Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Pojechałem elektrycznym Mustangiem na Podlasie. W region, który jest białą plamą na mapie elektromobilności
Testy

Pojechałem elektrycznym Mustangiem na Podlasie. W region, który jest białą plamą na mapie elektromobilności

Lucid Air: amerykański Game Changer
Testy

Lucid Air: amerykański Game Changer

Toyota Aygo X kontra Mustang Mach-E: wynik tego porównania będzie szokujący!
Testy

Toyota Aygo X kontra Mustang Mach-E: wynik tego porównania będzie szokujący!

Na pierwszy rzut oka nie da się porównać Toyoty Aygo X z Mustangiem Mach-E. I faktycznie, macie rację! Nie da się, bo nie ta klasa auta, cena, silnik. Różni je wszystko. Mam tego świadomość. Jednakże oba te auta, tak skrajnie różne, mają jeden mianownik - potrafią zadowolić kobietę. A to, jak wiadomo, do łatwych nie należy.

Mercedes EQE 350+: najlepsza klasa E wszech czasów?
Testy

Mercedes EQE 350+: najlepsza klasa E wszech czasów?

W gronie tradycyjnych limuzyn klasy wyższej z silnikami spalinowymi to właśnie Mercedes E często nadaje ton. A jak to wygląda w nowej erze – w lidze samochodów elektrycznych? Pierwszy przeprowadzony przez nas sprawdzian pokazuje, że EQE 350+ znakomicie się tu odnajduje. Jego naturalna specjalność – wysublimowane podróżowanie, dystyngowana jazda, gładki cruising.

Nissan Ariya to topowy elektryk marki. Już nim jeździliśmy
Testy

Nissan Ariya to topowy elektryk marki. Już nim jeździliśmy

Nissan Ariya to kolejny po Leafie, oferowany w Polsce elektryczny model japońskiej firmy z Jokohamy. Samochód występuje w trzech wersjach silnikowych i z dwoma wielkościami baterii. Mieliśmy już okazję testować pojazd w najsłabszej 217-konnej odmianie z akumulatorem o pojemności netto 63 kWh.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Wróciłem "elektrykiem" w jeden dzień z zagranicznych wakacji. To jednak się da?
Testy

Wróciłem "elektrykiem" w jeden dzień z zagranicznych wakacji. To jednak się da?

Trzy państwa, pięć (do)ładowań i wycisk na autostradach. Nasza długodystansowa Skoda Enyaq 80 iV dostała w kość w ostatnim dniu użyczenia – musiała sprawnie przetransportować mnie do Polski po zagranicznych wakacjach. Jak "elektryk" sprawdził się w długiej trasie pokonywanej "na raz" i czy wybrałbym się w nią znowu?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździliśmy nową Kią Niro. Są dwie duże niespodzianki!
Testy

Jeździliśmy nową Kią Niro. Są dwie duże niespodzianki!

Dotychczas w ofercie Kii model Niro wyróżniał się tym, że się za bardzo nie wyróżniał. Następca jest już jednym z najbardziej designerskich SUV-ów, a jego komfort stawia go w czołówce segmentu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh – Emocjonujący elektryk, który robi "setkę" w 5,8 s – Test długodystansowy cz. 1
Testy

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh – Emocjonujący elektryk, który robi "setkę" w 5,8 s – Test długodystansowy cz. 1

Rozpoczynamy półroczny test elektrycznego Forda Mustanga Mach-E. W pierwszym odcinku przyjrzymy się, jakie ma walory praktyczne i którą wersję warto wybrać, a także podzielimy się wstępnymi wrażeniami z jazdy. Nasze uwagi na temat Forda Mustanga Mach-E poznacie w kolejnych odcinkach; na razie, po miesiącu użytkowania, są one bardzo pozytywne.

BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?
Testy

BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

W wakacje zamieniłem diesla na elektryka. Najpierw był luksus, ale trzynastego dnia najadłem się strachu
Testy

W wakacje zamieniłem diesla na elektryka. Najpierw był luksus, ale trzynastego dnia najadłem się strachu

Świat motoryzacji od kilkunastu lat chce przekonać ludzkość do samochodów elektrycznych. W Polsce wciąż mało popularne, na Zachodzie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Co ma w sobie "elektryk", czego nie ma stary dobry diesel? I dlaczego ten drugi powoli odchodzi do lamusa? Postanowiłem sprawdzić to na egzemplarzu nowej Skody Enyaq iV 80.

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?
Testy

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?
Testy

Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jeździliśmy pierwszą elektryczną Toyotą bZ4X. To porządne auto
Testy

Jeździliśmy pierwszą elektryczną Toyotą bZ4X. To porządne auto

Wygląda atrakcyjnie, ma świetne parametry techniczne oraz nieco dziwną nazwę – bZ4X. Po jazdach testowych już w pełni seryjnymi wersjami jesteśmy przekonani, że przyciągnie uwagę wielu klientów. Dlaczego?

Sprawdzam, czy elektryczna Škoda Enyaq iV to dobre biuro do pracy zdalnej. I ile zużywa prądu?
Testy

Sprawdzam, czy elektryczna Škoda Enyaq iV to dobre biuro do pracy zdalnej. I ile zużywa prądu?

Elektryczna Škoda Enyaq gościła u nas wielokrotnie. Dlatego postanowiłem zrobić coś nietypowego i zobaczyć, czy czeski elektryk sprawdzi się w roli mobilnego biura. Takiego, w którym pracuje się przez osiem godzin dziennie przy komputerze. Być może samochody elektryczne zupełnie przypadkowo zostały do tego stworzone... Przecież mają np. potężną baterię zdolną naładować wiele laptopów i telefonów. Sprawdzam, czy to faktycznie ma sens i ile prądu zużywają poszczególne udogodnienia.

Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?
Testy

Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?

Porsche Taycan GTS Sport Turismo to jedno z tegorocznych trofeów pierwszej rakiety świata i nowość w gamie Porsche. Sprawdziliśmy, co potrafi 598-konny superelektryk, którego Iga Świątek wywalczyła na turnieju w Stuttgarcie.

Renault Kangoo Van E-Tech i Master E-Tech - sprawdzamy, czy są tylko oszczędne
Testy

Renault Kangoo Van E-Tech i Master E-Tech - sprawdzamy, czy są tylko oszczędne

Nowe elektryczne samochody dostawcze Renault udowadniają, że w warunkach miejskich już teraz mogą one z powodzeniem zastąpić tradycyjne auta z napędem spalinowym. Na szczególną uwagę zasługuje Kangoo Van E-Tech Electric, które nie dość, że może pokonać dystans niemal 300 km bez konieczności ładowania baterii, to jeszcze oferuje kilka ciekawych rozwiązań, m.in. konstrukcję "Open Sesame".

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Paliwo drożeje, a ile trzeba wydać na "budżetowe" elektryki? I co one potrafią? Hyundai Kona kontra Renault Megane
Testy

Paliwo drożeje, a ile trzeba wydać na "budżetowe" elektryki? I co one potrafią? Hyundai Kona kontra Renault Megane

Kona z zewnątrz wygląda oryginalnie, ale w kokpicie już znacznie spokojniej. Inaczej Megane: tutaj wszystko jest bardziej futurystyczne. Podczas wnikliwego testu, okazało się, że różnic jest znacznie więcej. Które podejście opłaci się w pojedynku na punkty? Co potrafią budżetowe elektryki? I ile trzeba na nie wydać? Sprawdzamy!

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?
Testy

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?

Citroën C5 X ma się odwoływać do starych dobrych czasów Citroëna w wyższej klasie średniej. W teście 224-konnej hybrydy plug-in sprawdzamy, czy temu osobliwemu francuskiemu liftbackowi rzeczywiście się to udaje.

Zużywa zadziwiająco mało benzyny – Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV
Testy

Zużywa zadziwiająco mało benzyny – Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV

Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV to jedna z najtańszych hybryd plug-in. Zasięg na prądzie wystarcza na większość codziennych tras i nawet bez ładowania baterii auto potrafi zużywać zadziwiająco mało benzyny. Dzięki liftingowi zyskało też na urodzie

Volkswagen Golf z podwójnym zasilaniem – pojedzie na prądzie i na benzynie
Testy

Volkswagen Golf z podwójnym zasilaniem – pojedzie na prądzie i na benzynie

Podczas testu Volkswagena Golfa 1.4 TSI eHybrid o mocy 204 KM oceniamy, jak w codziennym użytkowaniu sprawdza się hybryda typu plug-in. Oceniliśmy nie tylko jego praktyczność, prowadzenie czy dynamikę, lecz także zbadaliśmy, jaki zasięg samochód ma na prądzie i ile pali w hybrydowym trybie jazdy. Przechodnie się za nim oglądali, choć to tylko zwykły kompaktowy hatchback...

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Zdecydowany, ale nie drapieżny – Lexus NX 450h+
Testy

Zdecydowany, ale nie drapieżny – Lexus NX 450h+

Najnowsza generacja Lexusa NX dostępna jest już tylko w wariantach hybrydowych. Choć na pierwszy rzut oka auto przypomina poprzednika, to – jak zapewnia Lexus – aż 95 proc. części jest nowych. W teście topowej wersji 450h+, ładowanej z gniazdka, sprawdzamy, czy japoński SUV nadal może stanowić alternatywę dla niemieckich rywali w klasie premium.

Volvo XC40 P6 Recharge FWD – Z oszczędnym napędem – Test
Testy

Volvo XC40 P6 Recharge FWD – Z oszczędnym napędem – Test

Elektryczny napęd i niewielkie gabaryty mogą sugerować, że Volvo XC40 to świetna propozycja auta miejskiego skierowana do singli. Tymczasem w naszym teście okazało się, że najmniejszy SUV Volvo zasilany prądem ma praktyczne nadwozie i oferuje całkiem niezły zasięg. Sprawdzamy, czy warto kupić elektryczne Volvo XC40 P6 Recharge. A może elektryczne Volvo okazało się idealnym autem na długie trasy? Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie w naszym teście Volvo XC40 P6 Recharge.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.