- Kompaktowy model Kii z napędem elektrycznym, EV3, ma już polski cennik, a pierwsze egzemplarze przyjechały już nad Wisłę
- Kia EV3 została zaprojektowana jako stuprocentowy elektryk na platformie E-GMP z możliwością ładowania w czasie 29-31 minut
- Kia EV3 ma 204 KM mocy, 283 Nm momentu obrotowego i dwa akumulatory do wyboru
Zapowiadany kompaktowy model Kii z napędem elektrycznym doczekał się polskiego cennika. Atutem EV3 ma być nie tylko cena. Pierwsi klienci odbiorą swoje samochody już niedługo. Nowa Kia EV3 to kompaktowy crossover o długości 4,3 m, którym koreański producent zamierza konkurować z Volvo EX30 czy MG4. Koreańskie auto ma 204 KM mocy i 283 Nm momentu obrotowego, jest przednionapędowe i w zależności od wersji (akumulator i wyposażenie) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,9-7,5 sekundy.
Kia EV3 - duży zasięg i dobra cena
Do wyboru są dwa akumulatory. Podstawowy ma pojemność 58,3 kWh i po pełnym naładowaniu ma umożliwić przejechanie 436 km. Kia chwali się większym (81,4 kWh), który ma zapewnić rekordowy zasięg w klasie — nawet 605 km (z 17-calowymi felgami w cyklu WLTP).
Przeczytaj także: Dokąd liczone są odległości na znakach drogowych?
Drugi wabikiem ma być całkiem atrakcyjna cena, która wynosi 166 900 zł (bez dopłaty w wysokości 18 750 zł z programu "Mój elektryk"). Jest ona jednak zbliżona do poziomu wspomnianego Volvo EX30 niż do MG4. Oczywiście ta oferta dotyczy podstawowej Kii EV3 58,3 kWh Air. Pojemniejszy akumulator oznacza wydatek minimum 184 900 zł.
Każdy samochód jest wyposażony w przenośną ładowarkę Green Cell Habu SE o mocy 11 kW, która w pełni zastępuje wallbox wymagający specjalistycznego montażu. Jej cena rynkowa to 2500 zł.
Kia EV3 - bagażnik, schowek, ładowanie
Kia EV3 od początku została zaprojektowana jako stuprocentowy elektryk. Powstała na platformie E-GMP i została wyposażona w instalację elektryczną o napięciu 400 V. Mniejszy akumulator będzie można naładować już w 29 min (od 10 do 80 proc.), a większy w 31 min. Maksymalna moc ładowania prądem stałym DC wynosi odpowiednio: 100,5 kW i 127,5 kW.
Pojemność bagażnika to 460 l, przy czym z przodu do wykorzystania jest jeszcze 25-litrowy schowek, np. na przewody do ładowania.
Elektryk Kii ma ponadto funkcję vehicle-to-load (V2L), dzięki której energia zgromadzona w akumulatorze samochodu może zasilać urządzenia zewnętrzne — laptopa, lodówkę turystyczną czy ekspres do kawy.
Kia EV3 - polskie ceny. Tak wygląda cennik:
Napęd/wersja wyposażenia | Air | Earth | Business Line | GT Line |
204 KM, 58.3 kWh | 166 900 zł | 179 400 zł | 191 400 zł | - |
204 KM, 81.4 kWh | 184 900 zł | 197 400 zł | 209 400 zł | 222 400 zł |