- W tej wersji nie znajdziecie klimatyzacji
- Czasami warto dopłacić to bogatszych wersji
- Lista opcji w Volkswagenie jest naprawdę długa
Volkswagen Polo - jakie ma wyposażenie wersja Start
W wyposażeniu seryjnym, na szczęście, znalazły się układy elektroniczne zapewniające bezpieczeństwo (ESP, asr, ABS) oraz komplet poduszek powietrznych i bocznych kurtyn. Jest też system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz system wykrywający pieszych.
Z udogodnień dla kierowcy Volkswagena Polo w wersji Start ma: fotel kierowcy z regulacją wysokości, system Hill hold (ułatwianie podjeżdżania pod górę), centralny zamek, sterowane elektrycznie szyby z przodu i z tyłu, radio.
Volkswagen Polo w wersji Start nie ma: dzielonej tylnej kanapy, dywaników materiałowych, klimatyzacji. Niestety do tej wersji nie można dokupić żadnej z kilkudziesięciu opcji oferowanych do wyższych wersji wyposażeniowych.
Jeśli idzie o silniki, to na początek oferowana jest jednostka benzynowa 1.0 w czterech wariantach mocy: 65 KM, 75 KM, 95 KM i 115 KM. Dwie ostatnie to TSI. W grudniu 2017 r. pojawi się benzynowa jednostka 2.0 TSI o mocy 200 KM (przeznaczona wyłącznie do wersji GTI) oraz 1.6 TDI w dwóch wersjach mocy – 80 i 95 KM.
Volkswagen Polo - polski cennik
Silnik, skrzynia biegów | Start | Trendline | Comfortline | Beats | Highline | GTI |
1.0 65 KM 5b | 44 490 | 49 790 | - | - | - | - |
1.0 75 KM 5b | - | 51 590 | 54 490 | 58 980 | - | - |
1.0 TSI 95 KM 5b | - | 54 890 | 57 790 | 62 280 | 60 190 | - |
1.0 TSI 95 KM DSG 7 | - | - | 64 690 | 69 180 | 67 090 | - |
1.0 TSI 115 KM 6 b | - | - | - | - | 63 390 | - |
1.0 TSI 115 KM DSG 7 | - | - | - | - | 70 290 | - |
2.0 TSI 200 KM DSG 6* | - | - | - | - | - | 89 690 |
1.6 TDI SCR 80 KM 5b* | - | 64 990 | - | - | - | - |
1.6 TDI SCR 80 KM 5b* | - | - | 67 590 | 72 080 | - | - |
1.6 TDI SCR 95 KM 5b* | - | - | - | - | 71 590 | - |
* wersje dostępne od drugiej połowy grudnia 2017 r.
Volkswagen Polo - lepiej wybrać wersję Trendline
Z porównania cen wersji wyposażeniowych Volkswagena Polo wynika, że najciekawszą ofertą nie jest podstawowa wersja Start, lecz druga w kolejności Trendline. Volkswagen Polo z silnikiem 1.0/65 KM kosztuje 49 790 zł – o 5300 zł drożej od Startu.
Mocniejszy o 10 KM silnik 1.0/75 KM do wersji Trendline wymaga dopłaty 1800 zł. Naszym zdaniem optymalny jest silnik 1.0 TSI/95 KM – cena Volkswagena Polo Trendline z tą jednostką wynosi 54 890 zł – to 5100 zł drożej od bazowej wersji Trendline i 10 500 zł drożej od wersji Start. Wersja Trendline ma w serii składaną asymetrycznie kanapę, podwójną podłogę bagażnika, klimatyzację Climatic (regulacja ręczna), instalację telefoniczną.
Bogata jest lista opcji możliwych o dokupienia. Np. 15-calowe alufelgi kosztują 2520 zł, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów – 990 zł, dywaniki materiałowe 520 zł, czujniki parkowania z przodu i z tyłu – 1600 zł, koło zapasowe pełnowymiarowe – 190 zł, pakiet czujnik deszczu – 690 zł, podgrzewanie przednich foteli – 1680 zł, lakier metaliczny – 1860 zł.