Podczas wywiadu w TVP Info, szefowa resortu klimatu i środowiska, wskazała, że Polska zawsze była przeciwna zakazowi rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 r.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo"Patrząc na rozwój stacji ładowania i elektromobilności w Europie, uważam, że ten termin jest nierealny" — powiedziała. Dodała jednak, że w tej kwestii, podczas dyskusji na forum unijnym, Polska jest w mniejszości.
Wyraziła jednocześnie nadzieję, że "kryzys i racjonalność zdecydują o przebiegu tego procesu". Minister zaznaczyła, że Polska cały czas inwestuje w elektromobilność, ale w tempie adekwatnym do tempa jej rozwoju, bez przymusu, a bardziej motywująco np. przez instrumenty finansowe. "Tylko w taki sposób ta transformacja może się odbyć" — stwierdziła.
- Przeczytaj także: Zderzyłem elektrycznego Hyundaia Ioniqa 5 z polskim realiami, wystawiając go na atak zimy
Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski 27 października 2022 r. zawarły porozumienie dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych, oznaczający odejście od sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi do 2035 roku. Jest to pierwszy uzgodniony wniosek z pakietu "Fit for 55", którego celem jest redukcja emisji CO2 o 100 proc. do 2035 r.
- Przeczytaj także: Mają nową "broń" na elektryki. To urządzenie oszukuje auto
ewes/ ktl/