Nowy Ford Explorer to zupełnie inne auto

Kongres Nowej Mobilności 2023 Foto: Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Kongres Nowej Mobilności 2023

Ford Explorer – doskonale znana nazwa, ale tym razem w kompletnie nieznanym wydaniu. Na Kongresie Nowej Mobilności debiutuje bowiem nowe wcielenie tego samochodu, które – w odróżnieniu od sześciu wcześniejszych generacji – nie ma silnika spalinowego. Najnowszy Ford Explorer to elektryczny SUV. I to kompaktowy.

Nowy Explorer ma bowiem 446 cm długości i 276 cm rozstawu osi. Samochód powstał na platformie przeznaczonej wyłącznie dla elektryków. Pojemność bagażnika wynosi od 450 do 1400 l, zaś ekran w środkowej konsoli ma przekątną 15 cali i został zorientowany w pionie.

Dowiedz się więcej: Nowy Ford Explorer jest kompaktowym SUV-em

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

BMW na Kongresie Nowej Mobilności: nowe i5 i iX5 na wodór

Kongres Nowej Mobilności 2023 Foto: Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Kongres Nowej Mobilności 2023

Nieopodal Forda mamy stoisko BMW, a na nim pierwsze skrzypce gra model i5. Ten elektryczny sedan klasy wyższej będzie początkowo dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza ma 340 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 s i oferuje zasięg od 497 do 582 km. Gamę wieńczy odmiana ze słynną literą M: BMW i5 M60 xDrive rozwija 601 KM, przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 3,8 s, zaś zasięg wynosi od 455 do 516 km.

Zobacz także: Nowe BMW serii 5 - elektryk będzie topową wersją

Na Kongresie Nowej Mobilności BMW pokazuje też model iX5 Hydrogen, czyli wersję znanego SUV-a klasy wyższej z ogniwami paliwowymi. Ten 401-konny samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 6 s, zaś zasięg to 504 km. W dwóch zbiornikach z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi mieści się łącznie ok. 6 kg wodoru.

Przeczytaj także: Już jeździliśmy BMW iX5 Hydrogen

Kongres Nowej Mobilności 2023 Foto: Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Kongres Nowej Mobilności 2023

Nowy Hyundai Kona Electric

Odbywająca się w dniach 26-28 września tegoroczna edycja Kongresu Nowej Mobilności to także miejsce polskiej premiery drugiej generacji Hyundaia Kona Electric. Co ciekawe, ogniwa akumulatorów trakcyjnych tego modelu powstają we Wrocławiu, w fabryce LG Energy Solution.

Kongres Nowej Mobilności 2023 Foto: Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Kongres Nowej Mobilności 2023

Nowa Kona Electric będzie początkowo dostępna w dwóch wersjach:

  • 156 KM: akumulator 48 kWh; zasięg w cyklu miejskim WLTP: 512 km;
  • 218 KM: akumulator 65 kWh; zasięg w cyklu miejskim WLTP: 683 km.

Zerknij: Nowa Kona Electric ma zasięg ponad 500 km. Już nią jeździłem

Kongres Nowej Mobilności 2023 Foto: Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Kongres Nowej Mobilności 2023