Buchanka (niektórzy używają określenia bohanka), czyli bochenek - oto jeden z najpopularniejszych samochodów dostawczych, którego korzenie sięgają jeszcze czasów ZSRR. Auto produkowane jest bowiem bez większych zmian od 1965 roku (można je nawet kupić w Polsce jako UAZ Cargo już od 77 tys. zł). Najwyraźniej uznano, że dopóki konstrukcja sprawdza się w trudnych rosyjskich warunkach, to nie ma szczególnej potrzeby, by wprowadzać mniejsze lub większe zmiany. W kwestii dzielności w terenie „bochenek” z łatwością zawstydzi niejednego modnego SUV-a (nie sposób ukryć militarnego przeznaczenia pojazdu).
UAZ-a można przerobić na kampera. Producent z Uljanowska wspólnie z Lux Form przygotowali wyjątkową edycję Bajkał. To nic innego jak pomysłowy kamper z zabudową, którą można łatwo zdemontować (pytanie czy ktokolwiek na to się zdecyduje). Producent zapewnia, że wystarczy zaledwie 30 minut, by zyskać tradycyjną wersję towarową.
W dwukolorowym nadwoziu (z rozkładanym zadaszeniem na dachu) kryje się kabina normalnej dwuosobowej odmiany Cargo z ogromną przestrzenią ładunkową. Gotowy moduł mieszkalny mocuje się do specjalnych prowadnic. Zależnie od konfiguracji można mieć zatem komplet szafek (na ubrania oraz elementy kuchni) ze zlewem, kuchenką gazową oraz rozkładanym łóżkiem (wymiary: 152 cm x 192,5 cm). Dwie połówki łóżka składają się pionowo i są mocowane do obu ścian (po rozłożeniu do wykorzystania jest spora przestrzeń bagażowa pod łóżkiem), dzięki temu łatwo zabrać ze sobą cały dobytek potrzebny na wyjazd kempingowy.
UAZ Bajkał to czteroosobowy kamper (producent chwali się, że w samochodzie może nocować pięcioosobowa rodzina). Stąd dodatkowe siedzenia na prowadnicach tuż przed szafkami. Nie zapomniano oczywiście o podnoszonym dachu z niewielkim namiotem i obowiązkową moskitierą (do wyboru kilka wersji dachu, różniących się wymiarami). W dodatkowej części wygospodarowano jeszcze miejsce na dwuosobowe łóżko.
Pierwsze wyprodukowane egzemplarze mają trafić do Niemiec w ramach sondowania rynku. UAZ nie wyklucza jednak, że samochód będzie można kupić także w innych krajach..
Historia samochodu zaczęła się w 1965 roku. Popularny bochenek jest wciąż produkowany!
W dwukołowym nadwoziu (z rozkładanym zadaszeniem na dachu) kryje się kabina normalnej dwuosobowej odmiany Cargo z ogromną przestrzenią ładunkową.
Dość spartańskie wnętrze. W opcji miękkie boczki na drzwiach.
Podnoszony dach z miejscem dla 2 osób.
Zależnie od konfiguracji można mieć komplet szafek (na ubrania oraz elementy kuchni) ze zlewem, kuchenką gazową oraz rozkładanym łóżkiem (wymiary: 152 cm x 192,5 cm).
Pierwsze wyprodukowane egzemplarze mają trafić do Niemiec w ramach sondowania rynku. UAZ nie wyklucza jednak tego, że samochód będzie można kupić także na innych rynkach.