Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Materiał promocyjny
Elektryczny rower miejski, górski, a może gravel? Jeździłem i wyjaśniam, po co to komu
Testy

Elektryczny rower miejski, górski, a może gravel? Jeździłem i wyjaśniam, po co to komu

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Sprawdziłem, jak jeździ kompaktowy Opel na prąd
Testy

Sprawdziłem, jak jeździ kompaktowy Opel na prąd

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Pojechałem elektrykiem na zagraniczne wakacje. Rachunek za prąd może zaskoczyć
Testy

Pojechałem elektrykiem na zagraniczne wakacje. Rachunek za prąd może zaskoczyć

Wziąłem kluczyki do naszego długodystansowego elektryka, kartę do ładowania, spakowałem się i obrałem kierunek na Wiedeń. Za kierownicą Audi Q4 e-tron Sportback pokonałem prawie 2 tys. 100 km, chcąc przetestować infrastrukturę zapewniającą pojazdom elektrycznym energię na dłuższych trasach. Na koniec policzyłem, ile to kosztowało. Okazja czy strata pieniędzy? I jaki będzie bilans, jeśli zestawimy to z kosztem podróży autem spalinowym?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Niemal 600 KM w wyjątkowo promocyjnej cenie. Test Kii EV6 GT
Testy

Niemal 600 KM w wyjątkowo promocyjnej cenie. Test Kii EV6 GT

Swoim modelem EV6 GT Koreańczycy doprowadzają napięcie do ekstremalnych 800 V. Testujemy auto z mocą 585 KM. Tak najmocniejsza elektryczna Kia EV6 GT ma niemal 600 KM i kosztuje mniej niż 400 tys. zł. Ale czy to sprawia, że obecnie to jeden z najrozsądniejszych wyborów kategorii hotEV? Sprawdzamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Toyota bZ4X. Przeszkadzały nam w niej jedynie drobnostki
Testy

Toyota bZ4X. Przeszkadzały nam w niej jedynie drobnostki

Minęło dwadzieścia pięć lat, zanim Toyota, pionierka w dziedzinie napędu hybrydowego, zaoferowała w pełni elektryczny model bZ4X. Przetestowaliśmy go w warunkach zimowych. Czy podczas testu nowa Toyota czymś nas zaskoczyła? Czy marka, która ma największe doświadczenie w produkcji aut hybrydowych, potrafi zrobić dobre auto elektryczne? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym teście bZ4X.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przesiadłem się na tydzień do elektryka. Takich wniosków się nie spodziewałem
Testy

Przesiadłem się na tydzień do elektryka. Takich wniosków się nie spodziewałem

Po długiej przerwie znowu wsiadłem za kierownicę samochodu w 100 proc. elektrycznego. Skorzystałem z okazji, bo mamy na dłużej w redakcji Audi Q4 Sportback e-tron. Początkowo nerwowo zerkałem na zasięg, ale szybko doceniłem zalety jazdy nim po mieście. Drogę do pracy pokonywałem o 10 minut szybciej niż autem spalinowym.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne, jak obiecują producenci
Testy

Hybrydy plug-in na cenzurowanym. Sprawdzamy, czy naprawdę są tak oszczędne, jak obiecują producenci

Jeden pomysł, cztery interpretacje. Nasz kwartet udowadnia, że kompaktowe SUV-y z napędem plug-in również mogą mieć swój charakter. W starciu Hyundaia Tucsona z Land Roverem Discovery Sport, Peugeotem 3008 i Toyotą RAV4 sprawdzamy, który z nich ostatecznie wyprzedzi pozostałych? Czy taki (drogi) zakup ma sens?

Pojechałem elektrykiem z Warszawy do Szwajcarii i z powrotem. Długa podróż i zaskakujące koszty
Testy

Pojechałem elektrykiem z Warszawy do Szwajcarii i z powrotem. Długa podróż i zaskakujące koszty

Pojechaliśmy elektrycznym Mercedesem z Warszawy do St. Moritz w Szwajcarii i z powrotem. Trasa ok. 3000 kilometrów. Nie zgadniecie, ile zapłaciliśmy za ładowanie!

Materiał promocyjny
Jeździłem nietuzinkowym Citroenem Oli. Maskę i dach ma ze sprasowanej tektury pokrytej włóknem szklanym
Testy

Jeździłem nietuzinkowym Citroenem Oli. Maskę i dach ma ze sprasowanej tektury pokrytej włóknem szklanym

"Zapraszamy na jazdy testowe Citroenem Oli na torze Balocco". Wiadomość była ekscytująca i nie skorzystanie z takiego zaproszenia byłoby wielkim błędem, tym bardziej że otrzymały je zaledwie trzy redakcje w Polsce.

Postanowiłem używać elektrycznego Mustanga i go nie ładować. Byłem zaskoczony rezultatem
Testy

Postanowiłem używać elektrycznego Mustanga i go nie ładować. Byłem zaskoczony rezultatem

Wiele mówi się o tym, że samochód elektryczny oznacza spędzanie czasu na ładowarkach i problemy z zasięgiem. Sprawdziłem to. Korzystałem z elektrycznego Mustanga Mach-E przez tydzień i zupełnie nie miałem potrzeby korzystania z ładowarki, a auta używałem codziennie.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Obietnice kontra rzeczywistość. Test zasięgu aut elektrycznych
Testy

Obietnice kontra rzeczywistość. Test zasięgu aut elektrycznych

350, 400, 500 a nawet 600 km zasięgu. To widzimy w reklamach samochodów elektrycznych. Czy taki zasięg jest osiągalny? Teoretycznie tak. Nawet mi często podczas codziennej jazdy autem elektrycznym w warunkach miejsko-podmiejskich bez większego problemu osiągam wyniki zużycia energii niższe od wartości podawanych przez producentów. Brzmi cudownie. Prawda?

Sprawdziłem, czy elektryczny silnik rzeczywiście najlepiej sprawdza się w małym aucie
Testy

Sprawdziłem, czy elektryczny silnik rzeczywiście najlepiej sprawdza się w małym aucie

Renault Zoe E-Tech to przedstawiciel klasy B, a zatem samochód, który powinien najlepiej sprawdzić się podczas jazdy w mieście. Pod maską francuskiego malucha pracuje elektryczny silnik, a taki napęd wydaje się optymalny w przypadku miejskiego modelu. Podczas testu sprawdziłem, jak spisuje się na zakorkowanych ulicach i czy rzeczywiście jazda na prąd to najlepszy wybór do takiego samochodu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?
Testy

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Która hybryda plug-in potrafi realnie przejechać najdalej na jednym ładowaniu akumulatora? Na podstawie własnych pomiarów na tej samej trasie przygotowaliśmy zestawienie 10 najlepszych PHEV-ów. Prezentujemy modele, które w naszych testach wykazały się największym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Testowałem Toyotę RAV4 przebraną za Suzuki. Czy warto kupić Suzuki Across?
Testy

Testowałem Toyotę RAV4 przebraną za Suzuki. Czy warto kupić Suzuki Across?

Przebieranki w branży motoryzacyjnej to rzecz zupełnie normalna, niektóre modele aut dostępne są pod nawet pięcioma markami. Ta jednak jest dość wyjątkowa: Suzuki Across produkowane przez Toyotę jest najdroższym, najbardziej "wypasionym" i być może najciekawszym samochodem marki Suzuki na polskim rynku. Ma on jednak poważną konkurencję.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Xpeng G9 i  Xpeng P7. Koniec żartów z chińskiej motoryzacji
Testy

Xpeng G9 i Xpeng P7. Koniec żartów z chińskiej motoryzacji

Z kraju, w którym produkowano marne kopie aut renomowanych marek, Chiny stały się motoryzacyjną potęgą i największym producentem samochodów na świecie. Auta chińskich, nieznanych jeszcze u nas marek mogą nas naprawdę zadziwić. Najlepszy przykład: nowe modele chińskiego niemal jeszcze Start-up’u Xpeng.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volkswagen Arteon eHybrid. Auto świetne, ale czy hybryda plug-in to dobry wybór?
Testy

Volkswagen Arteon eHybrid. Auto świetne, ale czy hybryda plug-in to dobry wybór?

Gdyby kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że czterodrzwiowego Volkswagena można kupić ze względu na jego nieprzeciętną urodę albo że do sprawnego napędzania reprezentacyjnego auta wystarczy silnik o pojemności 1.4, wzięto by go za osobę niespełna rozumu. Żyjemy więc w ciekawych czasach. To, że Volkswagen Arteon eHybrid to wyjątkowo piękne auto, to fakt bezdyskusyjny. Sprawdzamy, jak radzi sobie jako hybryda plug-in.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy autem elektrycznym jeździ się inaczej?
Testy

Czy autem elektrycznym jeździ się inaczej?

Auta elektryczne są coraz popularniejsze. Nikogo to dziwić nie powinno, bo mają wiele zalet. Jednak cały czas jest mnóstwo niezdecydowanych kierowców, którzy nie do końca wiedzą, jak samochodami z napędem elektrycznym jeździ się na co dzień. Czy faktycznie jazda elektrykiem to droga przez mękę, czy do jazdy trzeba się specjalnie przygotować? A może autem elektrycznym jeździ się tak jak każdym innym? Sprawdziłem to, testując Maxusa Mifę 9. Tak, to gigantyczny luksusowy van. Czy taki elektryk ma jakiś sens?

Materiał promocyjny
Czy Abarth 500e dorównuje spalinowej legendzie? Pod zderzakiem ma głośnik
Testy

Czy Abarth 500e dorównuje spalinowej legendzie? Pod zderzakiem ma głośnik

Abarth, czy to 595, czy 695, uosabiał miejskiego rozrabiakę w czystej postaci. Jest twardy jak kamień, szybki i często niewygodny, ale również dający wielką frajdę z jazdy. Tego oczekujemy od Abartha. Elektryczna wersja również daje frajdę i robi hałas! Przekonałem się o tym na włoskim torze Stellantisa w Balocco.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Hyundai Ioniq 6 wygląda jak z innego wymiaru. Czy tak samo się nim jeździ? Sprawdziłem
Testy

Hyundai Ioniq 6 wygląda jak z innego wymiaru. Czy tak samo się nim jeździ? Sprawdziłem

W żadnym aucie nie będziesz bliżej science fiction niż w Hyundaiu Ioniq 6 – 325-konnej dwusilnikowej limuzynie. Futurystycznej, ale inspirowanej latami 30. Tylko czy futuryzm nie położył się cieniem na ergonomii? Jak się tym w ogóle jeździ? Na razie są tylko cztery takie samochody w Polsce. Jeden trafił na test do naszej redakcji.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault Kangoo Van E-Tech to elektryczny dostawczak nie tylko dla kuriera
Testy

Renault Kangoo Van E-Tech to elektryczny dostawczak nie tylko dla kuriera

Renault Kangoo Van E-Tech to nieduży, elektryczny dostawczak o mocy 120 KM. Uzyskiwany zasięg oraz osiągi sprawiają, że jest to propozycja dla przedsiębiorców użytkujących pojazd głównie w mieście. Podczas testu sprawdziliśmy również użytkowe walory francuskiego modelu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Zabrałem elektryka na urlop do Czech i Austrii. Co zaskoczyło mnie tym razem?
Testy

Zabrałem elektryka na urlop do Czech i Austrii. Co zaskoczyło mnie tym razem?

Ładowarek za granicą jest w bród. Daleka podróż samochodem elektrycznym wciąż jednak wymaga przygotowania, a na miejscu i tak mogą pojawić się niespodzianki. Nie są to jednak sytuacje bez wyjścia – moim kołem ratunkowym okazała się sympatyczna pani z infolinii jednego z największych operatorów ładowarek w Czechach. Dlaczego w drodze do Wiednia nie obyło się bez jej interwencji?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Skazani na jazdę od ładowarki do ładowarki? Test zasięgu aut elektrycznych na autostradzie
Testy

Skazani na jazdę od ładowarki do ładowarki? Test zasięgu aut elektrycznych na autostradzie

Testujemy zasięg 12 samochodów elektrycznych na autostradzie: na ile kilometrów wystarczają ich akumulatory przy prędkości 130 km/h? Ile trwa ładowanie akumulatorów, kiedy skończy się prąd?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.