Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?
Testy

Czy hybrydy to najlepsze rozwiązanie na rynku?

Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD pod czujnym okiem testujących
Testy

Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD pod czujnym okiem testujących

Hyundai Kona 39 kWh. Atrakcyjny wstęp do jazdy na prądzie
Testy

Hyundai Kona 39 kWh. Atrakcyjny wstęp do jazdy na prądzie

Hyundai Kona to ceniony i doświadczony elektryk. W teście sprawdziłem, czy w tańszej wersji z akumulatorem 39 kWh i silnikiem o mocy 136 KM zasięg auta też daje powody do zadowolenia.

Porsche Panamera 4S e-hybrid. W tym modelu 5 l/100 km to żaden wyczyn
Testy

Porsche Panamera 4S e-hybrid. W tym modelu 5 l/100 km to żaden wyczyn

Jeśli lubisz zjeść ciastko i mieć ciastko, doceniasz rozwiązania łączące przeciwieństwa i masz odpowiednio duży budżet na takie fanaberie, to Porsche Panamera 4S E-Hybrid pozwoli ci zaznać upragnionych skrajności: od jazdy w ciszy aż po sportowe emocje.

Hyundai Ioniq 5 kontra Skoda Enyaq Coupe. Będzie zwarcie?
Testy

Hyundai Ioniq 5 kontra Skoda Enyaq Coupe. Będzie zwarcie?

Škoda Enyaq Coupé chciałaby zadawać szyku wśród sprzedawanych w Europie elektryków smukłą linią nadwozia. Łatwo jednak nie będzie, bo Hyundai Ioniq 5 to na tle czeskiego modelu totalna designerska rewolucja. Które z tych aut wygra nasze porównanie na punkty? Tutaj na pewno polecą iskry, a spięcie będzie miało moc wyładowania atmosferycznego!

Renault Megane E-Tech. Nie ma dużego apetytu na prąd, ale ma też wady
Testy

Renault Megane E-Tech. Nie ma dużego apetytu na prąd, ale ma też wady

Elektryczne Renault Megane E-Tech rzadko kiedy spędza więcej czasu na redakcyjnym parkingu. Służy nam nie tylko do krótkich przejażdżek, ale i do dłuższych podróży. Sprawdziliśmy, jak nowy kompakt jeździ z kompletem pasażerów, a także przyjrzeliśmy się bliżej rozwiązaniom firmy Google, które trafiły do nowego Renault.

Volvo C40 Recharge P8 to bardzo szybki i stylowy smartfon na kołach
Testy

Volvo C40 Recharge P8 to bardzo szybki i stylowy smartfon na kołach

Dzięki Szwedom będziesz mógł zalogować się swoim kontem Google na kolejnym urządzeniu! Zaraz, a nie w samochodzie? Volvo C40 Recharge P8 ma – co prawda – cztery koła i kierownicę (a nawet 408 KM!), ale sposobem obsługi i poziomem naszpikowania nowoczesnymi technologiami odpowiada raczej topowej elektronice codziennego użytku. Czy takie skojarzenie jest słuszne?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
BMW iX M60 robi wrażenie wyglądem, mocą i elektrycznym potencjałem
Testy

BMW iX M60 robi wrażenie wyglądem, mocą i elektrycznym potencjałem

Wersja BMW iX M60 to obecnie topowy wariant elektrycznego SUV-a BMW iX i rzeczywiście pod wieloma względami jest "naj" – najmocniejszy, najszybszy, ma największą baterię i oczywiście, najwyższą cenę. A czy jest najlepszy?

Co lepiej wybrać? Kię Sportage czy Opla Grandlanda?
Testy

Co lepiej wybrać? Kię Sportage czy Opla Grandlanda?

W klasie kompaktowych SUV-ów hybrydy plug-in zyskują na popularności i zwykle stanowią szczyt palety silników. Nie inaczej jest w przypadku kandydatów tego porównania: sprawdzamy, czy lepszym zakupem będzie 265-konna Kia Sportage, czy też Opel Grandland z systemem napędu o mocy 300 KM.

Volkswagen ID.5 GTX – Wygodny, praktyczny i oszczędny – Test
Testy

Volkswagen ID.5 GTX – Wygodny, praktyczny i oszczędny – Test

Nowy elektryczny SUV w stylu coupé – Volkswagen ID.5 – zachwyca nie tylko wyglądem, lecz przede wszystkim funkcjonalnością i przyjemnością z jazdy nim. W teście 299-konnej wersji GTX z napędem na obie osie sprawdzamy osiągi, zasięg i prowadzenie.

Volvo XC60 T6 Recharge – szybszy niż myślisz, oszczędniejszy niż się spodziewasz
Testy

Volvo XC60 T6 Recharge – szybszy niż myślisz, oszczędniejszy niż się spodziewasz

Volvo XC60 to jeden z popularniejszych modeli szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely. Samochód dostępny jest jako benzynowa lub wysokoprężna miękka hybryda bądź jako hybryda typu plug-in. W naszym teście sprawdziliśmy dokładnie, ile ta ostatnia wersja z napędem na wszystkie koła zużywa paliwa i jaki ma rzeczywisty zasięg podczas jazdy w trybie czysto elektrycznym.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Sensacyjny wynik porównania! Czy nowy Mercedes zdetronizuje Hyundaia?
Testy

Sensacyjny wynik porównania! Czy nowy Mercedes zdetronizuje Hyundaia?

Mercedes na pewno chciałby, żeby jego nowe EQB solidnie utemperowało ambicje konkurentów. Ale Ioniq 5 to jeden z najciekawszych elektryków w historii. Łatwo nie będzie i warto przygotować się na niespodziankę!

LEVC TX – alternatywa dla hybrydowych taksówek Toyoty?
Testy

LEVC TX – alternatywa dla hybrydowych taksówek Toyoty?

Angielska taksówka w Polsce to rzadki widok. Jeszcze większym zaskoczeniem jest to, że ma chińskie korzenie, napęd elektryczny, a jej bateria może być zasilana prądem z gniazdka lub generowanym przez silnik benzynowy. W teście 7-miejscowy LEVC TX.

Wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz. Tak się jeździ takim elektrykiem, jak BMW iX3
Testy

Wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz. Tak się jeździ takim elektrykiem, jak BMW iX3

BMW iX3 to SUV z elektrycznym napędem zbudowany na bazie BMW X3. W pełni elektryczna odmiana ma 286 KM i napęd na tylne koła. W szczegółowym teście sprawdziliśmy nie tylko to, jak prowadzi się ten samochód, lecz także zbadaliśmy, jakie jest rzeczywiste zużycie prądu i zasięg w zależności od rodzaju trasy, którą przebyliśmy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Korando E-Motion kosztuje tyle, co Audi Q4 e-tron. Gdzie tu sens?
Testy

Korando E-Motion kosztuje tyle, co Audi Q4 e-tron. Gdzie tu sens?

Pierwszy elektryczny SsangYong kusi przestronnym wnętrzem, zużywa niewiele prądu, lecz po bliższym poznaniu ujawnia cechy, które niestety kładą się cieniem na dobrym wrażeniu. Czy Korando E-Motion jest warte uwagi?

Nio ET7 to chińska limuzyna w drodze do Europy
Testy

Nio ET7 to chińska limuzyna w drodze do Europy

Nio, chiński producent samochodów elektrycznych, właśnie dostarcza do Europy pierwszą partię luksusowych limuzyn. Trafią one na rynki: niderlandzki, niemiecki i skandynawskie. Chiński pojazd kusi wysokim zaawansowaniem technologicznym, zasięgiem 1000 km i sprytnym systemem wymiany baterii. Oto wrażenia z pierwszej jazdy.

Jak żyje się z elektrycznym autem, mieszkając w bloku?
Testy

Jak żyje się z elektrycznym autem, mieszkając w bloku?

To pierwszy tak praktyczny Ford Mustang, ale też pierwszy z napędem elektrycznym, który wciąż budzi obawy. Postanowiłem więc sprawdzić, jak się dogadamy. Daliśmy sobie na to siedem dni.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ford F-150 Lightning to pikap, który może zrewolucjonizować amerykański rynek
Testy

Ford F-150 Lightning to pikap, który może zrewolucjonizować amerykański rynek

Pikap serii F Forda to ikona amerykańskiej motoryzacji i drugi najpopularniejszy model samochodu na świecie, sprzedany dotychczas w ponad 40 mln egzemplarzy. Po raz pierwszy oferowany jako F-150 Lightning z napędem elektrycznym. Oto nasza podróż elektrycznym pikapem po Kalifornii.

Pojechałem elektrykiem nad morze. Dieslem byłoby drożej, ale zdecydowanie szybciej
Testy

Pojechałem elektrykiem nad morze. Dieslem byłoby drożej, ale zdecydowanie szybciej

Tę podróż zapamiętam na długo. Wziąłem znajomych, spakowałem Renault Megane E-Tech i pojechaliśmy nad morze do Pobierowa. Teraz wiem, że elektryki są świetne do momentu, gdy nie trzeba ich ładować. Dlatego wciąż wolę diesla.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia
Testy

Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

Ioniq 6 – jeździmy nową elektryczną limuzyną Hyundaia
Testy

Ioniq 6 – jeździmy nową elektryczną limuzyną Hyundaia

Wygląda dość oryginalnie, ale pochylona konstrukcja nadwozia Hyundaia Ioniqa 6 sprawia, że jest on rewelacyjnie opływowy. Nasza relacja z jazdy tym modelem zdradza, co jeszcze ma do zaoferowania techniczny brat Ioniqa 5.

Jeździłem luksusowym elektrycznym "dziwolągiem" za ponad 180 tys. zł. Van premium z Chin zaskakuje jak żadne inne auto
Testy

Jeździłem luksusowym elektrycznym "dziwolągiem" za ponad 180 tys. zł. Van premium z Chin zaskakuje jak żadne inne auto

Poprzedniego testu chińskiego "elektryka" nie wspominam najlepiej. Ciekawość jednak zwyciężyła i podczas targów IAA Transportation 2022 skorzystałem z możliwości przejechania się po Hanowerze Maxusem MIFA 9. Miałem ku temu dobry powód – popisowy model koncernu SAIC Motor już niebawem trafi do Polski. Czy jest na co czekać?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.