Auto Świat Wiadomości Aktualności Quasi-sportowa quasi-terenówka. Volkswagen Tiguan Urban Sport debiutuje w salonach

Quasi-sportowa quasi-terenówka. Volkswagen Tiguan Urban Sport debiutuje w salonach

W gamie bestsellerowego SUV-a debiutuje nowa wersja. Volkswagen Tiguan Urban Sport stawia na sprawdzoną w mieście “sportową elegancję”. Do rasowej “erki” sporo mu brakuje, ale terenówka też z niego przecież niewielka – klienci i tak będą zachwyceni.

Volkswagen Tiguan Urban Sport 2021
Zobacz galerię (5)
Volkswagen
Volkswagen Tiguan Urban Sport 2021

Bestsellerowy produkt niemieckiej marki (w rankingu sprzedaży jest zaraz po... kiełbaskach do słynnego dania currywurst) doczekał się nowej edycji. Volkswagen Tiguan Urban Sport chce być w gamie zawadiaką ze szkolnego korytarza, który jest sprytniejszy od swoich kolegów. Ma do tego predyspozycje, bo dostał w standardzie kilka gadżetów.

Volkswagen Tiguan Urban Sport – po czym go poznać?

Nowa odmiana niemieckiego SUV-a bazuje na podstawowej wersji Life, ale dostała kilka wyróżników. Z zewnątrz Urban Sporta można rozpoznać po 18-calowych obręczach aluminiowych, obudowach lusterek i spojlerze na klapie bagażnika utrzymanych w stylistyce R. Wszystkie te elementy (łącznie z listwami i relingami dachowymi) zostały polakierowane na czarno, a do tego w standardzie są przyciemnione szyby i klosze tylnych lamp. W rozszerzonym pakiecie Urban Sport Plus miejsce standardowych świateł zajmują matrycowe Reflektory LED Matrix ASF.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

A co w środku? W standardzie dostajemy nastrojowe oświetlenie z 30 kolorami podświetlenia, 3-strefową klimatyzację automatyczną i pakiet wyposażenia Premium składający się z kamery cofania, funkcji automatycznego parkowania i czujników z przodu oraz z tyłu pojazdu, zestawu radiowego Ready2Discover z 8 głośnikami i łącznością z Internetem oraz systemu bezkluczykowego z el. otwieraną klapą bagażnika. Odmiana z plusem dorzuca do worka jeszcze system dźwiękowy Harman Kardon i rozkładany wyświetlacz HUD.

Volkswagen Tiguan Urban Sport – gdzie ten sport?

Sportowiec tylko z wyglądu? Niezupełnie, wszak pojawiło się też kilka zmian technicznych. Nie są one może tak spektakularne jak w Tiguanie R, ale nie o to chodziło konstruktorom. W Urban Sporcie klienci otrzymują w standardzie progresywny układ kierowniczy (zmienna siła wspomagania w zależności od tempa jazdy) i pakiet zawieszenia sportowego obejmujący usztywnione amortyzatory, wzmocnione sprężyny i zmniejszony o ok. 10 mm prześwit.

I to by było na tyle. Za tak skonfigurowanego SUV-a trzeba zostawić w salonie co najmniej 140 010 zł. Wówczas pod maską znajdzie się sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM. Do wyboru są jeszcze dwie jednostki: 2.0 TSI o mocy 190 KM (od 166 110 zł) i diesel 2.0 TDI o mocy 150 KM (od 149 010 zł). Do każdego silnika można zamówić opcjonalnie 7-biegową przekładnię automatyczną DSG (w 2.0 TSI w standardzie), a diesel może mieć dodatkowo napęd 4x4. W najmocniejszej “benzynie” napęd 4Motion i przekładnia DSG są w standardzie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków