Logo
EVWiadomościSpalinowe kombivany zniknęły z cenników. Są tylko elektryczne

Spalinowe kombivany zniknęły z cenników. Są tylko elektryczne

Krzysztof Kaźmierczak
Krzysztof Kaźmierczak

Z cenników francuskich producentów zniknęły spalinowe wersje kombivanów. Dotyczy to Citroëna i Peugeota, czyli marek koncernu Stellantis. W konfiguratorze próżno szukać Riftera z silnikiem spalinowym. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku osobowego Berlingo. Co w zamian? Wersja elektryczna z akumulatorem o pojemności 50 kWh.

Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter
Auto Bild
Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter

W przypadku Peugeota na stronie wciąż można znaleźć dwie zakładki z opisem modelu: jest klasyczny Rifter oraz elektryczny e-Rifter. Ale nawet jeśli wybierzemy pojazd z konwencjonalnym napędem i przejdziemy do konfiguratora, to zostaniemy postawieni przed koniecznością wyboru auta elektrycznego. Konkretnie jest to model: Peugeot Rifter Elektryczny 136 KM (100 kW) akumulator 50 kWh. Z kolei na stronie marki Citroën wśród dostępnych samochodów osobowych nie ma już modelu Berlingo. Jest tylko Ë-Berlingo Van 100 % Ëlectric. To bliźniak Peugeota i pracuje w nim identyczny układ napędowy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Opel Combo Life - a może ten kombivan?

Combo Life to bliźniacza konstrukcja, a Opel to również marka należąca do Stellantis. Najpierw wizyta w wirtualnym salonie. Na pierwszy rzut oka jest nadzieja, Opla Combo Life można wciąż konfigurować z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Radość nie trwa jednak długo. Autoblog uzyskał od polskiego importera marki informację, że firma nie wyprodukuje już żadnego auta spalinowego, a oferta ogranicza się do pojazdów "z placu". Kto pierwszy, ten lepszy.

Toyota Proace Verso, czyli ostatni bliżniak: jest nadzieja?

Toyota jako jedyna wciąż ma w ofercie miejskiego kombivana w wersji spalinowej. Na stronie producenta jest cennik na rok modelowy 2022 r. z datą produkcji w 2022 r. W tabeli znajdziemy wersje benzynowe oraz wysokoprężne, które można skonfigurować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Japoński koncern nie rezygnuje z klasycznego napędu i najlepiej świadczy o tym fakt, że Toyota i inni japońscy producenci samochodów zawiązali koalicję na rzecz ocalenia silników spalinowych. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj

A więc mamy dwie możliwości

Pierwsza to zdecydować się na pojazd elektryczny o zasięgu "z gwiazdką" do 275 km*. A po co ta gwiazdka? Bo zdaniem Citroëna "jest to uzależnione od konkretnego profilu eksploatacji". Ale bez obaw - producent zapewnia, że "jednak 80 proc. kierowców przy akumulatorach o pojemności 50 kWh pokonuje dystans od 190 km do 280 km bez konieczności ładowania."

Jest też druga opcja, kupić Toyotę.

Autor Krzysztof Kaźmierczak
Krzysztof Kaźmierczak
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium