Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Opel Combo-e Cargo XL – e-dowozy cichaczem
Testy

Opel Combo-e Cargo XL – e-dowozy cichaczem

Volvo XC90 T8 Recharge AWD – szlifowanie formuły T8
Testy

Volvo XC90 T8 Recharge AWD – szlifowanie formuły T8

Hyundai Tucson – ten SUV ma 265 KM, a zużywa średnio jedynie 7,7 l/100 km. To imponujące
Testy

Hyundai Tucson – ten SUV ma 265 KM, a zużywa średnio jedynie 7,7 l/100 km. To imponujące

Hyundai Tucson ma mocno zelektryfikowaną gamą silnikową. Oprócz benzyniaka, miękkiej hybrydy i klasycznej hybrydy na szczycie oferty usadowiła się najbardziej zaawansowana hybryda typu plug-in. W szczegółowym teście z naszymi pomiarami sprawdziliśmy, jak spisuje się ta 265-konna wersja z napędem na wszystkie koła i zbadaliśmy, ile w rzeczywistości przejedzie na prądzie. Wyniki testu zaskakują.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Toyota bZ4x – jak jeździ pierwszy elektryk marki?
Testy

Toyota bZ4x – jak jeździ pierwszy elektryk marki?

Toyota bZ4x to pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki z siedzibą w miejscowości… Toyota. To SUV z napędem na przód lub na wszystkie koła i silnikami o mocy odpowiednio 204 KM oraz 217 KM. Mieliśmy już okazję jeździć tym samochodem i przekonaliśmy się, jak sprawuje się zarówno podczas jazdy na asfalcie, jak i na bezdrożach.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jeździliśmy tajnym prototypem Volkswagena. Już wiemy, co potrafi ID. Buzz
Testy

Jeździliśmy tajnym prototypem Volkswagena. Już wiemy, co potrafi ID. Buzz

Tuż przed oficjalną premierą Volkswagena ID. Buzz na liczącej 500 kilometrów trasie z Kopenhagi do Hamburga, za kierownicą prototypowej jeszcze wersji, sprawdziliśmy, czego można spodziewać się po najnowszej, tym razem w pełni elektrycznej generacji kultowego modelu Bulli.

BMW iX3 — wygląda jak normalny SUV, a jak jeździ?
Testy

BMW iX3 — wygląda jak normalny SUV, a jak jeździ?

Wiele aut elektrycznych szokuje wyglądem nadwozia oraz rozwiązaniami, jakie znajdziemy w kabinie. Wszak, trzeba jakoś pokazać, że mamy doczynienia z nowoczesnym autem, które wyróżnia się spośród innych aut rodzajem napędu. Jednak w przypadku BMW iX3 mamy auto, które zostało zaprojektowane jako auto z klasycznymi silnikami, jednak po fabrycznej konwersji układu napędowego. Jak to wyszło? Zdradzę — zaskakująco dobrze.

DS 9 E-Tense z hybrydami plug-in - prestiżowo i ekologicznie
Testy

DS 9 E-Tense z hybrydami plug-in - prestiżowo i ekologicznie

We flagowym modelu DS 9 pojawiły się dwie hybrydy plug-in: przednionapędowa oraz 4x4. Słabsza ma moc 250 KM i w trybie elektrycznym potrafi przejechać do 70 km, mocniejsza generuje aż 360 KM i rozpędza DS 9 od 0 do 100 km/h w 5,6 s!

BMW iX3 - wygląda jak normalny SUV, a jak jeździ?
Testy

BMW iX3 - wygląda jak normalny SUV, a jak jeździ?

Wiele aut elektrycznych szokuje wyglądem nadwozia oraz rozwiązaniami, jakie znajdziemy w kabinie. Wszak, trzeba jakoś pokazać, że mamy doczynienia z nowoczesnym autem, które wyróżnia się spośród innych aut rodzajem napędu. Jednak w przypadku BMW iX3 mamy auto, które zostało zaprojektowane jako auto z klasycznymi silnikami, jednak po fabrycznej konwersji układu napędowego. Jak to wyszło? Zdradzę — zaskakująco dobrze.

MINI Cooper SE – porywający ekokoloryt
Testy

MINI Cooper SE – porywający ekokoloryt

MINI Cooper SE po sezonowym retuszu nosi się w nowych barwach, z modnie spłaszczonymi detalami. Elektrotechnika pozostała bez zmian – jazda jest dość porywająca, zasięg już mniej.

Mercedes EQS - niby fajnie, ale tak szczerze, to nie jest fajnie
Testy

Mercedes EQS - niby fajnie, ale tak szczerze, to nie jest fajnie

Żeby nie było, że nie lubię aut elektrycznych — ja je uwielbiam. Ale są lepsze i te gorsze. Wsiadając do Mercedesa EQS, spodziewałem się wszystkiego, co najlepsze. I faktycznie, materiały użyte do wykończenia wnętrza, jakość spasowania i rozwiązania "infotainment" w tym modelu są na najwyższym poziomie. Coś jednak poszło nie tak? Co? To na co w przypadku auta elektrycznego warto zwrócić uwagę — mowa o zapotrzebowaniu na energię. Tak, z premedytacją tego modelu nie parkowałem w garażu, tylko przed. Efekt? Zużycie prądu poszybowało w kosmos i z obiecanych 600 km zasięgu przy temperaturach w okolicach 0 stopni gdzieś wyparowało 300, tak 300 km! Poza tym EQS to naprawdę ciekawy samochód, ale chyba jednak nie dla mnie.

Mercedes EQE – co potrafi elektryczny odpowiednik klasy E?
Testy

Mercedes EQE – co potrafi elektryczny odpowiednik klasy E?

Mercedes EQE technologicznie i stylistycznie nawiązuje do większego EQS-a. Elektryczna limuzyna wejdzie na rynek w połowie roku. Mieliśmy okazję zobaczyć ją z bliska i przejechać się nią na fotelu pasażera.

Na takiego Mustanga czekaliśmy. To ikona Forda w wydaniu na XXI wiek
Testy

Na takiego Mustanga czekaliśmy. To ikona Forda w wydaniu na XXI wiek

Samochody elektryczne mają dbać o środowisko, ale mogą być także obiektem westchnień innych kierowców. Tak jest w przypadku 487-konnego Forda Mustanga Mach-E GT, który potrafi „zrobić setkę” w 3,7 s i brzmieć jak rasowa V8-ka. Sprawdziliśmy, jak jeździ, ile zużywa prądu i jaki ma realny zasięg.

Jeździliśmy nowym Renault Megane E-Tech. Tak, jest elektryczne!
Testy

Jeździliśmy nowym Renault Megane E-Tech. Tak, jest elektryczne!

Francuski producent podjął odważną decyzję i zaprojektował elektryczny pojazd, któremu dał nazwę jednego ze swoich najpopularniejszych modeli ostatnich dekad — Megane. To jasna deklaracja. Od teraz przyszłość jest elektryczna. Czy to dobrze? Sprawdziliśmy.

Fiat 500 RED 42 kWh – elektryk dobroczynny
Testy

Fiat 500 RED 42 kWh – elektryk dobroczynny

Fiat 500 w wersji RED powstał w porozumieniu z organizacją dobroczynną o tej samej nazwie, która z Bono z U2 na czele angażuje się m.in. w dobro ludzkości. Godne pochwały! Ale czy też warte wydania ponad 140 000 zł?

Peugeot e-Rifter – dla kogo ta energia? Test elektrycznego minivana
Testy

Peugeot e-Rifter – dla kogo ta energia? Test elektrycznego minivana

Peugeot e-Rifter to elektryczna i jednocześnie jedyna odmiana silnikowa tego samochodu po wycofaniu spalinowych wersji. Czy w tej postaci pojazd sprawdzi się zarówno w mieście, jak i poza nim? Przekonajmy się również, jaki rodzaj użytkownika będzie najbardziej zadowolony z jazdy tym modelem.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Audi Q4 Sportback e-tron: zimą to auto dla ludzi z nudnym życiem!
Testy

Audi Q4 Sportback e-tron: zimą to auto dla ludzi z nudnym życiem!

Jeśli chcesz jeździć nowoczesnym autem elektrycznym nie po to, żeby oszczędzać, jakość wykonania i wykończenia aut marki Tesla przyprawia cię o mdłości, boisz się, że "elektryk" koreańskiej marki nie będzie wystarczająco "premium" i nie wzbudzi u sąsiadów zazdrości, to Audi Q4 Sportback e-tron może Ci się spodobać. O ile... nie żyjesz zbyt spontanicznie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Bentley Flying Spur Hybrid. Jeździliśmy luksusową limuzyną z wtyczką
Testy

Bentley Flying Spur Hybrid. Jeździliśmy luksusową limuzyną z wtyczką

W drodze do zrównoważonego rozwoju Bentley Flying Spur stał się hybrydą plug-in. Drobny ukłon w stronę ekologii wykonany przez tę zwykle bezkompromisową luksusową markę. Oto nasze wrażenia z jazdy.

Nowy Peugeot 308 Hybrid – oszczędny w mieście, szybki na autostradzie
Testy

Nowy Peugeot 308 Hybrid – oszczędny w mieście, szybki na autostradzie

Elektryczny silnik w nowym Peugeocie 308 zapewnia nie tylko tanią miejską eksploatację, ale także błyskawiczny start spod świateł. Z kolei współpraca 110-konnego elektryka z doładowanym benzyniakiem o mocy 180 KM gwarantuje świetne osiągi. Czyżby nowy Peugeot 308 w wersji hybrydowej plug-in miał idealny napęd?

Mercedes EQS 580 4MATIC – kapitan planeta
Testy

Mercedes EQS 580 4MATIC – kapitan planeta

Mercedes EQS 580 przybywa z galaktyki lepszego jutra. Jest bezkonkurencyjnie aerodynamiczny oraz wysoce zaawansowany technicznie. Ma wielką baterię i równie duże obietnice co do zasięgu. Czy to ten elektryk, na którego warto wydać majątek?

Volkswagen ID.4 GTX – szybki, bezpieczny, ale czy idealny?
Testy

Volkswagen ID.4 GTX – szybki, bezpieczny, ale czy idealny?

Dobre wiadomości są takie, że elektryczny SUV Volkswagena ma niemal 300 KM, napęd na obie osie i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Złe – to, że VW ID.4 GTX kosztuje majątek, a jego zasięg pozostawia nieco do życzenia.

Cupra Born 58 kWh E-Boost – czy elektryczna Cupra wyrobi się na zakręcie?
Testy

Cupra Born 58 kWh E-Boost – czy elektryczna Cupra wyrobi się na zakręcie?

Cupra Born to pierwszy elektryk marki należącej do Seata. Dotychczas była ona znana przede wszystkim z usportowionych wersji – pora sprawdzić, czy Cupra zna się też na elektrykach! W naszym teście 231-konny wariant e-Boost z akumulatorem o pojemności 58 kWh.

Ford S-Max 2.5 Hybrid eCVT FWD – Rodzinnie i ekologicznie – Test
Testy

Ford S-Max 2.5 Hybrid eCVT FWD – Rodzinnie i ekologicznie – Test

Druga generacja Forda S-Maxa jeździ po drogach od 2014. I choć w 2019 r. została poddana liftingowi, to wersja hybrydowa dołączyła do oferty dopiero w 2021 r. Sprawdzamy, jak ekologiczny napęd sprawdza się w 7-miejscowym vanie Forda.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.