Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Materiał promocyjny
Volvo XC40 Recharge i C40 po liftingu mają większy zasięg i szybsze ładowanie baterii
Testy

Volvo XC40 Recharge i C40 po liftingu mają większy zasięg i szybsze ładowanie baterii

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Przejechałem ponad 700 km chińskim elektrykiem. Czy Maxus T90 EV to najgorsze auto na rynku?
Testy

Przejechałem ponad 700 km chińskim elektrykiem. Czy Maxus T90 EV to najgorsze auto na rynku?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy po tygodniu z elektrycznym Renault Megane wróciłbym do spalinowego auta?
Testy

Czy po tygodniu z elektrycznym Renault Megane wróciłbym do spalinowego auta?

Z badań wynika, że zdecydowana większość osób, które już raz kupiły elektryka, ani myśli zmieniać go na samochód spalinowy. Postanowiłem się więc przekonać, czy po prawie 30 latach porzuciłbym cylindry, korbowody i stacje paliw dla kilowatogodzin, ładowarek i baterii.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Jeep Avenger. Tak jeździ nowy SUV produkowany w Polsce
Testy

Jeep Avenger. Tak jeździ nowy SUV produkowany w Polsce

Pudełkowaty, bojowo narysowany, ale mały, miejski i elektryczny. Dodatkowo niedostępny w USA i z napędem jedynie na przednią oś. Avenger jest autem skrojonym dla naszych czasów i ma argumenty, by nazywać się Jeepem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Sprawdzimy elektryczne Audi Q4 Sportback e-tron w teście długodystansowym
Testy

Sprawdzimy elektryczne Audi Q4 Sportback e-tron w teście długodystansowym

Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron to modele dostępne wyłącznie z elektrycznymi silnikami. Pierwszy z nich jest typowym SUV-em, a drugi SUV-em typu coupe. Właśnie taki samochód trafił do naszej redakcji na test długodystansowy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dacia Spring to najtańszy elektryk na rynku. Sprawdziłem go i mam zaskakujące wnioski
Testy

Dacia Spring to najtańszy elektryk na rynku. Sprawdziłem go i mam zaskakujące wnioski

Dacia Spring to elektryczny model, który stworzono przede wszystkim z myślą o miejskiej jeździe. W teście sprawdziłem, jak spisuje się najtańszy elektryczny model na rynku. Wnioski po podróżowaniu tym niewyszukanym pojazdem są zaskakujące.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
To prawdopodobnie najlepiej brzmiący elektryk na rynku. Przekona petrolheada?
Testy

To prawdopodobnie najlepiej brzmiący elektryk na rynku. Przekona petrolheada?

Przez tydzień testowałem absurdalny samochód. Porsche Taycan GTS to piekielnie szybki "elektryk", który powstał także z myślą o... "petrolheadach". Czy kosmiczna ścieżka dźwiękowa zastępująca odgłos silnika spalinowego ułatwia przejście na prąd? Czym jeszcze zaskakuje Taycan GTS i dlaczego uważamy tę odmianę za najlepszą?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Koniec z dieslem. Jeździłem prototypem następcy zwykłego Passata
Testy

Koniec z dieslem. Jeździłem prototypem następcy zwykłego Passata

Volkswagen ID.7 zachwieje porządkiem motoryzacyjnego świata. Rewolucją miał być już kompaktowy ID.3, ale to duży elektryczny model stanie przed obliczem prawdziwego wyzwania – ma zastąpić klasycznego Passata z dieslem pod maską. W wersji sedan, bo przetrwanie tradycyjnej nazwy spocznie na barkach spalinowego kombi. Miałem już okazję wsiąść za kierownicę zamaskowanego prototypu ID.7.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Jeździliśmy nowym Mercedesem EQE SUV. Ma elektryczny napęd i cztery skrętne koła
Testy

Jeździliśmy nowym Mercedesem EQE SUV. Ma elektryczny napęd i cztery skrętne koła

Mercedes EQE SUV to model o terenowych cechach, który powstał na bazie limuzyny EQE. Podczas pierwszych jazd nową odmianą poznaliśmy jej mocne strony oraz przekonaliśmy się, co może przeszkadzać. W Polsce samochód występuje z czterema silnikami do wyboru o mocy od 245 do 467 KM. Mieliśmy okazję jeździć 292-konną wersją 350 4Matic.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Pojechałem elektrykiem z Poznania do Berlina. Ile to trwało i ile kosztowało?
Testy

Pojechałem elektrykiem z Poznania do Berlina. Ile to trwało i ile kosztowało?

Nowe Audi Q8 e-tron wygląda bardzo znajomo, bo najwięcej zmieniło się w kwestii technologii i pojemności baterii. Dlatego sprawdziłem, czy elektryczny SUV jest krążownikiem na dalekie wyprawy. Pojechałem nim z Poznania do Berlina i z powrotem. Jak mi poszło i ile to kosztowało?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Czy da się korzystać z elektryka przy -30 st. C? Sprawdziłem to w Finlandii
Testy

Czy da się korzystać z elektryka przy -30 st. C? Sprawdziłem to w Finlandii

Jak to jest z tymi elektrykami? W Polsce narzekamy, że nie da się ich używać zimą, a w Norwegii kupują je na potęgę. Sprawdziłem, czy faktycznie da się bezproblemowo korzystać z auta z tym napędem. W tym celu Porsche Taycanem przejechałem po Finlandii ponad 700 km, nawet przy temperaturze –30 st. C! Jak w takich warunkach sprawował się samochód?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem autem z wolantem zamiast kierownicy. Czy to bezpieczne?
Testy

Jeździłem autem z wolantem zamiast kierownicy. Czy to bezpieczne?

Nie przypuszczałem, że w dzisiejszym świecie, gdy zaawansowanie techniczne samochodów jest już na tak wysokim poziomie, producenci będą w stanie wprowadzić jakieś wyjątkowe rozwiązanie. I nawet nie chodzi o to, żebyśmy byli świadkami rewolucji, ale o to, żeby jakaś nowość całkowicie odmieniła wrażenia z jazdy, do których jesteśmy przyzwyczajeni. A tymczasem Lexusowi się to udało, i to jak.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Napęd e-4ORCE Nissana ma być lepszy niż zwykłe 4x4. Szybko się przekonałem
Testy

Napęd e-4ORCE Nissana ma być lepszy niż zwykłe 4x4. Szybko się przekonałem

Nissan wprowadza na rynek napęd na cztery koła oparty na silnikach elektrycznych. Profanacja? Ma być o 10 tys. razy szybszy niż klasyczny układ, jest lżejszy i zapewnia bezpieczeństwo. Japończycy są tak pewni swego, że zabrali nas na położony najwyżej na świecie tor. Tam jego sprawność zaskoczyła każdego.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Audi Q4 e-tron czy Volkswagen ID.4? To nie jest łatwy wybór
Testy

Audi Q4 e-tron czy Volkswagen ID.4? To nie jest łatwy wybór

Samochody elektryczne to nadal promil sprzedaży na polskim rynku. Jednak z każdym rokiem ich sprzedaż powinna rosnąć. Tego nikt nie zatrzyma. Bo fakt jest taki, że ktoś, kto pozna przyjemność z jazdy autem elektrycznym, do auta spalinowego nie wróci. Co więcej, pogodzi się z tym, że infrastruktura ładowania jest, jaka jest. Ale na w tej kwestii sytuacja szybko ulega poprawie. Co prawda nie tak szybko, jakbyśmy sobie tego życzyli, ale z każdym miesiącem jest coraz lepiej. Sprawdziliśmy dla was Volkswagena ID.4 i Audi Q4 e-tron. Oba modele do najtańszych nie należą, ale które z nich będzie lepszym wyborem?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jeździłem elektrykiem przy lekkim mrozie. Przyzwyczaiłem się do jednej rzeczy
Testy

Jeździłem elektrykiem przy lekkim mrozie. Przyzwyczaiłem się do jednej rzeczy

Do Peugeota e-208 wsiadłem przy kilkustopniowym mrozie. Auto było chwilę wcześniej odpięte od ładowarki, ale stało na zewnątrz – czyli było solidnie schłodzone. Na "dzień dobry" komputer pokładowy wskazał, że szacunkowy zasięg auta to 328 km. Po trzech kilometrach jazdy zasięg spadł do 308 km, a zanim dojechałem do centrum miasta (ok. 10 km), wyświetlacz już pokazywał 293 km zasięgu. Potem było jeszcze ciekawiej, co jednak nie znaczy, że całkiem źle.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ople Astra GSe i Grandland GSe. Jeździłem nowymi hybrydami plug-in. Namieszają na rynku?
Testy

Ople Astra GSe i Grandland GSe. Jeździłem nowymi hybrydami plug-in. Namieszają na rynku?

Stosowany przez Opla symbol GSE znany jest już od wielu dekad. Teraz za sprawą dwóch nowych modeli z rodziny GSe nabiera nowego znaczenia. Mowa o hybrydach plug-in Astra GSe i Grandland GSe, które nie tylko gwarantują niekłamaną przyjemność z jazdy, lecz także kuszą bardzo dobrym zawieszeniem i precyzją prowadzenia, a do tego imponują niskim zużyciem paliwa.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Cupra Born. Hot hatch i silnik elektryczny: czy takie połączenie ma sens?
Testy

Cupra Born. Hot hatch i silnik elektryczny: czy takie połączenie ma sens?

Najwspanialsze hot hatche w historii napędzał tylko jeden silnik – spalinowy. Wraz z elektromobilnością nadchodzi jednak era szybkich hatchbacków na prąd. Czy formuła hot hatcha coś na tym zyskuje, czy tylko traci? Sprawdzamy to w teście 231-konnej Cupry Born.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowa Toyota Prius to najlepsze wydanie w historii tego modelu
Testy

Nowa Toyota Prius to najlepsze wydanie w historii tego modelu

Toyota Prius jest z nami już od 1997 r. Od tego czasu japoński model, który występuje wyłącznie jako hybryda lub hybryda plug-in, doczekał się czterech wydań, a w 2023 r. do salonów wjeżdża jego piąta generacja. Mieliśmy już okazję nią jeździć i wiemy, że to nie jest tylko najmocniejszy, lecz także najlepszy Prius w historii.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Stary znajomy z nową nazwą i większym zasięgiem. Przetestowałem Audi Q8 e-tron
Testy

Stary znajomy z nową nazwą i większym zasięgiem. Przetestowałem Audi Q8 e-tron

Nowe Audi Q8 e-tron to coś więcej niż inna nazwa i drobne zmiany wizualne w postaci podświetlanej atrapy. Inżynierowie z Ingolstadt najwięcej pracy włożyli w to, co skrywa się pod dobrze nam już znaną karoserią elektrycznego SUV-a. Sprawdziłem, czy w zimowych warunkach można to docenić za kierownicą 408-konnej wersji Q8 55 e-tron.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Mercedes EQS SUV to luksusowy elektryk w terenowym wydaniu
Testy

Mercedes EQS SUV to luksusowy elektryk w terenowym wydaniu

Mercedes EQS SUV pod technicznym względem to pochodna limuzyny EQS. Luksusowy model o terenowym charakterze zadebiutował na naszym rynku rok po sedanie, a teraz mieliśmy okazję go przetestować. W naszym pierwszym sprawdzianie samochód wystąpił w topowej wersji 580 o mocy 544 KM.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Hyundai Kona Electric jest już kilka lat na rynku, a potrafi więcej od innych
Testy

Hyundai Kona Electric jest już kilka lat na rynku, a potrafi więcej od innych

Hyundai Kona to ceniony samochód w każdej wersji napędowej, także tej elektrycznej. Niedawno auto przeszło facelifting, a ja sprawdziłem, czy odświeżony model dalej jest tak dobry jak w momencie premiery.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ford Mustang Mach-E GT — muscle car na miarę naszych czasów
Testy

Ford Mustang Mach-E GT — muscle car na miarę naszych czasów

Ford Mustang Mach-E GT to odpowiedź na potrzeby osób, które szukają elektrycznej alternatywy dla tradycyjnych aut typu muscle car. Wygląda potężnie, jest przestronny, a przede wszystkim zapewnia niemal nieograniczony rezerwuar mocy. Czy to wystarczy, aby przekonać do siebie kierowców nie tylko tych szukających emocji podczas jazdy?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.