Audi e-tron GT występuje w trzech wersjach: S, RS i RS Performance.
Już pierwsza wersja imponuje osiągami – silnik o mocy 680 KM (z wykorzystaniem Launch Control) zapewnia przyspieszenie do "setki" w 3,4 sekundy i prędkość maksymalną 245 km/h.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
- Przeczytaj także: Kolejny bat na kierowców. Konfiskata pojazdu i nawet 3 tys. zł kary
W RS silnik elektryczny osiąga moc 875 KM i zapewnia przyspieszenie do "setki" w 2,8 sekundy.
Topowa wersja RS Performance ma silnik o mocy 925 KM, co pozwala uzyskać przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy! To są osiągi, jakie uzyskują bolidy F1. Imponujące są też wręcz błyskawiczne przyspieszenie do 200 km/h. Wersja S potrzebuje na to 10,7 s, RS – 8,7 s, a RS Performance zaledwie 8 sekund. I to wszystko w samochodzie 5-osobowym ważącym ok. 2300 kg.
Jak zapewnia Audi zasięg nowego e-trona GT wynosi ok. 600 km po pełnym naładowaniu baterii o pojemności 105 kWh. Maksymalna moc ładowania baterii wynosi 320 kW. W przypadku skorzystania z ładowarki o tak dużej mocy naładowanie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje zaledwie 18 minut.
Audi e-tron GT – rodzinne Granturismo
Nowe Audi e-tron GT jest autem nie tylko bardzo szybkim, lecz także wygodnym. Auto ma długość 5004 mm, szerokość wynosi 1964 mm, a rozstaw osi 2901 mm. Bagażnik ma pojemność 405 l (tył) plus bagażnik z przodu mieszczący 81 l. Komfort podróżowania zapewnia zawieszenie aktywne, które monitoruje m.in. siłę docisku kół do nawierzchni i w przypadku zmniejszenia tej siły na którymś z kół w ułamku sekundy zwiększa ją. Aktywne zawieszenie niweluje efekt nurkowania auta podczas gwałtownego hamowania oraz unoszenia się przodu podczas przyspieszania. W zakrętach auto delikatnie pochyla się niwelując efekt siły odśrodkowej działającej na kierowcę i pasażerów. Aktywne zawieszenie pozwala także na podniesienie auta maksymalnie o 77 mm podczas wsiadania. Tę funkcję trzeba wcześniej uaktywnić.
Audi e-tron GT ma dwie funkcje pozwalające na chwilowe zwiększenie mocy w momencie, gdy chcemy lub musimy gwałtownie przyspieszyć. Pierwsza to znana z innych modeli Launch Control – pozwala ruszyć z pełną mocą, na chwilę dezaktywując np. system antybuksujący. Drugi system to Push-to-Pass – pozwala podczas jazdy zwiększyć na 10 sekund moc o 70 kW (95 KM) i dzięki temu gwałtownie przyspieszyć.
- Przeczytaj także: Wielkie zmiany dla kierowców. Od 10 września automatycznie będziesz chroniony przed utratą prawa jazdy
Audi e-tron GT – cena od 559 tys. zł
Nowe Audi e-tron GT dostępne jest w 8 kolorach. W salonach dilerów Audi pierwsze egzemplarze pojawią się we wrześniu. Ile kosztuje najnowszy elektryk Audi? Cena wersja S zaczyna się od 559 tys. zł, RS – od 699,9 tys. zł, a RS Performance od 768,1 tys. zł. Bogate wyposażenie seryjne można rozbudować o wiele dodatków – wówczas cena najdroższej wersji może przekroczyć milion złotych.