Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Renault Megane E-Tech to taki miejski, elektryczny hot-hatch
Testy

Renault Megane E-Tech to taki miejski, elektryczny hot-hatch

Za dzień z nowym elektrycznym Hummerem EV zapłaciliśmy w wypożyczalni 1500 dolarów. Było warto?
Testy

Za dzień z nowym elektrycznym Hummerem EV zapłaciliśmy w wypożyczalni 1500 dolarów. Było warto?

Testujemy nową Kię Niro EV. Jest ciekawsza nie tylko pod względem stylistyki
Testy

Testujemy nową Kię Niro EV. Jest ciekawsza nie tylko pod względem stylistyki

Elektryczna Kia Niro debiutuje w nowej odsłonie. Design przyciąga spojrzenia, ale w teście liczy się przede wszystkim większy zasięg, przestronniejsza kabina i bogatszy pakiet systemów asystujących. Sprawdziliśmy, czy warto kupić nową Kię Niro EV.

Który numer okaże się szczęśliwy? Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5 i Polestar 2 walczą o szczyt podium!
Testy

Który numer okaże się szczęśliwy? Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5 i Polestar 2 walczą o szczyt podium!

Coś pomiędzy hatchbackiem a vanem, do tego SUV i niskie sportowe auto: Hyundai Ioniq 5, Audi Q4 e-tron i Polestar 2. Która liczba w walce o szczyt podium przyniesie najwięcej szczęścia? Znowu będzie sensacja!

Miękka hybryda kontra hybryda plug-in. Które auto będzie lepszym wyborem - Hyundai i30 czy Renault Megane E-Tech?
Testy

Miękka hybryda kontra hybryda plug-in. Które auto będzie lepszym wyborem - Hyundai i30 czy Renault Megane E-Tech?

Jeden to pełna hybryda plug-in, a drugi – tylko miękka. Ale może w ogólnym rozrachunku to drugie rozwiązanie okaże się rozsądniejsze? Postanowiliśmy sprawdzić, co się bardziej opłaca — jazda miękką hybrydą, a może jednak zdolną jeździć tylko na prądzie hybrydą plug-in. Sprawdzamy to porównując Hyundaia i30 z Renault Megane E-Tech.

Przechodnie robili mi zdjęcia. Jeździłem Volkswagenem ID. Buzz, czyli nowym "Bullim"
Testy

Przechodnie robili mi zdjęcia. Jeździłem Volkswagenem ID. Buzz, czyli nowym "Bullim"

To bardzo ważny samochód dla Volkswagena. Z jednej strony to powrót do korzeni i nawiązanie do jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów tej marki, a z drugiej nowoczesny van zdolny do dalekich wypraw, ale także do przemierzania miejskich uliczek. Jaki jest nowy elektryk od niemieckiego producenta?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Mercedes eVito czy warto dopłacić 100 tys. do elektrycznego dostawczaka?
Testy

Mercedes eVito czy warto dopłacić 100 tys. do elektrycznego dostawczaka?

Mercedes eVito rusza do pracy z nowym zapałem (czytaj: z większą baterią). Dostawczak ma naprawdę wiele do zaoferowania, ale za wygodniejszą eksploatację trzeba słono zapłacić. Sprawdzamy realny zasięg oraz przyglądamy się możliwościom przewozowym eVito – w końcu to przecież auto do pracy, musi więc mieć praktyczny "bagażnik".

W tym kraju jazda autem elektrycznym to przyjemność. Tak, nie jest to Polska
Testy

W tym kraju jazda autem elektrycznym to przyjemność. Tak, nie jest to Polska

Z powodu słabej infrastruktury ładowania jazda autem elektrycznym w Polsce to nadal wyzwanie mające, niestety, niewiele wspólnego z ekologią. Za kierownicami Škody Enyaq i Volkswagena ID.5 sprawdziliśmy, jak wygląda elektromobilność na południu Norwegii.

Ten elektryk jest tańszy od spalinowego odpowiednika. Test BMW i4 eDrive40
Testy

Ten elektryk jest tańszy od spalinowego odpowiednika. Test BMW i4 eDrive40

BMW i4 ma sportowy wygląd, zapewnia świetne osiągi i dużą radość z prowadzenia. Wobec kosztu przejechania 100 km wynoszącego 14 zł zachwyca też tanią eksploatacją. Kosztuje jednak ponad 270 000 zł. Czy to jego jedyna wada?

Riviana R1T spotkaliśmy w Kalifornii. Niewiarygodne, jak jeździ ten elektryczny pikap
Testy

Riviana R1T spotkaliśmy w Kalifornii. Niewiarygodne, jak jeździ ten elektryczny pikap

Riviana R1T i jego SUV-ową odmianę R1S spotkaliśmy w pierwszym hubie amerykańskiego start-upu w Los Angeles. Pikap jest już na amerykańskim rynku, teraz do startu szykuje się bliźniaczy technicznie SUV, który w przyszłym roku dotrzeć ma także do Europy. Jakie wrażenie robią te start-upowe samochody w dwupaku?

Sprawdziłem, czy Ford Mustang Mach-E to prawdziwy Mustang
Testy

Sprawdziłem, czy Ford Mustang Mach-E to prawdziwy Mustang

Od samego początku Ford Mustang Mach-E budzi kontrowersje. Przez dekady logo galopującego konia na masce było zarezerwowane dla dwudrzwiowych coupé oraz kabrioletów z potężnymi silnikami spalinowymi. Tymczasem amerykański producent przedstawił światu Mustanga jako elektrycznego SUV-a. Postanowiłem zabrać Macha-E na spotkanie z klubem "Łódzkie Amcary", żeby usłyszeć z pierwszej ręki, co myślą o nim kierowcy innych Mustangów oraz pozostali pasjonaci amerykańskiej motoryzacji.

Pojechałem elektrykiem do polskiego "piekła". W jedną stronę miałem pecha, w drugą niefart
Testy

Pojechałem elektrykiem do polskiego "piekła". W jedną stronę miałem pecha, w drugą niefart

To nie będzie kolejny artykuł z cyklu "Czy da się dojechać samochodem elektrycznym do...?". Jasne, że się da! Dzisiaj takie "wyzwania" nie mają już sensu, bo dzięki sporym zasięgom aut nawet uboga polska infrastruktura na to pozwala. Pytanie brzmi: czy warto pojechać tam "elektrykiem? A drugie: o ile czasu więcej to zajmie? W przypadku mojej podróży na Hel sprawdza się najbardziej uniwersalna odpowiedź, czyli "to zależy".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tak tanio już dawno nie podróżowałem. Ten sprzęt może być lepszy od samochodu i komunikacji miejskiej
Testy

Tak tanio już dawno nie podróżowałem. Ten sprzęt może być lepszy od samochodu i komunikacji miejskiej

Jest wystarczająco dynamiczny, aby nie tamować ruchu w mieście, a praktycznością przewyższa rowery i hulajnogi elektryczne. Z kolei w porównaniu z zeroemisyjnymi samochodami wygrywa nieporównywalnie niższymi kosztami użytkowania. Po kilkudniowym teście skutera elektrycznego śmiało mogę powiedzieć, że tego typu sprzęt ma sens i dla wielu osób będzie najlepszym środkiem transportu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Wybrałem się elektrykiem na Podlasie. SsangYong pokazał, że to przyjemność
Testy

Wybrałem się elektrykiem na Podlasie. SsangYong pokazał, że to przyjemność

Wiele się mówi, że wyjazd elektrykiem na wschód Polski to rzucanie się z motyką na słońce i zwiastuje same problemy. Ja zaryzykowałem i pojechałem SsangYongiem Korando e-Motion w tamte rejony. To była to podróż bogata w krajobrazy, którą mógłbym bez problemu powtórzyć elektrykiem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Mercedes S 580 e to najlepsza hybryda plug-in na świecie? TEST
Testy

Mercedes S 580 e to najlepsza hybryda plug-in na świecie? TEST

Skoro nie tylko Mercedes twierdzi, że "S-ka" stanowi szczyt olimpu aut, to czy hybrydowa wersja tej limuzyny automatycznie jest najlepszym plug-inem oferowanym na rynku? Aż 107 km elektrycznego zasięgu i średnio 0,9 l/100 km wg WLTP budzą wielkie nadzieje. Ten i inne parametry zweryfikowałem w teście Mercedesa S 580 e 4Matic "w longu" i z dodatkami Manufaktur.

Volkswagen Touareg R kosztuje więcej niż Audi Q7
Testy

Volkswagen Touareg R kosztuje więcej niż Audi Q7

Volkswagen Touareg R eHybrid to istny pięcioboista: ma moc sportowca, poradzi sobie w terenie, lubi dalekie podróże, a na co dzień zapewnia wysoki komfort i możliwość jazdy na prądzie.

Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki
Testy

Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca
Testy

Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

Materiał promocyjny
Elektrykiem do Chorwacji – czy to wyzwanie?
Testy

Elektrykiem do Chorwacji – czy to wyzwanie?

Zapakowaliśmy się do Porsche Taycana GTS oraz Audi e-trona GT i ruszyliśmy popularną wśród Polaków wakacyjną trasą, by sprawdzić, czy bezemisyjne podróżowanie wiąże się z wyrzeczeniami. Wnioski są budujące, jednak sztuka sprawnego pokonania trasy tkwi w zaplanowaniu szybkich ładowań

To najtańsze auto 500+ w Polsce. Już wiemy, jak jeździ Kia EV6 GT
Testy

To najtańsze auto 500+ w Polsce. Już wiemy, jak jeździ Kia EV6 GT

Dla Kii najnowszy model EV6 GT jej pierwszego w pełni elektrycznego modelu jest nie tylko najmocniejszym w historii seryjnym autem marki, lecz także pokazem jej technicznego zaawansowania. Do tego Kia EV6 GT to obecnie najtańsze 585 koni mechanicznych na polskim rynku.

Nie sądziłem, że można wyprodukować tak słabe auto. Skywell ET5 wyprowadził mnie z błędu
Testy

Nie sądziłem, że można wyprodukować tak słabe auto. Skywell ET5 wyprowadził mnie z błędu

To nie jest tak, że Skywell ET5 to samochód dla ludzi "gotowych na kompromisy". Dlaczego? Pomimo aspiracji do klasy premium debiutujący na polskim rynku chiński "elektryk" to pojazd, który spodoba się wyłącznie osobom nieoczekującym zbyt wiele od auta. A przy okazji skłonnym wydać lekką ręką 220 tys. zł na "eksperymentalny" samochód od nieznanego producenta.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
"Dzień dobry, co to jest?!" Najdziwniejszy elektryk, jakiego spotkacie na mieście
Testy

"Dzień dobry, co to jest?!" Najdziwniejszy elektryk, jakiego spotkacie na mieście

Powiedzieć o nim, że jest dziwny, to jak nic nie powiedzieć. Jedni twierdzą, że wygląda jak "elektrolux", na którym ktoś położył deskę do prasowania. Drudzy dostrzegają w nim ławeczkę do ćwiczeń w klubie fitness. Jeszcze inni myślą, że to najnowszy jednoślad Batmana, z uwagi na "dziwne koło z tyłu". A czym naprawdę jest BMW CE 04?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.