Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

BMW 545e xDrive – połączenie doskonałości?
Testy

BMW 545e xDrive – połączenie doskonałości?

Volvo XC40 Recharge - elektryczny żywioł
Testy

Volvo XC40 Recharge - elektryczny żywioł

Hyundai IONIQ 5 73 kWh 2WD – naładowany pomysłami
Testy

Hyundai IONIQ 5 73 kWh 2WD – naładowany pomysłami

Hyundai Ioniq 5 rozpoczyna nową erę w historii marki, jak i elektryków. Jego wygląd jest równie innowacyjny, jak zastosowane w nim rozwiązania. To elektryk, który swoją nieszablonowością może zainteresować nawet e-sceptyków.

Cupra Born – czy to lepsza wersja Volkswagena ID.3?
Testy

Cupra Born – czy to lepsza wersja Volkswagena ID.3?

Wizualnie nowa Cupra Born z łatwością pokonuje swojego technicznego brata z Volkswagena, a podczas pierwszych jazd w okolicach Barcelony przekonujemy się, że to nie jedyne zalety pierwszego seryjnego elektryka młodej hiszpańskiej marki.

Toyota RAV4 Plug-In – rodzinna ekorakieta, w której zapomnisz o "elektrykach"
Testy

Toyota RAV4 Plug-In – rodzinna ekorakieta, w której zapomnisz o "elektrykach"

306 KM w rodzinnym SUV-ie? Nie, to nie Mercedes-AMG, MINI JCW ani nawet Cupra – to tylko poczciwa, hybrydowa Toyota RAV4. Jakby tego było mało, potrafi przejechać na samym prądzie nawet 75 km i zadowala się małą ilością paliwa. Tyle w teorii. A jak ten ideał wypada w praktyce?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Volkswagen ID.Life – więcej niż koncept
Testy

Volkswagen ID.Life – więcej niż koncept

Pokazany na IAA w Monachium koncept VW ID.Life już wygląda na model dość bliski produkcji seryjnej, ale Wolfsburg nie dał jeszcze na to zielonego światła. Przejechaliśmy się po raz pierwszy tym miejskim kabrioletem i żądamy: wprowadźcie go na rynek w takiej formie!

Peugeot 3008, Volvo XC40, VW Tiguan - SUV-y z elektrycznym dopalaczem
Testy

Peugeot 3008, Volvo XC40, VW Tiguan - SUV-y z elektrycznym dopalaczem

Hybrydowe SUV-y są bardzo przyjemne, mają dobrą dynamikę, ale... Zasięgi na samym prądzie, dla których kupujemy hybrydy ładowane z gniazdka (PHEV), są nadal bardzo mizerne. Czy takie auta mają sens? To właśnie dokładnie dla Was sprawdziliśmy!

BMW i4 M50 – trzyma w napięciu
Testy

BMW i4 M50 – trzyma w napięciu

Kolejny elektryk z Monachium na starcie. Tym razem BMW spuściło ze smyczy i4 M50 – rasowe 4-drzwiowe coupé z napędem elektrycznym. Nic dziwnego, że zaiskrzyło! Oto nasze wrażenia z jazdy.

Test salonów – jak sprzedają elektryki?
Testy

Test salonów – jak sprzedają elektryki?

Elektryki są dziś na topie. Mówi się o nich, reklamuje się je, praktycznie wszystkie liczące się firmy samochodowe oferują przynajmniej jeden model czystego elektryka. Czystego, czyli takiego, który jeździ tylko na prądzie. Razem z firmą badawczą Minds & Roses ostanowiliśmy sprawdzić, jak sprzedaje się samochody elektryczne, na co może liczyć klient zastanawiający się nad kupnem elektryka. Nasi wysłannicy – tajemniczy klienci – odwiedzili 75 salonów 15 marek, pytali o 15 modeli aut elektrycznych.

Opel Combo-e Life i Combo-e Cargo - czy sprawdzą się w codziennym użytkowaniu?
Testy

Opel Combo-e Life i Combo-e Cargo - czy sprawdzą się w codziennym użytkowaniu?

Dwie wersje, osobowa Life i towarowa Cargo, każda dostępna w odmianie standardowej i przedłużonej XL. Elektryczne modele Opel Combo-e Life i Opel Combo-e Cargo kuszą przestronnymi nadwoziami, praktycznymi udogodnieniami i licznymi opcjami wyposażenia, ale nie pozwalają zapomnieć, że są samochodami dostawczymi napędzanymi przez elektryczną jednostkę.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Hyundai Kona Electric - imponuje nie tylko zasięgiem
Testy

Hyundai Kona Electric - imponuje nie tylko zasięgiem

Hyundai Kona po liftingu nieco się zmienił. Na szczęście nic nie popsuto w wersji napędzanej silnikiem elektrycznym. Pomimo kilku lat obecności na rynku Hyundai Kona Electric nadal może uchodzić za wzór auta elektrycznego. Spore akumulatory - (ale bez przesady) dostarczają prąd do umieszczonego na przedniej osi 204 konnego silnika. Więc można być pewnym, że osiągi są bardziej niż dobre. Ale osiągi to jedna z wielu zalet auta elektrycznego. Hyundaiowi w Konie EV udało się połączyć je z imponującym zasięgiem i wygodą użytkowania. Kona Electric to sympatyczna towarzyszka bezemisyjnej codzienności i można ją polubić nie tylko za nietypowy wygląd.

Toyota RAV4 plug-in hybrid – sprawna w każdej sytuacji
Testy

Toyota RAV4 plug-in hybrid – sprawna w każdej sytuacji

Toyota RAV4 plug-in hybrid zawsze spisuje się bardzo dobrze. Niezależnie czy podróżujemy nią po ulicy czy w lekkim terenie i nie ma znaczenia, czy jedziemy na prądzie, czy hybrydowo. Czy to oznacza, że japoński SUV z hybrydowym napędem o łącznej mocy 306 KM i z napędem na wszystkie koła jest doskonałym modelem?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Kia EV6 szybka jak Porsche Taycan
Testy

Kia EV6 szybka jak Porsche Taycan

Nowa Kia EV6 potrafi coś, co szczególnie cenimy w niemieckich elektrykach premium – Porsche Taycanie i Audi e-tronie GT. Dzięki 800-woltowej instalacji pokładowej jej akumulator może być naładowany do 80 proc. w czasie krótszym niż 20 minut. Nareszcie mamy szansę wypróbować ją w praktyce.

BMW iX – cichy olbrzym
Testy

BMW iX – cichy olbrzym

Przestronne i nadzwyczaj komfortowe – nowe BMW iX jest pojazdem świetnie nadającym się do wygodnego podróżowania, nie do ścigania. Przekonaliśmy się o tym podczas pierwszej jazdy nowym elektrycznym SUV-em z Monachium.

Volkswagen ID.3 Pro S Tour 77 kWh – czy da się nim przejechać obiecywane 555 km na ładowaniu?
Testy

Volkswagen ID.3 Pro S Tour 77 kWh – czy da się nim przejechać obiecywane 555 km na ładowaniu?

Volkswagen ID.3 Pro S Tour osiągnął największy zasięg w historii naszych pomiarów elektryków. Obietnicy producenta co prawda nie spełnił, ale „Tour” w jego nazwie jest uzasadnione.

Audi e-tron GT quattro – Gran Turismo przyszłości z zasięgiem 400 km
Testy

Audi e-tron GT quattro – Gran Turismo przyszłości z zasięgiem 400 km

Bazujące na technice z Porsche Taycana 4-drzwiowe coupé Audi zachwyca nie tylko stylem i osiągami, lecz także sposobem prowadzenia. W teście – elektryczne Audi e-tron GT 60 quattro z silnikiem o mocy 476 KM.

DS7 Crossback E-Tense 300 Rivoli - pierwszy raz zawsze boli?
Testy

DS7 Crossback E-Tense 300 Rivoli - pierwszy raz zawsze boli?

Kiedy w swoim prywatnym garażu masz BMW E30, Mini Cooper S i Skodę 120L, a hybrydę widziałaś tylko w spotach reklamowych, to pierwszy z nią kontakt boli. Choć dzięki DS7 Crossback E-Tense 300 Rivoli boli jakby mniej.

Audi Q4 e-tron 40 – przyjazna przesiadka
Testy

Audi Q4 e-tron 40 – przyjazna przesiadka

Po dużych, luksusowych modelach rodzina Audi e-trona powiększa się o bardziej dostępnego SUV-a: Q4 e-tron. W teście sprawdzamy jednosilnikowy wariant 40. Mimo że to najmniejszy elektryk Audi, zapewnia on największy realny zasięg.

Jeep Wrangler 4xe – jazda na prąd nie jest skazą na wizerunku
Testy

Jeep Wrangler 4xe – jazda na prąd nie jest skazą na wizerunku

Hybrydowy Jeep Wrangler 4xe to dowód na to, że udany samochód terenowy nie musi mieć pod maską potężnej widlastej ósemki. Zelektryfikowana wersja też potrafi dawać mnóstwo frajdy podczas jazdy zarówno po asfalcie, jak i poza nim. W teście sprawdzamy czym jeszcze kusi kultowa, amerykańska terenówka.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro – moc, komfort i subtelność
Testy

Audi Q5 Sportback 55 TFSI e quattro – moc, komfort i subtelność

Po Q3 i e-tronie Audi ubrało Q5 w modną kreację o sportowym kroju. Oprócz szykownego wyglądu Sportback z 367-konną hybrydą plug-in 55 TFSI e oferuje osiągi niemal jak SQ5, 56 km realnego zasięgu na prądzie oraz odprężającą wygodę.

Honda e - szybsza niż wygląda
Testy

Honda e - szybsza niż wygląda

Zastanawiacie się jakie auto elektryczne jest najlepsze? Ja już wiem. Tak, nie zużywa najmniej prądu, a wręcz go żłopie. Tylna kanapa jest straszna. Cena z kosmosu. Ale tak, Honda e to prawdziwa Honda pomimo tego, że nie robi brum brum. Frajda z jazdy jest i to jaka. Chcę, ale mnie nie stać. Zapomniałem o jednym - jakość wykończenia jest bardziej niż dobra. A do wad dopisuję pokładową ładowarkę która ma raptem jedną fazę, co czyni ładowanie z 11 kW EVSE tylko nieco szybsze niż ze zwykłego gniazdka. Ale i tak muszę napisać to raz jeszcze - Honda e to najlepsze EV jakim jeździłem.

Auta bez ściemy - Volkswagen ID.3 kontra Hyundai Ioniq 5
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Volkswagen ID.3 kontra Hyundai Ioniq 5

Auta elektryczne czy to się komuś podoba, czy nie - w najbliższych latach będą wyznaczać kierunki w motoryzacji. Na szczęście, każdy z producentów podąża swoją ścieżką. Postanowiliśmy zatem porównać Volkswagena ID.3 z debiutującym na naszym rynku Hyundaiem Ioniqiem 5. Teoretycznie oba modele są kompaktowe, ale pomysł na kompaktowe auto elektryczne był zupełnie inny. Oto Volkswagen ID.3, który jak to Volkswagen za bardzo z tłumu się nie wyróżnia i Hyundai Ioniq 5 za którym ogląda się każdy na ulicy. Czy któryś z tych modeli jest godny polecenia?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.