Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Sprawdziłem, czy 1100 Nm czyni BMW iX M60 godnym litery M
Testy

Sprawdziłem, czy 1100 Nm czyni BMW iX M60 godnym litery M

Jeździliśmy pierwszym elektrycznym dostawczakiem Forda
Testy

Jeździliśmy pierwszym elektrycznym dostawczakiem Forda

Sprawdziliśmy nowego elektrycznego SUV-a coupe
Testy

Sprawdziliśmy nowego elektrycznego SUV-a coupe

Pierwszy e-SUV coupé w gamie Volkswagena już bez tajemnic. U podnóża austriackich Alp sprawdziliśmy, co potrafi nie tylko najmocniejszy Volkswagen ID.5 GTX o mocy niemal 300 KM, ale i słabsza 204-konna wersja. Doszukiwanie się podobieństw do elektrycznych krewniaków Audi i Skody nie jest takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać.

Trzy godziny dłużej niż spalinowym, czyli pojechałem na majówkę elektrykiem przez pół Polski
Testy

Trzy godziny dłużej niż spalinowym, czyli pojechałem na majówkę elektrykiem przez pół Polski

Tegoroczną majówkę spędziłem w długiej podróży po Polsce. Zamiast diesla wybrałem samochód elektryczny, by dojechać na polskie wybrzeże. Przekonałem się, jak bardzo różni się nie tylko sama podróż, ale i przygotowanie do dłuższej wyprawy autem na prąd.

Czy chiński crossover może odnieść sukces na polskim rynku?
Testy

Czy chiński crossover może odnieść sukces na polskim rynku?

Zaprojektowany w Stanach Zjednoczonych, a produkowany w Chinach Seres 3 wchodzi właśnie na polski rynek. W teście sprawdzamy jego walory techniczne i zastanawiamy się, czy warto zainteresować się elektrycznym crossoverem?

Jeździliśmy nowym Renault Megane E-Tech. Francuzi otwierają nowy rozdział
Testy

Jeździliśmy nowym Renault Megane E-Tech. Francuzi otwierają nowy rozdział

Elektryfikacja zatacza coraz większe kręgi. Francuzi z Renault zdecydowali się swojemu nowemu elektrykowi nadać nazwę bardzo popularnego kompaktu. To świadczy o tym, jak ważny dla marki jest to model. Widać to już przy pierwszym kontakcie. Samochód miałem okazję poznać w Trójmieście.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Solterra – pierwszy w pełni elektryczny SUV Subaru. Już nim jeździliśmy
Testy

Solterra – pierwszy w pełni elektryczny SUV Subaru. Już nim jeździliśmy

Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny SUV w gamie marki. Choć w salonach pojawi się dopiero w lipcu bieżącego roku, my mieliśmy okazję jeździć nim na torze w Modlinie podczas przedpremierowego pokazu.

Nowy Fiat 500 na torze testowym w ogrodzie na dachu dawnej fabryki
Testy

Nowy Fiat 500 na torze testowym w ogrodzie na dachu dawnej fabryki

Na dachu dawnej fabryki Fiata w Turynie był tor, na którym testowano wyjeżdżające z hali samochody. Teraz założono tu ogród, do którego wjechać mogą tylko auta elektryczne. Mieliśmy okazję przejechać kilka okrążeń nowym Fiatem 500 Red.

Nowym SUV-em CX-60 Mazda wkracza do klasy premium. I robi to w swoim stylu
Testy

Nowym SUV-em CX-60 Mazda wkracza do klasy premium. I robi to w swoim stylu

Mazda podkreśla, że za sprawą nowego SUV-a chce wyraźnie umocnić swoją pozycję w segmencie premium. Po pierwszych jazdach testowych możemy powiedzieć, że ma ku temu solidne argumenty.

Odwiedziłem przyszłość. Prowadziłem zdalnie Triggo i mijałem auta stojące w korku
Testy

Odwiedziłem przyszłość. Prowadziłem zdalnie Triggo i mijałem auta stojące w korku

Przyszłość już tu jest i ma na imię Triggo. To powstający w podwarszawskich Łomiankach futurystyczny mikropojazd, którego ambicją jest zawojowanie miasta. Sprawdziłem już dziś, jak przybysz z innego wymiaru radzi sobie w swoim habitacie, czyli korku.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Aż robi się ciemno przed oczami. Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s!
Testy

Aż robi się ciemno przed oczami. Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s!

Jedna, dwie, trzy sekundy, a nawet w nieco krótszym czasie Taycan Cross Turismo Turbo S uzyskuje 100 km/h ze startu. W teście sprawdzamy, jakie zalety poza świetnym przyspieszeniem ma to rodzinno-terenowe Porsche.

Nowy Volkswagen Multivan – w pierwszym teście nie obyło się bez niespodzianek
Testy

Nowy Volkswagen Multivan – w pierwszym teście nie obyło się bez niespodzianek

Jeśli dotąd wymagałeś od samochodu totalnej rodzinnej wszechstronności, i to za wszelką cenę, twoja ścieżka decyzyjna musiała prowadzić przez Volkswagena Multivana. Nowa generacja nadal wymaga głębokich kieszeni, oferuje wysoką funkcjonalność i po raz pierwszy występuje jako hybryda plug-in. Czy jest warta uwagi? Sprawdziliśmy to w teście pełnym niespodzianek.

Nowa klasa biznes wśród elektryków? Już wiemy, jak jeździ Mercedes EQE
Testy

Nowa klasa biznes wśród elektryków? Już wiemy, jak jeździ Mercedes EQE

Pierwsza jazda Mercedesem EQE, któremu pozwolono wykorzystać rozwiązania techniczne topowego elektryka EQS. Czy elektryczna klasa E jest tym samym bliższa klasie S niż kiedykolwiek wcześniej?

Czy elektrykiem da się w rozsądnym czasie przejechać przez Alpy?
Testy

Czy elektrykiem da się w rozsądnym czasie przejechać przez Alpy?

Najwięcej wątpliwości budzą długie podróże. Zwłaszcza w zimie. Czy auto elektryczne sobie poradzi? Czy znajdziemy stację? Ile trzeba będzie czekać na naładowanie akumulatora? Naszą liczącą 1422 km podróżą wczesną wiosną przez wysokie góry prototypowym Genesisem GV60 udowadniamy, że nie taki diabeł straszny...

Jeździliśmy prototypem nowego BMW serii 7. Limuzyna będzie miała kilka wersji napędowych
Testy

Jeździliśmy prototypem nowego BMW serii 7. Limuzyna będzie miała kilka wersji napędowych

Jeździliśmy już prototypem nowego BMW serii 7. Szczególnie przypadła nam do gustu wersja elektryczna – BMW i7, która okazała się nadzwyczajnie dynamiczna, zwinna i mocna. Wolimy ją niż limuzynę napędzaną spalinowym rzędowym sześciocylindrowcem.

Dobra hybryda, auto takie sobie - sprawdzamy odmienionego SUV-a Mitsubishi
Testy

Dobra hybryda, auto takie sobie - sprawdzamy odmienionego SUV-a Mitsubishi

Mitsubishi mocno ograniczyło swoją gamę modelową w Europie. W salonach zobaczymy już tylko miejskiego hatchbacka Space Star, pickupa L200 oraz kompaktowego SUV-a Eclipse Cross. Ten ostatni w 2021 r. został poddany dużej modernizacji, stając się hybrydą plug-in.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Materiał promocyjny
Elektromobilność nie musi być nudna. Brytyjska motoryzacja jest tego najlepszym przykładem
Testy

Elektromobilność nie musi być nudna. Brytyjska motoryzacja jest tego najlepszym przykładem

Motoryzacja przechodzi rewolucję. Miejsce silników spalinowych powoli zajmują czyste motory napędzane prądem. Jaguar i Land Rover pokazuje, że auta elektryczne oraz hybrydy typu plug-in mają zalety, które mogą okazać się nieocenione nie tylko w mieście, ale również w sporcie i w terenie.

Nissan stawia na elektryczność — pierwsze jazdy modelami Ariya i Qashqai e-Power
Testy

Nissan stawia na elektryczność — pierwsze jazdy modelami Ariya i Qashqai e-Power

Do 2030 r. Nissana zamierza oprzeć swoją gamę wyłącznie na elektrycznych i hybrydowych modelach. Już teraz, tj. w 2022 r., na europejski rynek wjedzie pięć zelektryfikowanych aut, w tym zapowiadany flagowy crossover Ariya. Wszystko to wpisuje się w firmową strategię, zgodnie z którą do 2026 r. każdy model z tradycyjną jednostką napędową ma mieć swojego odpowiednika wykorzystującego napęd elektryczny.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Skoda Enyaq iV 60 – wersja podstawowa z dużym potencjałem
Testy

Skoda Enyaq iV 60 – wersja podstawowa z dużym potencjałem

Bazowa na polskim rynku wersja Škody Enyaq – iV 60 – dysponuje mocą 179 KM, ma baterie i pojemności 58 kWh netto i obiecuje zasięg ponad 400 km na jednym ładowaniu. Czy to wystarczy, by ten elektryczny SUV był w pełni funkcjonalny na co dzień?

Citroen C5 X – Francuzi wracają do klasy średniej
Testy

Citroen C5 X – Francuzi wracają do klasy średniej

Nowy Citroën C5 X to właściwie trzy samochody w jednym, bo model ten chce być połączeniem sedana, kombi i SUV-a. Po pierwszych jazdach testowych możemy już potwierdzić, że oferuje dużo miejsca, świetny komfort i niskie zużycie paliwa

Najmocniejsza Skoda Enyaq Coupe iV ma 300 KM i do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s
Testy

Najmocniejsza Skoda Enyaq Coupe iV ma 300 KM i do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s

Niespełna dwa lata po debiucie Skoda Enyaq iV dostępna jest w drugiej wersji nadwoziowej – coupé. Podczas pierwszych jazd testowych elektrycznym SUV-em z Mlada Boleslav sprawdzamy, jak spisują się przednionapędowa wersja 80 i sportowa RS

Cupra Born – elektryczna jazda na lodzie
Testy

Cupra Born – elektryczna jazda na lodzie

Cupra Born to pierwszy całkowicie elektryczny model hiszpańskiego producenta. Rasowy elektryk napędzany jest silnikiem generującym 150, 204 lub 231 KM. Podczas jazd w okolicach lapońskiego Rovaniemi mieliśmy okazję przetestować, jak pojazd sprawdza się podczas dynamicznej jazdy na śniegu i lodzie.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.