Mercedes-Benz Polska przekazał za pośrednictwem UOKiK-u, że w kilku modelach tej marki wiązka przewodów skrzyni biegów może nie odpowiadać specyfikacji. W komunikacie czytamy, że w rezultacie naprężenia mechanicznego na uszczelce pojedynczych przewodów, złącza mogą prowadzić do oderwania się uszczelki. Na skutek tego woda z nawierzchni drogi lub otoczenia może dostać się do złącza i spowodować pełzające zwarcie po zaparkowaniu pojazdu. Utrzymujące się przez dłuższy czas zwarcie może z kolei doprowadzić do termicznego przeciążenia złącza, co może stwarzać zagrożenie pożarowe.
- Przeczytaj także: Czy wzrosną ceny na publicznych stacjach ładowania? Kiedy i o ile? "Sytuacja jest dynamiczna"
Kwestia zwarcia po zatrzymaniu pojazdu dotyczy następujących modeli: Klasa E, Klasa E Coupé/Cabriolet, CLS, AMG GT 4-door coupe, wyposażonych w napęd na wszystkie koła i wyprodukowanych od 16 listopada 2015 r. do 20 kwietnia 2022 r.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW komunikacie UOKiK czytamy, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany złącza oraz wzmocnienia prowadzenia wiązki przewodów skrzyni biegów za pomocą dodatkowego uchwytu.
- Przeczytaj także: Citroen ma nowe logo. Firma wizualnie wraca do korzeni