• Nowy SUV wpisuje się stylistycznie i technologicznie w rozwiązania typowe dla rodziny EQ
  • Przestronność wnętrza i większy bagażnik stanowią przewagę nad limuzyną z punktu widzenia przydatności dla rodziny
  • Wersje silnikowe takie jak w limuzynie EQE, w tym dwa warianty AMG o mocy do 687 KM i momencie obrotowym 1000 Nm
  • SUV trafi do klientów nie wcześniej niż w maju przyszłego roku, a ceny są jeszcze nieznane
  • Na końcu prezentujemy całą obecnie dostępną na rynku gamę elektryków Mercedesa z rodziny EQ

Klasa E i jej poprzednicy – W124, W123 i /8 (Strich-Acht) – od zawsze wyznaczali środek palety Mercedesów. A ponieważ dziś większe zainteresowanie klientów budzą elektryczne SUV-y niż sześciocylindrowe limuzyny, nadszedł czas na EQE SUV-a.

Stylistycznie nowy Mercedes podąża szlakiem wyznaczonym przez innych członków rodziny EQ. Zamknięty grill z czarnym panelem, daleko do przodu wysunięte przednie słupki, olbrzymi rozstaw osi, który w tym przypadku wynosi 3,03 m (ale jest o 9 cm krótszy niż w limuzynie) i miękkie, płynne linie. Wszystko tu jest zorientowane na perfekcyjną ergonomię wnętrza i doskonałą aerodynamikę. Rezultatem ma być współczynnik Cx równy 0,26. Dla SUV-a wartość godna uwagi.