Hybrydy stanowią trzon oferty Toyoty. Już ponad 50 proc. sprzedawanych samochodów tej marki jest wybieranych właśnie z takim napędem. Rosnący popyt – tym Toyota argumentuje nowe inwestycje w Polsce, ale wydaje się, że zawirowania z brexitem mogły wpłynąć lub chociaż przyspieszyć tę decyzję.

Toyota Motor Manufacturing Poland – drugi ośrodek po Japonii

Drugie linie produkcyjne zostaną uruchomione w zakładzie w Wałbrzychu, w którym będzie rozbudowywana hala obróbki i montażu silników oraz hala odlewni, a części do produkcji będą pochodzić m.in. z zakładu w Jelczu-Laskowicach.

Polska stała się drugim poza Japonią ośrodkiem produkcji i rozwoju napędów hybrydowych Toyoty na świecie, zaopatrującym w zespoły napędowe auta produkowane w Europie. Całość inwestycji ma zostać zakończona do 2022 r. Dzięki wszystkim projektom związanym z technologią hybrydową wartym łącznie 2 mld zł poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland wzrośnie do ponad 5,5 mld zł, a zatrudnienie do ponad blisko 3 tys. osób.

Sayonara do Brytyjczyków

Toyota nie jest pierwszym japońskim producentem, który w ten sposób reaguje na niepewną sytuację panującą w Wielkiej Brytanii. Wcześniej o rezygnacji z produkcji następnej generacji modelu X-Trail w angielskich zakładach w Sunderland poinformował Nissan (nadal mają tam powstawać: nowy Juke, następny Qashqai i elektryczny Leaf). Jeszcze bardziej drastyczne kroki podjęła Honda, która w 2021 r. zamierza zamknąć swoją fabrykę w Swindon (po zakończeniu cyklu produkcyjnego obecnego modelu Civic).