Auto Świat EV Wiadomości Lotus Emeya pokazany. Jest czteroosobowy i ma 55-calowy wyświetlacz

Lotus Emeya pokazany. Jest czteroosobowy i ma 55-calowy wyświetlacz

Lotus jeszcze nigdy tak intensywnie nie wprowadzał nowych modeli na rynek. Poznaliśmy kolejny nowy model – Emeya. Ma mieć imponujące możliwości, ponadprzeciętne osiągi i oferować duży komfort.

Lotus EmeyaLotus
  • Lotus pokazał 4-osobowe GT. Tego typu modelu Brytyjczycy nie mieli od wielu lat
  • To luksusowy samochód, który ma być konkurencją dla najlepszych. W środku ma aż 55-calowy wyświetlacz
  • Auto będzie produkowane w Chinach w Wuhan

Czyżby Lotus chciał konkurować z Porsche? A konkretnie z Porsche Taycanem, bo Emeya jest 4-osobowym GT i po modelu Evija i Eletre, który jest SUV-em, to trzecie elektryczne auto w ofercie brytyjskiego producenta. W sprzedaży pozostaje jeszcze Emira, ostatni spalinowy model Lotusa, jednak po najnowszych premierach widać, jaki kierunek wybrał producent, który jeszcze do niedawna zajmował się produkcją małych, lekkich i szybkich samochodów.

Lotus Emeya
Lotus EmeyaLotus

Lotus Emeya — opływowo z dużą liczbą przetłoczeń

Lotus Emeya ma obłą i opływową linię, auto bogate jest w różne wcięcia i przetłoczenia, a sam przód nieco nawiązuje do SUV-a z rodziny Lotusa. Widać też, że podjęto tu walkę z aerodynamiką, dlatego zamiast klasycznych lusterek są kamery, sam bok wydaje się dość masywny, ale nie psują go wystające klamki.

Z tyłu z kolei w oczy rzuca się pasek LED ciągnący się przez całą szerokość i kończący się w przetłoczeniach, które wydają się być również wlotami powietrza. Na klapie bagażnika jest z kolei otwierany spoiler, a na samym dole zastosowano aktywny dyfuzor. Oba te aerodynamiczne elementy generują w sumie 215 kg docisku.

Lotus Emeya — w środku aż 55-calowy wyświetlacz

Kokpit jest bardzo nowoczesny i jak przystało na elektryczny samochód także ekologiczny. Zastosowano materiały z recyklingu, choć producent zapewnia o ich najwyższej jakości. Najważniejszy jednak jest tutaj luksus, dlatego nie zabrakło skóry nappa, szczotkowanego aluminium i alkantary.

Na środku tradycyjnie jest duży monitor, za to przed kierowcą znajduje się niewielki ekranik. Nie jest potrzebny duży, bowiem Lotus zastosował aż 55-calowy wyświetlacz typu HUD. Ponadto o bezpieczeństwo dbają kamery i radary LiDAR oraz oczywiście szereg systemów. Za nagłośnienie odpowiedzialna jest firma KEF.

Lotus Emeya
Lotus EmeyaLotus

Lotus Emeya — najszybsze elektryczne GT na świecie

Za napęd Lotusa Emeya odpowiada potężny silnik elektryczny o mocy aż 905 KM, który pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 2,8 s i osiągnąć 260 km/h. Układ napędowy jest przystosowany do pracy w napięciu 800 V, co pozwala na ładowanie baterii o mocy 350 kW. Tym samym ładowanie trwa bardzo krótko, od 10 do 80 proc. W kilkanaście minut. Akumulator o pojemności 102 kWh pozwoli na przejechanie do 500 km.

Lotus nie zapomniał też o swoich wyścigowych genach, co ma być widoczne podczas hamowania. Ponadto aktywne zawieszenie w ciągu każdej sekundy 1000 razy analizuje nawierzchnię i dopasowuje swoje działanie do warunków.

Auto będzie produkowane w fabryce Geely w Wuhan i wyjedzie na azjatyckie ulice w 2024 r. O planach podboju Europy na razie nic nie wiadomo, podobnie jak nieznana jest cena. Będzie ona podana wraz ze specyfikacją przed rynkowym debiutem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków