Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Auta do 50 000 zł

Auta do 50 000 zł

Renault Laguna II (2001-07) – Awaryjna, za to świetnie opiera się korozji
Co warto kupić

Renault Laguna II (2001-07) – Awaryjna, za to świetnie opiera się korozji

Opel Vectra C (2002-08) – Ogólna trwałość? Raczej przeciętna
Co warto kupić

Opel Vectra C (2002-08) – Ogólna trwałość? Raczej przeciętna

Volkswagen Golf V (2003-09) – Zadbany egzemplarz nadal ma wiele do zaoferowania
Co warto kupić

Volkswagen Golf V (2003-09) – Zadbany egzemplarz nadal ma wiele do zaoferowania

Najlepsze lata Golf V ma już za sobą, ale jeśli szukacie kompaktu za ok. 10 tys. zł, nadal warto się tym samochodem interesować. To całkiem udany model z rozsądnie zagospodarowaną kabiną, dobrze zestrojonym podwoziem, a co najważniejsze – tanimi częściami zamiennymi i techniką znaną każdemu mechanikowi.

Toyota Corolla IX (2001-07) – Kusi stabilnie pracującą elektroniką i trwałym zawieszeniem
Co warto kupić

Toyota Corolla IX (2001-07) – Kusi stabilnie pracującą elektroniką i trwałym zawieszeniem

To jedna z ciekawszych propozycji wśród aut kompaktowych za 8-10 tys. zł! Toyota Corolla IX nie psuje się nadmiernie, ma trwałą mechanikę i elektrykę. Kto ją kupi, może liczyć na łatwą odsprzedaż, rozsądne koszty eksploatacji, dobry komfort jazdy. Auto wciąż dobrze trzyma cenę. I tylko ta korozja...

Škoda Fabia I (1999-2007) – Nie oczekuj od niej za wiele, a się nie rozczarujesz
Co warto kupić

Škoda Fabia I (1999-2007) – Nie oczekuj od niej za wiele, a się nie rozczarujesz

Czas leci, a Fabia I wciąż jako tako trzyma się na rynku wtórnym i choć trudno już dziś powiedzieć, że klienci zabijają się o to auto, to nadal ma ono swoją grupę docelową – Fabia I to coś dla tych, którzy szukają bardzo taniego w zakupie i megataniego w utrzymaniu środka transportu z punktu A do punktu B.

Honda HR-V I (1999-2006) – ach, gdyby tylko nie ta rdza...
Co warto kupić

Honda HR-V I (1999-2006) – ach, gdyby tylko nie ta rdza...

Pisząc o tym modelu, możemy swobodnie sięgnąć po znany szablon pod tytułem „ach, gdyby tylko nie ta rdza...”. Niestety prawda jest taka, że o ile mechanika nawet po latach potrafi być niemal całkowicie bezproblemowa, o tyle korozja sieje już na tyle duże spustoszenie, że do zakupu trzeba podchodzić ostrożnie.

Renault Clio II Sport (2000-01) – znakomite własności jezdne, bardzo dobra dynamika
Co warto kupić

Renault Clio II Sport (2000-01) – znakomite własności jezdne, bardzo dobra dynamika

Oczywiście, wiemy doskonale, że Renault Clio II Sport produkowano dłużej, niż podaliśmy wyżej, jednak w założonym budżecie mieści się wyłącznie widoczna na zdjęciu wersja z lat 2000-01, czyli tzw. Phase I. Auta z lat 2001-04 (Phase II) i 2004-05 (Phase III) są już znacznie droższe i potrafią kosztować nawet ponad 20 tys. zł.

Citroen C2 VTS (2004-10) – często paskudnie trzeszczy wnętrze, bardzo twarde zawieszenie
Co warto kupić

Citroen C2 VTS (2004-10) – często paskudnie trzeszczy wnętrze, bardzo twarde zawieszenie

Fani Saxo VTS twierdzą, że C2 trochę za mocno utyło, przez co nie daje już takiej satysfakcji z jazdy, i... mają nieco racji. Ale prawda jest taka, że o ile Saxo to już dziś dobry pomysł głównie dla tych, którzy zamierzają ścigać się w zawodach typu KJS, o tyle C2 VTS może jeszcze z powodzeniem pełnić funkcję zwinnego auta do codziennej jazdy po mieście.

Suzuki Grand Vitara (1998-2005) – wiele egzemplarzy było katowanych w terenie
Co warto kupić

Suzuki Grand Vitara (1998-2005) – wiele egzemplarzy było katowanych w terenie

Zdania co do przynależności klasowej tego auta są podzielone: jedni uważają, że to już SUV, inni z kolei twierdzą, że jeszcze nie, bo auto korzysta z ramy i typowo terenowego napędu 4x4, czyli z tylnej osi z dołączanym przodem. Diesel 2.0/109 KM to udana konstrukcja PSA, ale wiele aut z tym motorem ma astronomiczne przebiegi.

Toyota RAV4 I (1994-2000) – mechanika jest ponadprzeciętnie trwała
Co warto kupić

Toyota RAV4 I (1994-2000) – mechanika jest ponadprzeciętnie trwała

Najstarsze egzemplarze mają już na karku 27 lat i przeogromne przebiegi, nie należy więc oczekiwać od nich cudów, jeśli chodzi o stan zachowania. Atuty samochodu to: wysoka trwałość, niezłe zdolności terenowe, udana i zazwyczaj bezproblemowa jednostka napędowa. Mocno skorodowanych modeli często nie opłaca się już ratować

Audi A4 B6 (2000-04) – uważajcie na mechaniczne zużycie silników
Co warto kupić

Audi A4 B6 (2000-04) – uważajcie na mechaniczne zużycie silników

Lata mijają, a Audi A4 nadal jest jednym z najczęściej przywożonych do Polski modeli – głównie nowszych serii, ale A4 B6 z lat 2000-04 też się trafia. Plusy to spora oferta tych aut na rynku, atrakcyjne ceny zamienników (duży wybór), szeroka paleta silników. Jednak jest także kilka minusów...

Opel Zafira A (1999-2005) – polecamy względnie proste i trwałe silniki benzynowe
Co warto kupić

Opel Zafira A (1999-2005) – polecamy względnie proste i trwałe silniki benzynowe

Alternatywa dla Xsary Picasso, tyle że z jedną poważną przewagą – otóż Zafira może zabrać na pokład do 7 osób. Reszta – podobnie jak w przypadku Citroëna, czyli mnóstwo egzemplarzy zajeżdżonych do granic możliwości, niewiele za to aut godnych uwagi. Niskie ceny zakupu, względnie prosta konstrukcja i niedrogie części. Z drugiej strony problemy z korozją, w większości zajechane i awaryjne diesle, astronomiczne przebiegi, brzydkie wnętrze.

BMW Serii 5 (1996-2003) – poważny kłopot stanowi... poprzedni właściciel
Co warto kupić

BMW Serii 5 (1996-2003) – poważny kłopot stanowi... poprzedni właściciel

Ostatnie „prawdziwe BMW” (tak przynajmniej twierdzi część miłośników marki) zdążyło się już zestarzeć, ale główny problem tego modelu to jednak nie kwestie związane z samym autem – poważny kłopot stanowi... poprzedni właściciel danego egzemplarza. Gdy jest w dobrym stanie, potrafi dać dużo przyjemność. Ale część egzemplarzy nadaje się wyłącznie na śmietnik.

Audi A6 II (1997-2005) – bardzo wysoka jakość wykonania i materiałów
Co warto kupić

Audi A6 II (1997-2005) – bardzo wysoka jakość wykonania i materiałów

Audi A6 II może wyglądać po latach doskonale, ale to auto należy kupować z pomocą prawdziwego fachowca od tej marki. Dwie największe „miny”: silnik 2.5 V6 TDI oraz przekładnia Multitronic, która ma złą opinię, więc handlarze w ogłoszeniach unikają tej nazwy i np. kłamią, że sprzedawane przez nich auto ma bezproblemową skrzynię Tiptronic.

Honda Jazz II (2002-08) – wymarzone auto, by wozić dzieci po mieście
Co warto kupić

Honda Jazz II (2002-08) – wymarzone auto, by wozić dzieci po mieście

Na początek małe wyjaśnienie – tak, to jest druga generacja modelu Jazz. I choć nie ma z pierwszą nic wspólnego, to... jednak jest to Jazz II. Auto ma tylko dwa silniki: 1.2 i 1.3 (drugi ma handlową nazwę „1.4”), oba nadają się głównie do miasta, zaś w trasie od biedy poradzi sobie tylko większy z nich.

Peugeot 207 (2006-14) – duży wybór wersji nadwoziowych, nieźle zmontowana kabina
Co warto kupić

Peugeot 207 (2006-14) – duży wybór wersji nadwoziowych, nieźle zmontowana kabina

Kwestia Peugeota 207 jest ciekawa o tyle, że zazwyczaj lepiej szukać młodszych egzemplarzy, tymczasem tu polecimy auta z początku produkcji. Duży wybór wersji nadwoziowych, niezłe wyposażenie wielu samochodów, udane benzyniaki z początku produkcji. Gdy coś się popsuje, silniki te będą tańsze w naprawie. Wiele aut z zagranicy po przejściach.

Fiat Grande Punto/Evo (2005-18) – naprawy są zazwyczaj tanie jak barszcz
Co warto kupić

Fiat Grande Punto/Evo (2005-18) – naprawy są zazwyczaj tanie jak barszcz

W czasach, gdy wyjątkowo pożądane są niedrogie i tanie w utrzymaniu małe benzyniaki, Fiat Grande Punto wydaje się przeżywać drugą młodość. Największą zaletą włoskiego auta miejskiego są niskie koszty utrzymania. Części do Punto są tanie, naprawy niedrogie. Uwaga: wersja 1.2 słabo jedzie, a diesle z dużymi przebiegami mogą generować spore koszty

Citroen Xsara Picasso (1999-2012) – Wiele egzemplarzy boryka się z korozją blach
Co warto kupić

Citroen Xsara Picasso (1999-2012) – Wiele egzemplarzy boryka się z korozją blach

Znakomicie pomyślany i wygodny rodzinny samochód, który – niestety – dość kiepsko się starzeje. Mechanika okazuje się zazwyczaj trwała, choć w tak starym aucie należy się spodziewać problemów z osprzętem, pewnych problemów może przysporzyć dość rozbudowany układ elektryczny. Polecamy silnik 1.6 16V. Benzyniak 1.8 może brać olej.

Volvo S60 I (2000-09) – ma więcej charyzmy od choćby Passata w tym samym wieku
Co warto kupić

Volvo S60 I (2000-09) – ma więcej charyzmy od choćby Passata w tym samym wieku

Volvo S60 po przeszło dwudziestu latach od debiutu wciąż wygląda całkiem atrakcyjnie i ma więcej charyzmy od choćby Passata w tym samym wieku.

Ford Focus II (2004-10) – Jeśli Focus, to z silnikiem bez LPG
Co warto kupić

Ford Focus II (2004-10) – Jeśli Focus, to z silnikiem bez LPG

Jeśli uważacie, że niedrogi samochód musi jeździć na gazie, to raczej omijajcie Forda Focusa. To całkiem udane auto, które w swoim czasie dzielnie konkurowało z Volkswagenem Golfem i Oplem Astrą, nie jest faworytem gazowników.

Toyota Yaris I (1999-2005) - nawet leciwy Yaris potrafi być niezawodnym kompanem
Co warto kupić

Toyota Yaris I (1999-2005) - nawet leciwy Yaris potrafi być niezawodnym kompanem

Jak na model, od którego debiutu minęły już 22 lata, pierwsza generacja Toyoty Yaris wciąż prezentuje się świeżo, a we wnętrzu – wręcz nowocześnie.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie
Co warto kupić

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Rozpiętość cenowa Astry III jest duża – na rynku znajdziecie sporo aut za blisko 10 tys. zł, nie brakuje też propozycji za kilkanaście tysięcy złotych. Wszystko to efekt długiego stażu rynkowego – lata produkcji 2004-14.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.