Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Renault Megane E-Tech EV60. Temperatura w dół, zużycie prądu w górę
Testy

Renault Megane E-Tech EV60. Temperatura w dół, zużycie prądu w górę

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
300 km zasięgu za 300 tys. zł. Chcecie takich aut elektrycznych?
Testy

300 km zasięgu za 300 tys. zł. Chcecie takich aut elektrycznych?

Opel Mokka-e – elektryczność jej służy
Testy

Opel Mokka-e – elektryczność jej służy

Opel Mokka-e to crossover w elektrycznym wydaniu. Samochód zadebiutował w 2021 r. wraz ze spalinowym rodzeństwem. Pojazd wyróżnia się nie tylko ekologicznym napędem, lecz także wyglądem zgodnym z nowym językiem stylistycznym Opla. Jednak szata to nie wszystko, dlatego szukamy innych walorów tego modelu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Audi Q8 Sportback 50 e-tron. Tak jeździ odnowiony, stylowy SUV na prąd
Testy

Audi Q8 Sportback 50 e-tron. Tak jeździ odnowiony, stylowy SUV na prąd

Audi e-tron doczekało się w 2022 r. modernizacji, a przy tym zmieniło się nazewnictwo tego modelu i teraz mamy Audi Q8 e-tron. Gama napędowa obejmuje układy o mocy 340 KM, 408 KM oraz 503 KM. Mogliśmy przekonać się, jak w codziennym użytkowaniu sprawdza się bazowa wersja silnikowa z nadwoziem typu Sportback.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Cupra Born 58 kWh e-boost. Pazur i prezencję ma, a jak z zasięgiem?
Testy

Cupra Born 58 kWh e-boost. Pazur i prezencję ma, a jak z zasięgiem?

Wśród modeli zbudowanych na platformie MEB Cupra Born wyróżnia najbardziej sportowy charakter. Jako jedyna może też dysponować funkcją E-Boost, czyli zastrzykiem dodatkowych 27 KM. A ile przejeżdża na ładowaniu?

Mróz "ukradł" mi w nocy 13 proc. akumulatora. Jechałem rozładowanym "elektrykiem"
Testy

Mróz "ukradł" mi w nocy 13 proc. akumulatora. Jechałem rozładowanym "elektrykiem"

Zostawiacie samochód na parkingu i w nocy ubywa wam ostatnie 5 litrów paliwa z baku. Wyobrażacie sobie coś takiego? Ja doświadczyłem tego ostatnio w Krakowie, tyle że w aucie elektrycznym, które niczym smartfon w ciągu kilku godzin straciło aż 13 proc. energii. Oczywiście w nocy z prądu nie okradł mnie człowiek. Zrobił to... mróz.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nissan Ariya - duży elektryk ze słabą ładowarką
Testy

Nissan Ariya - duży elektryk ze słabą ładowarką

Nissan Ariya jak szybko pojawił się w polskich salonach, tak szybko z nich zginął. Obecnie nie ma możliwości zamówienia tego samochodu, bo cały czas nie wiadomo, ile będzie kosztować model z roku modelowego 2023. Ale skoro udało się przez chwilę pojeździć tegoroczną nowością, to warto o Nisanie Ariya powiedzieć parę słów. Oj, no do końca ten model mi się nie spodobał. Dlaczego? Wszystko wyjaśniam w materiale.

Skywell ET5 – Czy warto kupić chińskiego elektryka? – Test
Testy

Skywell ET5 – Czy warto kupić chińskiego elektryka? – Test

Skywell ET5 to kolejna chińska nowość na polskim rynku aut elektrycznych. Producent zapewnia, że kosztujący niemal 245 000 zł SUV klasy średniej z silnikiem 204 KM i akumulatorem 72 kWh przyspiesza od zera do setki w 9,6 s i ma zasięg do 400 km. W teście zweryfikowaliśmy te obietnice.

Materiał promocyjny
Skoda Enyaq Coupé iV– autem przyszłości możesz jeździć już dziś
Testy

Skoda Enyaq Coupé iV– autem przyszłości możesz jeździć już dziś

Samochód elektryczny to tylko modny gadżet, nadaje się najwyżej do miasta i jako drugie — trzecie auto w domu, nie ma prawdziwego bagażnika, a jazda nim polega głównie na poszukiwaniu ładowarek – to tylko część mitów i utartych, nieaktualnych od dawna opinii, które najczęściej wygłaszają ludzie, którzy nie mieli jeszcze okazji przejechać się nowoczesnym samochodem na prąd. Znamy sposób, żeby zmienili zdanie – wystarczy, że spędzą kilka dni ze Skodą Enyaq Coupé iV.

Testowałem Skodę Enyaq RS iV za 300 tys. zł. Jest szybka, ale czy sportowa?
Testy

Testowałem Skodę Enyaq RS iV za 300 tys. zł. Jest szybka, ale czy sportowa?

Skoda Enyaq RS iV nie miała łatwej drogi. Na oficjalne dołączenie najmocniejszej wersji w game elektrycznego SUV-a z Czech musieliśmy czekać prawie dwa lata! Czy było warto? A może już Skoda Enyaq Sportline iV zapewnia to samo, tylko za nieco niższą cenę? Sprawdziłem to na asfaltowych i szutrowych "nitkach" w Hiszpanii.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ford F-150 Lightning. Amerykanie muszą na niego czekać trzy lata, ja już nim jeździłem
Testy

Ford F-150 Lightning. Amerykanie muszą na niego czekać trzy lata, ja już nim jeździłem

Ford F-150 Lightning błyskiem podbija rynek pikapów na prąd w USA. Do nas przybył tylko na chwilę, żeby się pokazać – ale niestety, kategorycznie nie po to, by się sprzedawać. Korzystając z okazji, zabrałem egzotycznego gościa na ekspresowy objazd miasta stołecznego. Może jednak mu się u nas spodoba?

Ford E-Transit Van 350 RWD 67 kWh - w sam raz dla kuriera
Testy

Ford E-Transit Van 350 RWD 67 kWh - w sam raz dla kuriera

Silnik Diesla w dostawczaku wydaje się oczywistym wyborem. Ford jednak stworzył elektrycznego Transita. Nie jest to na pewno opcja dla każdego. W teście sprawdzamy, jakie ma wady i zalety.

Nissan Ariya kontra Skoda Enyaq. Który model będzie lepszym wyborem?
Testy

Nissan Ariya kontra Skoda Enyaq. Który model będzie lepszym wyborem?

Przestronność, komfort jazdy, cisza w kabinie – najnowsze elektryczne SUV-y nadal nie mogą się równać zasięgami z dieslami, ale... czy nie są atrakcyjne? Nowiusieńki Nissan Ariya oraz Škoda Enyaq zaraz pokażą, na co je stać!

Volvo C40 Recharge Twin P8 – samochód dla tych, co kochają prostotę i skandynawski styl
Testy

Volvo C40 Recharge Twin P8 – samochód dla tych, co kochają prostotę i skandynawski styl

Jeśli kochasz logiczną prostotę i skandynawski styl, najchętniej wszędzie byś się logował kontem Google, a też liczysz się z dobrem planety, to Volvo C40 szybko polubisz. Wzięliśmy pod lupę SUV-a coupé z wtyczką i mocą aż 408 KM

Volkswagen Arteon 1.4 TSI eHybrid – wygląda fajnie i mało pali
Testy

Volkswagen Arteon 1.4 TSI eHybrid – wygląda fajnie i mało pali

Po wycofaniu z oferty Passata sedana to właśnie Arteon pełni teraz funkcję flagowej limuzyny Volkswagena. W teście hybrydowej wersji ładowanej z gniazdka sprawdzamy, jak radzi sobie z tym zadaniem.

Jeździłem najnowszą elektryczną limuzyną BMW i przyznam, że potrafi zachwycić
Testy

Jeździłem najnowszą elektryczną limuzyną BMW i przyznam, że potrafi zachwycić

Siódma generacja flagowej limuzyny BMW serii 7 to pod wieloma względami ucieleśnienie najlepszych cech, z którymi kojarzone są modele tej marki. Jest dynamiczna, zorientowana na kierowcę, luksusowa i naszpikowana nowoczesną techniką. Do tego nastraja filozoficznie – w Kalifornii mogłem poszukać odpowiedzi na pytanie: lepiej prowadzić czy być wożonym?

Kto wygra pojedynek mocnych hybryd? Citroën C5 Aircross kontra Ford Kuga
Testy

Kto wygra pojedynek mocnych hybryd? Citroën C5 Aircross kontra Ford Kuga

Chociaż Citroen C5 Aircross i Ford Kuga mają pod maskami hybrydy plug-in, to pod względem charakterów, zasięgu na prądzie i koncepcji napędu bardzo się różnią. Tak, zasięg to słowo klucz, bo nie po to kupujemy hybrydę plug-in, żeby jeździć po mieście na benzynie. Który model wygra na punkty?

Mercedes EQS 450+. Prestiż, luksus i niezły zasięg – Test
Testy

Mercedes EQS 450+. Prestiż, luksus i niezły zasięg – Test

Klasa S w wydaniu elektrycznym zachwyca luksusowym wyposażeniem, komfortem podróżowania oraz osiągami. Gdybym jednak miał wybierać między wersją na prąd a benzynową, to z pewnością wybrałbym...

Czy tym praktycznym elektrykiem da się pojechać w daleką trasę?
Testy

Czy tym praktycznym elektrykiem da się pojechać w daleką trasę?

Opel Combo-e Life to w pełni elektryczna, osobowa odmiana praktycznego modelu spod znaku błyskawicy. W teście sprawdziliśmy, jak spisuje się pojazd w długiej wersji nadwoziowej XL. Czy w tej postaci samochód może spełniać funkcję rodzinnego modelu i czy jego zasięg wystarczy na wyjazdy dalsze niż tylko po mieście?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Taką hybrydą można jeździć z przyjemnością. Test Mercedesa C 300 e
Testy

Taką hybrydą można jeździć z przyjemnością. Test Mercedesa C 300 e

Jak na auto ładowane z gniazdka zapewnia wyróżniający się zasięg na prądzie, a do tego bardzo dobre osiągi i komfort luksusowej limuzyny. Czy nowy Mercedes C 300 e naprawdę "umie w hybrydy"?

Cupra Born to więcej niż Volkswagen ID.3 w przebraniu
Testy

Cupra Born to więcej niż Volkswagen ID.3 w przebraniu

Pierwszy hiszpański elektryk miał nosić logo Seata. Szefowie Grupy Volkswagena zdecydowali jednak inaczej. Na rynek wreszcie trafiła długo oczekiwana elektryczna Cupra. Czy warto było czekać? W teście sprawdziliśmy mocniejszą wersję e-Boost, która na tle pierwowzoru Volkswagena prezentuje się nadzwyczaj atrakcyjnie.

Wielki Test Salonów. Sprawdziliśmy, jak dilerzy sprzedają auta elektryczne
Testy

Wielki Test Salonów. Sprawdziliśmy, jak dilerzy sprzedają auta elektryczne

Coraz więcej kierowców zaczyna rozważać korzystanie z auta elektrycznego – potwierdzają to statystyki sprzedaży, wpisy na forach internetowych poświęconych motoryzacji oraz badania sondażowe – już blisko połowa (45 proc.) aktywnych kierowców deklaruje, że chciałaby jeździć w przyszłości samochodem elektrycznym.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.