Pierwszy oficjalny komunikat o elektrycznej Dacii pojawił się w rocznym sprawozdaniu finansowym francuskiego koncernu. Grupa Renault zapowiada elektryczne miejskie auto (Dacia Urban City), które powinno trafić na rynek w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy (data wprowadzenia – 2021-2022). Nietrudno zgadnąć, że poza zapowiedzią nie zdradzono żadnych innych szczegółów. Pozostają zatem spekulacje na temat szykowanej konstrukcji.
Niewykluczone, że nowy elektryk Dacii będzie spokrewniony z tanim elektrycznym Renault K-ZE (najtańsza wersja po rządowych dopłatach kosztuje 61 800 juanów, czyli ok. 35 tys. zł), który opracowano z myślą o rynku chińskim. To niewielkie auto (mierzy 3,73 m długości i 1,57 m szerokości) plasuje się wymiarami pomiędzy nieoferowanym w Polsce Twingo (3,59 m długości), a elektrycznym Zoe (4,08 m długości). W sam raz do miasta dla tych kierowców, którzy pokonują niewielkie dystanse.
W Chinach Renault K-ZE oferowany jest z niewielką baterią litowo-jonową o pojemności 26,8 kWh i silnikiem elektrycznym o skromnej mocy 33 kW (niecałe 45 KM). To oznacza skromną prędkość maksymalną (105 km/h) i deklarowane zużycie energii zaledwie 10,8 kWh/100 km. Szacowany zasięg według cyklu NEDC wynosi 271 km a ładowanie w przypadku szybkiej stacji zajmie 30 minut (ale od 30 do 80 proc. pojemności baterii). Chińska wersja waży ok 920 kg, czyli jest o ponad 570 kg lżejsza od Zoe i o ponad 240 kg od elektrycznej Skody Citigo. Niewykluczone zatem, że po dopasowaniu konstrukcji do europejskich norm elektryczna Dacia musiałaby zyskać mocniejszy napęd, by zachować satysfakcjonujące osiągi.
Dacia Urban City to jednak nie wszystko. W sprawozdaniu finansowym grupy zapowiedziano bowiem sporo zelektryfikowanych nowości. Jeszcze w tym roku pojawi się elektryczne Twingo Z.E. Za dwa lata zadebiutuje zaś pierwsze auto skonstruowane na nowej modularnej płycie Renault CMF-EV. Do tego jeszcze kolejne hybrydy plug-in (nowy model oraz zmodyfikowana wersja istniejącego pojazdu). W planach także jeszcze 4 kolejne hybrydy HEV. To wszystko w ciągu zaledwie 2 najbliższych lat. Fani marki nie będą narzekać na nudę.