kWh pozwala przejechać do 75 km na samym prądzie. Po jego rozładowaniu RAV4 zachowuje się tak, jak zwykła hybryda Toyoty, czyli wciąż pozostaje oszczędna.
Ile to kosztuje? Rabaty sięgają 30 tys. zł, a dodatkowo klient zyskuje bon na wybrane oryginalne akcesoria o wartości 1 tys. zł oraz znakowanie pojazdu technologią syntetycznego DNA o wartości 1 tys. zł. Przy zakupie auta można też dołączyć do Toyota Charging Network i uzyskać dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie (ponad 7,4 tys. punktów ładowania).
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Dynamic kosztuje teraz od 219 200 zł. Jak jest wyposażona? Mi.in. w:
- podgrzewane fotele przednie i skrajne siedzenia na tylnej kanapie,
- systemem multimedialny Toyota Smart Connect z nawigacją działającą w trybach online i offline,
- wirtualny kokpit,
- 18-calowe felgi aluminiowe.
Cena uwzględnia rabat oraz Ekobonus w wysokości 7,3 proc. Do tej wersji klient otrzymuje także kabel do ładowania o długości 7,5 m (Typ 2) z etui, nakrętki antykradzieżowe do kół, wykładzinę bagażnika oraz nakładki progowe z logo Plug-in.
Wspomniane 30 tys. zł rabatu można uzyskać, decydując się na wersję Style, która kosztuje teraz 244 900 zł, a oferuje m.in. kamery 360, skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach, wyświetlacz HUD, cyfrowe lusterko wsteczne i 19-calowe felgi.
Toyota RAV4 - o ile droższy jest plug-in od zwykłej hybrydy
Toyota RAV4 Plug-in, podobnie jak odmiana HEV, jest dostępna w kilku wariantach wyposażenia, które nie są tożsame. Dla przykładu, w przypadku plug-ina wersja Style jest odmianą topową, a w przypadku zwykłej hybrydowej RAV4 odmiana Style w ogóle nie występuje (jedynie jako pakiet do bazowej wersji Comfort). Inaczej wyposażone są też wersje Selection. Najbardziej zbliżone wyposażenie oferują usportowione odmiany GR Sport.
W przypadku zwykłej hybrydy trzeba za nią zapłacić 219 700 zł. W przypadku plug-ina - 241 200 zł. Różnica wynosi zatem nieco ponad 20 tys. zł. To na tyle niedużo, by móc przekonać niezdecydowanych. A Toyocie, tak jak innym producentom, zależy, by w tym roku udział hybryd ładowanych z gniazdka w ogólnej sprzedaży był wyraźnie większy niż w latach poprzednich, bo nowe unijne regulacje, obowiązujące od 1 stycznia 2025 r. wymuszają na producentach przestrzeganie jeszcze bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin. Pisaliśmy o tym w tym tekście: Regulacja CAFE od 1 stycznia 2025 r. Czy naprawdę czeka nas trzęsienie ziemi?