Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Tunel POW - problemy z odbiorami i zmiany w sprawie fotoradarów

Tunel POW - problemy z odbiorami i zmiany w sprawie fotoradarów

Temat tunelu na Południowej Obwodnicy Warszawy co chwilę wraca jak bumerang. Odcinek, który miał być już dawno otwarty, cały czas jest niedostępny dla kierowców, w dodatku padła informacja, że nie będzie fotoradarów na wjeździe do tunelu. GDDKiA jednak dementuje te informacje, choć nastąpiły zmiany pierwotnego planu.

Południowa Obwodnica Warszawy (POW), tunel pod Ursynowem
Południowa Obwodnica Warszawy (POW), tunel pod UrsynowemŹródło: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

Obawy przed przekraczaniem prędkości i wypadkami w tunelu POW są uzasadnione. Przykładów takich sytuacji nie trzeba szukać daleko, wystarczy pojechać na północ Warszawy, na drogę S8. Słynna ekspresówka w głowach Warszawiaków jest zapisana jako zakorkowana i kolizjogenna trasa. Aby do takich sytuacji nie dochodziło na południowym odcinku, miały tam tymczasowo stanąć dwa fotoradary, które w przyszłości zostaną zastąpione odcinkowym pomiarem prędkości.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tunel POW – zmiany w sprawie fotoradarów

Jak poinformowała “Gazeta Stołeczna”, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała zrezygnować z postawienia dwóch fotoradarów na wjeździe do ursynowskiego tunelu.

Rzecznik prasowy GDDKiA Szymon Piechowak jednak dementuje tę informację, choć doszło do zmian w planie postawienia fotoradarów. Jak poinformował mnie rzecznik GDDKiA, po konsultacjach z GITD okazało się, że uwarunkowania techniczne pozwalają na postawienie tylko jednego fotoradaru w jedną stronę. Drogowcy są chętni, zatem, aby to jedno urządzenie zostało zamontowane. Teraz należy oczekiwać na decyzję GITD w tej sprawie.

Nic nie zmieniło się także w sprawie odcinkowych pomiarów prędkości, a drogowcy mają już nawet pomysł skąd je wziąć. W związku z kończącym się remontem na autostradzie A1 wyłączono już z użytkowania jeden z odcinkowych pomiarów prędkości. Urządzenia co prawda nie zostały jeszcze zdjęte z drogi, ale nie rejestrują już kierowców. GDDKiA jest za tym, aby przenieść je z remontowanego odcinka A1 do tunelu w Warszawie. Nie wiadomo niestety, kiedy może to nastąpić.

Tunel POW - problemy z odbiorami

Historia ostatniego południowego odcinka mogłaby zostać tematem długiego serialu z nagłymi zwrotami akcji. Tunel powinien zostać już dawno otwarty, ale nastąpiło kilkukrotne przeniesienie terminu dopuszczenia do ruchu. W tunelu POW cały czas trwają testy i odbiory. We wrześniu podczas badań nawierzchni wyszło na jaw, że betonowa jezdnia ma nieprawidłowości, co doprowadziło do skucia i ponownego położenia nawierzchni.

Teraz podczas prób zadymienia okazało się, że wentylacja nie działa prawidłowo, przez co nie doszło do odbioru. Strażacy mieli wywołać pożar w tunelu, aby sprawdzić systemy bezpieczeństwa, jednak wentylatory nie włączyły się automatycznie, a dopiero po ręcznym włączeniu ich przez pracowników. Próby pożarowe mają być powtórzone.

Tunel POW – będzie przejezdny na jesieni

Pomimo problemów GDDKiA cały czas podtrzymuje, że trasa zostanie udostępniona kierowcom jeszcze na jesieni tego roku. Konkretnego terminu nie ma, a jesień kończy się tuż przed świętami. Miejmy nadzieję, że na ten wyjątkowo intensywny czas na drogach, ostatni odcinek POW będzie przejezdny.

Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków