Auto Świat Wiadomości Premiery Ewolucja plus rewolucja – co się zmienia w najpopularniejszym modelu Mercedesa

Ewolucja plus rewolucja – co się zmienia w najpopularniejszym modelu Mercedesa

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Nowy Mercedes GLC jest o 6 cm dłuższy od poprzednika, zapewnia więcej miejsca i pojemniejszy bagażnik. Jest też nowocześniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Ekran multimediów ma rozmiar XXL, a jako hybryda plug-in GLC przejeżdża aż 100 km na prądzie. Stuttgartczycy solidnie przyłożyli się do swojego najchętniej wybieranego przez klientów na całym świecie modelu i wyznaczyli nowe standardy, do których inni będą chcieli równać.

Mercedes GLC drugiej generacji (2022)
Zobacz galerię (7)
Auto Bild
Mercedes GLC drugiej generacji (2022)
  • Zmiany stylistyczne nie są radykalne, rewolucja odbywa się na poziomie nowych technologii i rozwiązań technicznych w układzie jezdnym
  • Centralny ekran dotykowy o przekątnej 30,2 cm, łatwy w obsłudze, umieszczono poziomo, jak duży tablet, na desce rozdzielczej
  • Do napędu posłużą silniki spalinowe z systemem miękkiej hybrydy i hybrydy plug-in w tym łączona z dieslem
  • Początek sprzedaży już wkrótce, pierwsze samochody mają dotrzeć do salonów dilerskich w trzecim kwartale br.
  • Ten tekst pochodzi z następnego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Jeśli oglądając zdjęcia, nie zauważyliście na pierwszy rzut oka, że to nowy Mercedes GLC, to nie martwcie się. Szczerze mówiąc, to było ze strony producenta zamierzone. Przyczyny należy szukać w wynikach sprzedaży. W zeszłym roku Mercedes GLC był (z dużą przewagą) najchętniej kupowanym Mercedesem nie tylko w rodzimych Niemczech, lecz na całym świecie – sprzedano 2,6 mln egzemplarzy. U nas uplasował się na 2. miejscu, o włos wyprzedziło go GLE. Daleko za nim są klasy A, C i E. Dlatego stuttgartczycy przyjęli taki sposób postępowania: design ma ulec ewolucji, cała reszta – rewolucji!

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska