Mercedes-Benz Polska przekazał za pośrednictwem UOKiK-u, że w kilku modelach tej marki wiązka przewodów skrzyni biegów może nie odpowiadać specyfikacji. W komunikacie czytamy, że w rezultacie naprężenia mechanicznego na uszczelce pojedynczych przewodów, złącza mogą prowadzić do oderwania się uszczelki. Na skutek tego woda z nawierzchni drogi lub otoczenia może dostać się do złącza i spowodować pełzające zwarcie po zaparkowaniu pojazdu. Utrzymujące się przez dłuższy czas zwarcie może z kolei doprowadzić do termicznego przeciążenia złącza, co może stwarzać zagrożenie pożarowe.
- Przeczytaj także: Czy wzrosną ceny na publicznych stacjach ładowania? Kiedy i o ile? "Sytuacja jest dynamiczna"
Kwestia zwarcia po zatrzymaniu pojazdu dotyczy następujących modeli: Klasa E, Klasa E Coupé/Cabriolet, CLS, AMG GT 4-door coupe, wyposażonych w napęd na wszystkie koła i wyprodukowanych od 16 listopada 2015 r. do 20 kwietnia 2022 r.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
W komunikacie UOKiK czytamy, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, wymiany złącza oraz wzmocnienia prowadzenia wiązki przewodów skrzyni biegów za pomocą dodatkowego uchwytu.
- Przeczytaj także: Citroen ma nowe logo. Firma wizualnie wraca do korzeni