Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Auta do 50 000 zł

Auta do 50 000 zł

Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Ford Mondeo III (2007-14) – kusi dużym i wygodnym wnętrzem

Ford Mondeo III (2007-14) – kusi dużym i wygodnym wnętrzem

Ten samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale też trudno go za coś zganić – Fordem Mondeo z lat 2007-14 warto się zainteresować, jeśli szukacie rodzinnego auta klasy średniej i do wydania macie 15-20 tys. zł (w przypadku aut sprzed liftingu) i 20-25 tys. zł – po modernizacji (w 2010 r.).

Audi A4 II B7 (2004-08) – dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu

Audi A4 II B7 (2004-08) – dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu

Audi A4 typoszeregu B7 (czyli „A4-ka” 2. generacji po liftingu) nadal cieszy się popularnością i jest mocnym graczem w przedziale od 10 do 20 tys. zł wśród aut klasy średniej. Oferta jest naprawdę duża – przeważają wersje z dieslem i odmiana kombi. Generalnie „A4-ka” występuje w wielu konfiguracjach.

Škoda Octavia II (2004-13) – trudno o bardziej pakowny i funkcjonalny samochód kompaktowy

Škoda Octavia II (2004-13) – trudno o bardziej pakowny i funkcjonalny samochód kompaktowy

Octavia II od lat znajduje uznanie na polskim rynku. I nie ma się czemu dziwić, trudno o bardziej pakowny i funkcjonalny samochód kompaktowy za ok. 20 tys. zł, i to niezależnie, czy na myśli mamy liftbacka, czy kombi (m.in. ogromne bagażniki).

Renault Megane III (2008-16) – duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu

Renault Megane III (2008-16) – duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu

Megane III to samochód trochę niedoceniany na rynku wtórnym, co ma swoje odbicie w cenie – jej relacja w odniesieniu do wieku jest całkiem korzystna. Szczególnie dotyczy to bazowego benzyniaka 1.6 i diesla 1.5, które były często wybierane przez zarządców flot.

Ford Focus III (2010-18) – serwisowane egzemplarze nie powinny przysparzać dużych problemów

Ford Focus III (2010-18) – serwisowane egzemplarze nie powinny przysparzać dużych problemów

Racjonalne auto pod każdym względem, także trwałości. Ale z zastrzeżeniem, że w kręgu zainteresowań są sprawdzone popularne wersje silnikowe, które dominują na rynku wtórnym. Zaliczamy do nich wolnossącego benzyniaka 1.6, a także diesle 1.6 i 2.0.

Fiat Bravo II (2007-14) – samochód, który jest wart uwagi

Fiat Bravo II (2007-14) – samochód, który jest wart uwagi

Jedno z bardziej niedocenianych aut na rynku wtórnym! Bravo II miało odbudować wizerunek Fiata w segmencie aut kompaktowych po przeciętnym Stilo. Jednak średnio się to udało, i to pomimo że okazało się całkiem udanym samochodem.

Toyota Yaris II (2005-11) – przed zakupem warto dokładnie obejrzeć podwozie

Toyota Yaris II (2005-11) – przed zakupem warto dokładnie obejrzeć podwozie

Fenomen Yarisa II bierze się głównie z przekonania klientów o tym, że kupują samochód trwały i całkowicie bezawaryjny. W myśl hasła: „leję paliwo i jadę”... I o ile zazwyczaj jest to prawda (to dość drogie auto, ale zdecydowanie warte uwagi!), o tyle mała Toyota ma też swoje bolączki.

Škoda Fabia II (2007-14) – praktyczne i funkcjonalne auto miejskie

Škoda Fabia II (2007-14) – praktyczne i funkcjonalne auto miejskie

Fabia II to obecnie jedno z chętniej kupowanych aut segmentu B w przedziale od 10 do 20 tys. zł. Dość mocnym punktem modelu są walory użytkowe. Fabię nawet dziś można uznać za praktyczne i funkcjonalne auto miejskie, które przy odrobinie dobrej woli może posłużyć za samochód rodzinny.

Mazda 2 II (2007-14) – silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie pali zbyt dużo

Mazda 2 II (2007-14) – silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie pali zbyt dużo

To naprawdę przyjemny i wart zainteresowania miejski samochód. Ceny zaczynają się od nieco ponad 10 tys. zł, a za 15-20 tys. zł można znaleźć ładny egzemplarz. Tym bardziej że „dwójka” kusi nie tylko dobrymi walorami jezdnymi (sprężyste podwozie i bezpośredni układ kierowniczy), lecz także zwrotnością i rozsądnymi kosztami eksploatacji.

Ford Fiesta VI (2008-17) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

Ford Fiesta VI (2008-17) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

Wdzięczny miejski samochód, który nie bez powodu cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Nie ma w tym nic dziwnego – relacja ceny do wieku jest atutem miejskiego Forda. Jednak przy zakupie sprawdźcie każdy szczegół, ponieważ sporo aut jest odpicowanych, na rynku znajduje się również dużo rozbitków z importu.

Audi A3 II (2003-12) – nie brakuje samochodów po solidnych „dzwonach”

Audi A3 II (2003-12) – nie brakuje samochodów po solidnych „dzwonach”

Lata mijają, a na ładną „A3-kę” z lat 2003-12 zawsze znajdzie się chętny! Model ten ma ugruntowaną pozycję na rynku wtórnym i cieszy się dużym zainteresowaniem w przedziale od 10 do 20 tys. zł. Uwaga na wyeksploatowane egzemplarze ze skorygowanym licznikiem. Nie brakuje też samochodów po solidnych „dzwonach”.

Citroen C3 II (2009-17) – udanie łączy ciekawy styl z niezłą użytecznością

Citroen C3 II (2009-17) – udanie łączy ciekawy styl z niezłą użytecznością

Citroën C3 II udanie łączy ciekawy styl z niezłą użytecznością. Plusami są: bogate wyposażenie wielu aut, dobry komfort, atrakcyjny wygląd nadwozia, niezła ogólna trwałość. Niestety, niektóre silniki są mocno usterkowe.

Opel Corsa D (2006-14) – wypada dość dobrze, jeśli chodzi i o walory użytkowe, i wyposażenie, i silniki

Opel Corsa D (2006-14) – wypada dość dobrze, jeśli chodzi i o walory użytkowe, i wyposażenie, i silniki

Jeden z mocniejszych graczy wśród miejskich aut za 10-20 tys. zł. Owszem, na rynku znajdziecie auta za mniej niż 10 tys. zł, ale stan wielu z nich bywa zły lub bardzo zły. A musimy przyznać, że zadbana Corsa D nadal wypada dość dobrze, jeśli chodzi i o walory użytkowe, i wyposażenie, i silniki. Nie ma problemu z częściami.

Toyota Avensis I (1997-2003) – optycznie trąci już myszką, ale może niezawodnie służyć

Toyota Avensis I (1997-2003) – optycznie trąci już myszką, ale może niezawodnie służyć

Znalezienie Avensisa pierwszej generacji nie jest już wcale łatwe, szczególnie takiego, który nie byłby jeszcze przesadnie skorodowany. Jeśli się jednak komuś to uda, warto rozważyć zakup. Optycznie auto trąci już myszką, ale dobrze utrzymane egzemplarze mimo wieku wciąż mogą niezawodnie służyć.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test