Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Saab 900 2.3 16V - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Saab 900 2.3 16V - z archiwum Auto Świata

Lamborghini Gallardo Spyder - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Lamborghini Gallardo Spyder - z archiwum Auto Świata

Porsche 911 Carrera 3.6 (993) - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Porsche 911 Carrera 3.6 (993) - z archiwum Auto Świata

O Porsche 911 (993) pisaliśmy w lutym 2006 r. w dziale... Używane. Ten model produkowany w latach 1993-98 był ostatnim Porsche wyposażanym w silnik chłodzony powietrzem. Gang był niepowtarzalny, do dziś wielu miłośników aut marki Porsche twierdzi, że to ostatni silnik, który pasował do samochodu sportowego. Następca, czyli 911 piątej generacji – 996, miał już silnik chłodzony cieczą, ale stracił niepowtarzalny gulgot podczas przyspieszania.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes W 210 skończył 25 lat - srebrny jubileusz srebrnej gwiazdy
Youngtimer

Mercedes W 210 skończył 25 lat - srebrny jubileusz srebrnej gwiazdy

Ten Mercedes klasy E ma oznaczenie kodowe W 210, ale wszyscy nazywają go „okularnik”, a to z powodu podwójnych okrągłych reflektorów. W momencie debiutu w 1995 roku właśnie one wywołały największą sensację.

Ford Mustang 3. generacji - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Ford Mustang 3. generacji - z archiwum Auto Świata

Forda Mustanga 3. generacji (1979-93) przedstawiliśmy w „Auto Świecie" w czerwcu 2005 roku. Była to topowa wersja 5.0 GT Convertible, czyli kabriolet. Pod maską nasz Mustang miał najmocniejszą jednostkę, jaką wtedy montowano w tym modelu – 5-litrowy motor o mocy 228 KM. Dziś wydaje się, że to moc niewielka, ale amerykańskie silniki wolnossące (bez turbo) montowane w Mustangach i innych modelach nie porażały mocą, za to były niezawodne i długowieczne.

Historia rodzinnych modeli Mazdy
Youngtimer

Historia rodzinnych modeli Mazdy

Mazda o rodzinnym charakterze nie jest dzisiaj niczym dziwnym. Samochody takie jak Mazda 6 kombi czy Mazda CX-5 swobodnie mieszczą rodzinę wraz z urlopowym ekwipunkiem. Jednak obecne modele nie są pierwszymi, których praktyczność nadaje się do rodzinnych wyjazdów. Wszystko zaczęło się już w latach 60. dwudziestego wieku.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Opel Omega (1994-99) – do perfekcji daleko - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Opel Omega (1994-99) – do perfekcji daleko - z archiwum Auto Świata

Opla Omegę z 2-litrowym silnikiem benzynowym 16V o mocy 136 KM opisaliśmy w „Auto Świecie" w 2005 roku, a więc dwa lata po zaprzestaniu produkcji tego modelu (powstawał w latach 1986-2003).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lexus LS 430: typ bez skazy - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Lexus LS 430: typ bez skazy - z archiwum Auto Świata

Lexusa LS 430 opisaliśmy w dziale Używane „Auto Świata" we wrześniu 2005 roku. Flagowa limuzyna japońskiej marki znana była w Polsce już od lat 90., kiedy to pojawiły się u nas sprowadzane z USA modele pierwszej generacji, czyli LS 400, uznawane za najbardziej niezawodne auta świata.

Porsche 911 Carrera S kontra Chevrolet Corvette C6 – diabelsko wściekłe bolidy
Youngtimer

Porsche 911 Carrera S kontra Chevrolet Corvette C6 – diabelsko wściekłe bolidy

W lipcu 2005 roku zamieściliśmy w „Auto Świecie" test dwóch supersamochodów – amerykańskiej Corvette C6 i niemieckiego Porsche 911. Oba auta były rzadkością na polskim rynku, ale z racji osiągów wywoływały wielkie zainteresowanie naszych Czytelników. Amerykańska Corvette była w Polsce niedostępna (pozostawał prywatny import), natomiast Porsche można było kupić w salonie za ponad 100 tys. euro, przy czym było ono droższe niż w Niemczech o ok. 18 tys. euro.

Saab 9-7X - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Saab 9-7X - z archiwum Auto Świata

W 2005 roku zaprezentowaliśmy w „Auto Świecie" egzotycznego Saaba 9-7X. Dlaczego egzotycznego? Powodów było kilka: był to pierwszy SUV szwedzkiego producenta, jego produkcja odbywała się w USA, a auto przeznaczone było głównie na tamtejszy rynek. Tak naprawdę nie była to oryginalna konstrukcja, lecz przerobiony nieco Chevrolet Trailblazer. Kolejne pytanie – dlaczego Chevrolet? Trzeba przypomnieć, że w 2005 r. Saab należał do GM – od 1999 r. amerykański koncern miał 100 proc. akcji Saaba.

Z Archiwum Auto Świata: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - piękne kombi dla aktywnych
Youngtimer

Z Archiwum Auto Świata: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - piękne kombi dla aktywnych

Alfę Romeo 156 w wersji kombi, czyli Sportwagon z silnikiem Diesla 1.9 JTD opisaliśmy w dziale Używane „Auto Świata" we wrześniu 2005 roku. To była już końcówka produkcji pięknej Alfy – w 2006 zastąpił ją model 159. Był to też okres dużego zainteresowania używanymi Alfami. Model 156 cieszył się dobrą opinią i użytkowników, i mechaników. Auto obecne było na rynku od 1997 r., zdobyło wiele tytułów, m.in. w 1998 Car od the Year oraz Auto 1 Europe. Wersje z silnikami Diesla oferowane były od 1998 r., a kombi (czyli nasz Sportwagon) – od roku 2000.

Fiat 126p - 47 lat minęło jak jeden dzień
Youngtimer

Fiat 126p - 47 lat minęło jak jeden dzień

Pierwszy Polski Fiat 126p został zmontowany z włoskich części w bielskiej Fabryce Samochodów Małolitrażowych 6 czerwca 1973 roku. Produkcja seryjna rozpoczęła się 22 lipca 1973 roku.

Maybach Exelero - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Maybach Exelero - z archiwum Auto Świata

Słyszeliście o Maybachu Exelero? Nie – to przeczytajcie. To niesamowita historia sprzed 15 lat. W 2005 roku opisaliśmy w „Auto Świecie" test samochodu zbudowanego w jednym egzemplarzu, jaki przeprowadzono na włoskim torze Nardo. Pojazd zbudował Mercedes, wykorzystując jako bazę seryjnego Maybacha 57 na zamówienie firmy oponiarskiej Fulda, która chciała przetestować swoją nową oponę przystosowaną do prędkości 350 km/h.

Mercedes SLR za trzy miliony euro na pożegnanie mistrza
Youngtimer

Mercedes SLR za trzy miliony euro na pożegnanie mistrza

Na 2,975 mln euro wyceniono tego Mercedesa SLR bez dachu i przedniej szyby. Ma on za to 650 KM mocy i wielką wartość kolekcjonerską – istnieje tylko 75 egzemplarzy. No i jeszcze ta nazwa: Mercedes SLR McLaren Stirling Moss. Wymówienie jej trwa dłużej niż przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h.

Polski Fiat 125p Pick Up - wersja eksportowa
TV

Polski Fiat 125p Pick Up - wersja eksportowa

Pick Up – ta wersja Polskiego Fiata 125p jest obecnie najcenniejsza kolekcjonersko z tych produkowanych wielkoseryjnie. Dlatego coraz więcej egzemplarzy tego auta wraca do nas z zagranicy.

FSO 1500 kombi sanitarka - klasyk, który tworzył historię
Youngtimer

FSO 1500 kombi sanitarka - klasyk, który tworzył historię

W 1971 roku, podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich, zaprezentowano Fiata 125p kombi, a rok później – aż 6 różnych jego odmian, w tym też karetkę. Również w 1972 roku z zakładu nr 1 FSO usunięto linię Syreny, powstało więc miejsce na produkcję dwóch dodatkowych odmian 125p – kombi i pikap.

Corvette C6 - praw­dzi­wy i je­dy­ny spor­to­wy sa­mo­chód (z archiwum Auto Świata)
Youngtimer

Corvette C6 - praw­dzi­wy i je­dy­ny spor­to­wy sa­mo­chód (z archiwum Auto Świata)

Amerykańskie samochody rzadko pojawiały się na łamach „Auto Świata". Jednak po premierze Corvette C6 na salonie genewskim w marcu 2005 r. nie mogliśmy nie zaprezentować tego modelu. Oto wrażenia z pierwszej jazdy w Hiszpanii.

Ferrari Superamerica - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Ferrari Superamerica - z archiwum Auto Świata

Ferrari Superamerica, czyli model 575M w wersji cabrio. Ten test, mimo upływu 15 lat, nadal pamiętamy. W 2005 roku mieliśmy okazję odbyć jazdę najnowszym wtedy Ferrari ze składanym dachem. Silnik V12 o mocy 540 KM i jego osiągi budziły zachwyt. Cena – 234 tys. euro – już mniej. Ale taki supersamochód, na dodatek w limitowanej wersji (tylko 559 sztuk) musiał dużo kosztować.

Toyota Camry – legenda, która nie ma końca
Youngtimer

Toyota Camry – legenda, która nie ma końca

Jeden z najpopularniejszych sedanów świata wrócił po długiej przerwie na nasz rynek. To już ósma generacja modelu, którego korzenie sięgają czasów stanu wojennego w Polsce. W tamtym okresie Camry była jednak dla Polaków niemożliwym do spełnienia marzeniem. Współczesny model właśnie wchodzi do sprzedaży w naszym kraju.

Mercedes W140 - nie tylko dla prezesa
Youngtimer

Mercedes W140 - nie tylko dla prezesa

Kiedyś jeździli nim prezydenci i prezesi, dzisiaj na tylnym siedzeniu można zobaczyć… dzieci. Mercedes W140 to limuzyna o wielu twarzach

Łada ma już 50 lat i świętuje urodziny kultowego modelu - galeria z czasów ZSRR
Youngtimer

Łada ma już 50 lat i świętuje urodziny kultowego modelu - galeria z czasów ZSRR

Rosjanie świętują pół wieku motoryzacyjnej historii. 50 lat temu bramy nowoczesnych zakładów Wołżańskiej Fabryki Samochodów WAZ w Togliatti opuściła pierwsza Łada, czyli WAZ-2101. To była prawdziwa rewolucja w ZSRR. Oto niezwykłe zdjęcia z czasów kraju, który już nie istnieje.

Nowe BMW E30 sprzed 34 lat – znamy cenę!
Youngtimer

Nowe BMW E30 sprzed 34 lat – znamy cenę!

To BMW 325iX (E30) ma 34 lata, przebieg 508 km i nigdy nie zostało zarejestrowane. To rzadki model, w 1985 roku był pierwszym seryjnym BMW z napędem na 4 koła. Teraz samochód pojawił się w Wielkiej Brytanii i został wystawiony na sprzedaż.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.