- eVan to pierwszy polski elektryczny dostawczak, którego możliwości techniczne są często lepsze od konstrukcji światowych producentów
- Ekipa ze Zgorzelca, gdzie auto zostało zaprojektowane, pojechała na długą wyprawę
- Pierwszym etapem był Watykan, a tam samochód obejrzał papież
Polska załoga w polskim samochodzie przyjechała do Watykanu, skąd ruszy w jeszcze dalszą drogę. Celem nie jest bowiem Stolica Apostolska, a dopiero początkiem długiej drogi eVana, liczącej 10 tys. km.
eVan. Nie dość, że polski, to jeszcze poświęcił go papież
Jednak przed wyruszeniem w drogę ekipa pokazała swoje dziecko papieżowi Franciszkowi. Twórcy mogą teraz mówić nie tylko o dobrych danymch technicznych pojazdu, ale także tym, że eVan został poświęcony przez głowę Kościoła. Papież dodatkowo zostawił swój podpis na burcie pojazdu.
Polski elektryczny van startuje w projekcie The eMobi Road to COP28, w którym samochód przejedzie przez miasta goszczące Szczyt Klimatyczny ONZ. Po Watykanie następne etapy to Dżakarta w Indonezji oraz Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie odbywa się tegoroczny COP.
- Przeczytaj także: Pogrzebaliśmy w aplikacji, którą policjanci zrobili dla policjantów
eVan startuje w eMobi Road
Warto zaznaczyć, że The eMobi Road to jeden z efektów COP24, który odbył się w Katowicach. To projekt cykliczny, którego celem jest podkreślenie roli elektromobilności w dekarbonizacji sektora transportu, jako skutecznej technologii do osiągnięcia celów klimatycznych.
The eMobi Road na stałe zagościł w kalendarzu najważniejszych wydarzeń w branży e-mobility. Podczas poprzednich edycji jej uczestnicy docierali do Madrytu, Glasgow i Sharm el-Sheikh.
— Nasz eVan łączy symbolicznie i realnie Katowice, Rzym i Watykan, Dżakartę i Dubaj. Cieszymy się, że polskie auto elektryczne ze Zgorzelca bierze udział w tak dużym projekcie. Wspólnie z PIRE uznaliśmy, że warto EVANem pochwalić się na forum międzynarodowym w ramach eMobi Road to COP28. Naszym celem jest pokazanie, jak bardzo elektromobilność jest istotna w całym procesie transformacji energetycznej – komentuje Albert Gryszczuk, właściciel Innovation AG.
- Przeczytaj także: Kupujemy używanego SUV-a z dieslem za 35-45 tys. zł. Wybrać Volkswagena, Forda, Peugeota czy Nissana?
eVan. Inni mogą go pozazdrościć
EVan to polski projekt, który powstał na modułowej platformie samochodowej EAGLE, stworzonej od podstaw przez Innovation AG. Jest on w blisko 100 proc. stworzony z elementów polskiej produkcji. Wszystkie kluczowe elementy, jak również cały projekt techniczny, są autorstwa polskich inżynierów i mechaników ze Zgorzelca.
Testy drogowe prototypu wykazały, że jego zasięg wynosi 400 km na jednym ładowaniu. To fantastyczny wynik wśród pojazdów dostawczych. Jest możliwy dzięki autorskiej platformie, w której można zainstalować baterie o pojemności od 60 do 110 kWh. Niedawno eVan został oficjalnie dopuszczony do ruchu drogowego, a aktualnie trwają rozmowy o rozpoczęciu jego seryjnej produkcji.