Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > W tym quizie o autach PRL zastawiliśmy kilka pułapek. Ale i tak nie wypada mieć gorszego wyniku niż 8/11

W tym quizie o autach PRL zastawiliśmy kilka pułapek. Ale i tak nie wypada mieć gorszego wyniku niż 8/11

Ten quiz będzie na tyle łatwy, że twoja czujność może zostać uśpiona i bęc, nawet nie zauważysz pułapek i podchwytliwości, którymi okrasiliśmy ten zestaw pytań. Ale skoro już zostałeś/-aś ostrzeżony, to naprawdę nie przystoi ci gorszy wynik niż 8/11.

Syrena Sport
Syrena SportŹródło: Auto Świat

Pytania będą proste, co nie znaczy, że nie mogą być podchwytliwe, a nawet podstępne. W tym quizie o samochodach z okresu PRL ostrożność i uwaga będzie więc bardzo wskazana. Przed tobą 11 pytań, ale zastanów się dwa razy, zanim zaznaczysz właściwą — twoim zdaniem — odpowiedź.

Powodzenia! W tym i w kolejnych quizach, bo po ukończeniu poniższego zestawu pytań, może dasz się skusić na następny.

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/11
Źródło: Fiat Auto Poland

W zeszłym roku ten model obchodził okrągłą rocznicę rozpoczęcia produkcji w Polsce. Zaczęła się ona dokładnie w:

Poprawna odpowiedź: 1973 r.

Pierwsze Polskie Fiaty 126p powstały w czerwcu 1973 r.

Pytanie 2/11
Źródło: Auto Świat / Mariusz Kamiński

Z kolei produkcję FSO Warszawy zakończono w:

Poprawna odpowiedź: 1973 r.

Dokładnie tak, wytwarzanie FSO Warszawy skończyło się w tym samym roku, w którym rozpoczęto produkcję Polskiego Fiata 126p. Tyle że to pierwsze wydarzyło się wcześniej. Koniec FSO Warszawy nastąpił 30 marca 1973 r.

Pytanie 3/11
Źródło: Auto Świat

Syrenę Sport wytwarzano w:

Poprawna odpowiedź: nigdzie nie wytwarzano, ponieważ samochód był prototypem

Syrena Sport powstała tylko w jednym egzemplarzu. Nigdy nie doszło do seryjnej produkcji tego atrakcyjnego coupe

Pytanie 4/11
Źródło: Auto Świat

Osobowe wersje Polskiego Fiata 125p były dostępne z nadwoziami:

Poprawna odpowiedź: sedan, kombi i kabriolet

Kabriolet pojawił się w gamie przedłużonej wersji Long z lat 1974-1977, w skład której wszedł także 6-drzwiowy sedan. Seria odmiany cabrio składa się z siedmiu samochodów

Pytanie 5/11
Źródło: Auto Świat

Łączna produkcja osobowej wersji FSO Poloneza nie przekroczyła bariery:

Poprawna odpowiedź: 1,5 mln sztuk

Ogółem w latach 1978-2002 powstało 1 mln 33 tys. 401 osobowych Polonezów.

Pytanie 6/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła

A ile osobowych Polonezów powstało w ostatnim roku produkcji?

Poprawna odpowiedź: 83 sztuki

2002 r. był nie tylko ostatnim, ale i najgorszym rokiem produkcji w historii osobowej wersji Poloneza. Top 3 najsłabszych produkcyjnie lat FSO Poloneza uzupełniają 2001 r. (3163 sztuki) i 1978 r. (kiedy produkcja dopiero się rozkręcała; 3512 sztuk)

Pytanie 7/11
Źródło: Auto Bild / Auto Bild Klassik

Jakie miasto było głównym miejscem produkcji Żuka?

Poprawna odpowiedź: Lublin

Żuka produkowano w Lublinie, i to aż do 1998 r.

Pytanie 8/11
Źródło: Auto Świat

To teraz coś mniejszego. Mikrus miał silnik o pojemności 296 cm sześc. Ile było w nim cylindrów?

Poprawna odpowiedź: dwa

2-cylindrowy silnik Mikrusa rozwijał 14,5 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosił 19,6 Nm

Pytanie 9/11
Źródło: Materiały prasowe

A jaką długość miało nadwozie Smyka?

Poprawna odpowiedź: ok. 3 m

Karoseria Smyka miała dokładnie 295 cm długości. Samochód mierzył ponadto 130 cm szerokości i 137 cm wysokości, zaś rozstaw osi to 170 cm

Pytanie 10/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Jaki silnik nigdy się nie pojawił w gamie seryjnych wersji osobowego wariantu FSO Poloneza?

Poprawna odpowiedź: 3,0 l

Największy silnik w historii seryjnych osobowych Polonezów miała wersja z 2-litrową jednostką

Pytanie 11/11
Źródło: Auto Świat

Polski Fiat 126p miał (zaznacz poprawną odpowiedź):

Poprawna odpowiedź: wersję z dużą tylną klapą obejmującą także okno

Fiat 126p miał dwa rzędy siedzeń, produkowano go zarówno w Bielsku-Białej, jak i w Tychach, a odmiana kombi była jedynie prototypem. Za to wersję z dużą tylną klapą produkowano seryjnie pod nazwą Polski Fiat 126 BIS

Brakuje jeszcze 11 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Mogło być lepiej...
... ale jestem pewien, że w naszym następnym quizie zaznaczysz więcej poprawnych odpowiedzi. Zapraszam!
Dobrze znasz motoryzację PRL!
Chcesz się sprawdzić w jeszcze jednym quizie? Serdecznie zapraszam!
Znakomity wynik
Nie tylko świetnie się znasz na motoryzacji PRL, ale także nie dajesz się zwieść podchwytliwym pytaniom. Gratuluję! I zapraszam do kolejnego quizu!
Jesteś mistrzem...
...zarówno wiedzy o motoryzacji PRL, jak i wykrywania podchwytliwych pytań. Moje najniższe ukłony! A może masz ochotę na jeszcze jeden quiz?
Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków