Dacia Duster to pierwszy kompaktowy SUV rumuńskiej marki i jeden z najpopularniejszych modeli Dacii. Duster swój debiut zaliczył w 2010 roku i bazował na płycie podłogowej modelu Logan. Dzięki przystępnej cenie, swojej prostocie oraz nowoczesnemu designowi,auto szybko zdobyło popularność i sprzedawało się jak ciepłe bułeczki.
Wnętrze jest wygodne i przestronne, a bagażnik jest spory – ma 475 litrów pojemności. Ponieważ Dacia jest budżetowym samochodem, jej bazowa wersja nie zachwyca luksusem, lecz po dopłacie możemy mieć m.in. klimayzację, skórzaną tapicerkę, 16-calowe alufelgi, tempomat czy nawet czujniki parkowania. Standardowo napędzana jest przednia oś, lecz można także zamówić wersję z napędem 4x4 a dzięki sporemu prześwitowi i dobrym kątom natarcia i zejścia, auto poradzi sobie w niezbyt trudnym terenie.
Skoro o napędzie mowa, to pod maską znalazły się jeden silnik benzynowy i jeden wysokoprężny, ale o 2 wariantach mocowych. Jednostka benzynowa to 16-zaworowy motor o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM. Co ciekawe, został on także przystosowany do pracy na etanolu E85. Oprócz tego można było zamówić auto wyposażone w fabryczną instalację LPG. Silnik Diesla to 1,5-litrowy motor dCi o mocy 90 lub 110 KM.
W 2013 roku Duster przeszedł facelifting, który przyniósł nową atrapę chłodnicy, reflektory oraz wydłużoną listę wyposażenia dodatkowego. Oprócz tego gama jednostek napędowych, uległa odświeżeniu – jedyny silnik benzynowy został zastąpiony dwoma innymi – 1.2 TCe o mocy 125 KM oraz 1.6 SCe o mocy 115 KM.
Rywalami Dacii Duster są m.in. Nissan Qashqai, Hyundai Tucson oraz Kia Sportage.