Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Testy > Porównujemy najtańsze elektryki na rynku. Który jest lepszy?

Porównujemy najtańsze elektryki na rynku. Który jest lepszy?

Dacia Spring Cargo i Cenntro Avantier C to dwa elektryczne modele, które wprawdzie mają dwuosobowe nadwozia, ale kuszą względnie niewysokimi kosztami zakupu. W teście sprawdzimy, czy za niewygórowaną sumę można mieć udany, elektryczny samochód. Przekonamy się również, który z tych modeli ma więcej atutów przemawiających za zakupem.

Cenntro Avantier C kontra Dacia Spring CargoŹródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
  • Cenntro Avantier C napędzany jest elektrycznym silnikiem o mocy 19 KM, ma baterie o pojemności 13,9 kWh, a maksymalny zasięg to 182 km
  • Dacia Spring Cargo ma pod maską elektryczną jednostkę generującą 45 KM, a po naładowaniu na 100 proc. akumulatorów o pojemności 26,8 kWh w cyklu mieszanym zyskuje się zasięg 230 km, a w mieście – 305 km
  • Cenntro Avantier C dostępny jest za 59 900 zł, natomiast Dacia Spring Cargo kosztuje minimum 101 490 zł
  • Samochody zostały użyczone przez importerów, a po teście zostały zwrócone

Na naszych ulicach coraz częściej spotykamy w pełni elektryczne samochody. Jednak wysoka cena zakupu sprawia, że dla wielu kierowców są to wciąż nieosiągalne modele. Szansą na zakup pojazdu tego typu mogą być niedrogie modele, takie jak Cenntro Avantier C kosztujący 59 tys. 900 zł czy Dacia Spring Cargo za 101 tys. 490 zł. To obecnie dwa najtańsze elektryki dostępne na polskim rynku, bowiem Smart Fortwo, który kosztował od 99 tys. 100 zł, nie jest już u nas oferowany.

Cenntro Avantier C kontra Dacia Spring Cargo
Cenntro Avantier C kontra Dacia Spring CargoŹródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

Cenntro Avantier C gościł już w naszej redakcji, ale wówczas sprawdziliśmy jego walory w pojedynczym teście. Dacia Spring Cargo nie była przez nas jeszcze sprawdzana, ale to nie oznacza, że nie mieliśmy do czynienia z elektrycznym modelem tej marki. Wcześniej testowaliśmy Springa w 4-osobowej odmianie kosztującej od 106 tys. 900 zł.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji