Lotus Eletre. Zawrotne osiągi i duży zasięg
W salonach znaleźć będzie można trzy wersje, różniące się głównie generowaną mocą. Wersja standardowa oraz S posiadać będą jednobiegowy napęd elektryczny o mocy 603 KM i momencie obrotowym 710 NM. Rozpędzi on SUV-a od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 s. Najmocniejsza wersja R otrzyma dwubiegowy napęd elektryczny o mocy 905 KM i momencie obrotowym 985 NM, co sprawi, że auto do "setki" rozpędzi się w zawrotne 2,95 s.
- Przeczytaj także: Nowy Opel Grandland GSe to hybrydowy SUV na sportowo
Jak podaje brytyjska marka, moc i potencjalnie spora masa nie spowodowały małego zasięgu na baterii. Wersje o niższej mocy będą w stanie przejechać nawet do 600 km na jednym ładowaniu. Mocniejsza pozwoli na przebycie trasy około 490 km. Co więcej, dzięki funkcji szybkiego ładowania, akumulatory będzie można napełnić z 10 do 80 proc. w czasie około 20 minut.
Lotus Eletre. Ekologiczne wnętrze i sześć możliwych lakierów
Na wstępie Lotus udostępni auto w sześciu wersjach kolorystycznych, jednak paleta zostanie później rozszerzona dla bardziej wymagających klientów. Dodatkowo klienci będą mieli możliwość wyboru między pięcioma różnymi stylami felg, które dostępne będą o średnicach 20, 22 oraz 22 cale.
Klienci będą mieli do wyboru także różne style wykończenia wnętrza, które zawierać będą przyjazne dla środowiska materiały zastępujące naturalną skórę. Jak podaje marka, będą one pochodzić w 100 proc. z recyklingu oraz będą w 100 proc. nadawać się do recyklingu. Dodatkowo całe wnętrze SUV-a będzie w pełni zdygitalizowane i napędzane systemem operacyjnym Lotus Hyper OS. W każdym modelu znaleźć będzie można dotykowy wyświetlacz OLED o przekątnej 15,1 cala, wysokiej jakości system grający Dolby oraz czterostrefową klimatyzację.
Lotus Eletre. Cena i dostępność
Wstępnie Lotus Eletre będzie dostępny od początku 2023 r. w Wielkiej Brytanii, Niderlandach, Niemczech, Belgii, Francji, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii oraz we Włoszech. Kolejnym etapem będą inne rynki europejskie, a także Ameryka Północna, Japonia oraz Chiny. Jak sugeruje marka, inne kontynenty mogą spodziewać się samochodu w 2024 r. Cena podstawowa hyperSUV-a wynosić będzie 89,5 tys. funtów.