Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Klasyczne Porsche 911 w terenowym wydaniu
Youngtimer

Klasyczne Porsche 911 w terenowym wydaniu

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jak zmieniały się karoserie samochodów? Z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Jak zmieniały się karoserie samochodów? Z archiwum Auto Świata

Alfa Romeo Spider kontra Mazda MX-5 - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Alfa Romeo Spider kontra Mazda MX-5 - z archiwum Auto Świata

Alfę Romeo Spider przedstawiliśmy w „Auto Świecie" w lipcu 2006 roku. Auto wchodziło właśnie na rynek i wywoływało wielkie zainteresowanie kierowców. Była to – mówiąc w uproszczeniu – Brera z miękkim dachem. Spidera zestawiliśmy z Mazdą MX-5 trzeciej generacji, która w sprzedaży była od 2005 roku. Oto ten artykuł.

Japońskie klasyki – czyli od tysięcy euro po milion dolarów
Youngtimer

Japońskie klasyki – czyli od tysięcy euro po milion dolarów

Jedno nie ulega wątpliwości. Japończycy na dobre zapisali się w historii motoryzacji. To im bowiem zawdzięczamy wiele wspaniałych samochodów, które stały się niejednokrotnie obiektami marzeń i westchnień. Przypominamy o niektórych legendach.

Volkswagen Polo w wersjach, których nigdy nie spotkaliście
Youngtimer

Volkswagen Polo w wersjach, których nigdy nie spotkaliście

Volkswagen Polo Carat i Paris zmodyfikowane przez firmę tuningową bb zostały wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy, elektrycznie sterowane fotele, a na kierownicy miały przyciski do obsługi urządzeń pokładowych. A to wszystko w samochodach z… 1982 roku!

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Citroen C6 3.0 V6 aut. Exclusive - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Citroen C6 3.0 V6 aut. Exclusive - z archiwum Auto Świata

Komfort w najwyższym wydaniu – taki był Citroen C6 w topowej specyfikacji – z benzynowym 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 211 KM w wersji Exclusive. Kosztował 236 tys. zł. Opisaliśmy go w „Auto Świecie w kwietniu 2006 r.

Dodge Charger 1968 - zielone auto złych
Youngtimer

Dodge Charger 1968 - zielone auto złych

Charger Marcina odwraca głowy na Górnym Śląsku, ale jego właściciel to kopalnia anegdot o tym bardzo filmowym aucie. Zapraszamy na krótką opowieść o nich.

Już wkrótce te auta będą mogły mieć żółte tablice!
Youngtimer

Już wkrótce te auta będą mogły mieć żółte tablice!

Ale ten czas szybko leci... Wydaje się, że jeszcze niedawno te samochody można było oglądać na wystawach u dilerów, a dziś to już pełnoprawne youngtimery! Renault Clio I, Volkswagen Golf Country czy Honda NSX – już za kilka tygodni te modele skończą 30 lat, a tym samym ich właściciele będą mogli ubiegać o zabytkowe tablice rejestracyjne.

BMW M3 GT (E36) - youngtimer z potencjałem
Youngtimer

BMW M3 GT (E36) - youngtimer z potencjałem

BMW wyprodukowało tylko 356 egzemplarzy tego modelu. M3 GT było samochodem-bazą do sportu motorowego. 295 koni pod maską sprawia, że ta odmiana E36 jest jedną z ciekawszych i już dziś znalezienie przyzwoitego egzemplarza stanowi nie lada problem.

Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi - który klasyk będzie lepszy na co dzień
Youngtimer

Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi - który klasyk będzie lepszy na co dzień

Volvo 740 i Mercedes W124 to jedyny w swoim rodzaju duet: po latach służby nadal się nadają do codziennej jazdy, a przy odrobinie zadbania oferują niezawodność i komfort nawet w dalekich trasach. Który lepszy?

Lancia Thema - w tym aucie każdy poczuje się wyjątkowo
Youngtimer

Lancia Thema - w tym aucie każdy poczuje się wyjątkowo

Każdy, kto ceni włoską motoryzację, a jednocześnie lubi rzadkie okazy, powinien zainteresować się Lancią Themą. Tego samochodu nie spotkacie na każdym rogu ulicy. Na szczęście bycie wyjątkowym to niejedyna jego zaleta

Mercedes 190 - od zwykłej wersji do „Evo II” o mocy 1000 KM
Youngtimer

Mercedes 190 - od zwykłej wersji do „Evo II” o mocy 1000 KM

Na bazie skromnej, wysłużonej już 190-tki amerykański tuner zbudował Evil Evo. Auto całkowicie się zmieniło - po metamorfozie przypomina raczej pojazd do wyścigów DTM, niż spokojnego sedana. Warto też zajrzeć pod maskę, pod którą znajduje się silnik V8 o mocy ponad 1000 KM!

Muzeum Mazdy na wysokich obrotach
Youngtimer

Muzeum Mazdy na wysokich obrotach

Mazda to marka, której modele są znane na całym świecie. Wiele z nich, takich jak Cosmo Sport czy MX-5, stały się już klasykami. I właśnie te pojazdy każdy fan japońskiej marki może od 2017 r. oglądać w „Mazda Classic - Automobil Museum Frey” w Augsburgu. Co ciekawe jest to największe muzeum Mazdy na świecie, bo nawet w centrali marki w Hiroszimie nie ma aż tylu eksponatów, co w niemieckim muzeum.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Ferrari 599 GTB Fiorano - z Archiwum Auto Świata
Youngtimer

Ferrari 599 GTB Fiorano - z Archiwum Auto Świata

Ferrari 599 GTB Fiorano opisaliśmy w marcu 2006 roku, tuż po światowej premierze tego bolidu na salonie genewskim. Na stoisko Ferrari w Genewie ściągały tłumy, aby obejrzeć z bliska auto, które imponowało i sylwetką, i osiągami. 6-litrowy silnik V12 rozwijał moc 620 KM i pozwalał rozpędzić ten pocisk na kołach do 330 km/h.

Mercedes W210 E50 AMG - jeśli okular, to tylko taki!
Youngtimer

Mercedes W210 E50 AMG - jeśli okular, to tylko taki!

Fatalna opinia o Mercedesie klasy E jest spowodowana przede wszystkim wyjątkową podatnością tego modelu na korozję. Ale wersje AMG już dziś są poszukiwane.

Volvo 480 - mała zapowiedź wielkich zmian
Youngtimer

Volvo 480 - mała zapowiedź wielkich zmian

Choć w chwili prezentacji pod koniec 1985 roku był to najmniejszy samochód w ofercie szwedzkiego koncernu, odegrał kluczową rolę w rozwoju firmy i wytyczył kierunek na następne lata. Mimo to specjalnej popularności nigdy nie zdobył.

Porsche 911 serii G kontra Mercedes Klasy G - porównanie nieporównywalnych
Youngtimer

Porsche 911 serii G kontra Mercedes Klasy G - porównanie nieporównywalnych

Żeby poradzić sobie z piaskiem, błotem czy krzakami można wybrać offroadowego Mercedesa. Ale znacznie szykowniej będzie można to zrobić za kierownicą przebudowanego Porsche 911.

Volkswagen Transporter T4 skończył już 30 lat
Youngtimer

Volkswagen Transporter T4 skończył już 30 lat

Volkswagen T4 był rewolucyjną konstrukcją w swoich czasach. Dokładnie 30 lat temu niemiecki producent zmienił diametralnie ofertę dostawczych modeli. We wrześniu 1990 r., po wyprodukowaniu łącznie 6,7 mln egzemplarzy modeli T1, T2 oraz T3 z silnikiem umieszczonym z tyłu, rozpoczęła się nowa era samochodów dostawczych z silnikiem montowanym z przodu oraz napędem na przednią oś.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Mazda – 100 lat fascynującej jazdy
Youngtimer

Mazda – 100 lat fascynującej jazdy

Mazda obchodzi w tym roku stulecie istnienia. Przez ten czas powstało wiele fascynujących modeli, które umożliwiły zarówno podróżowanie całym rodzinom, jak i zrelaksowaną, niespieszną jazdę bez dachu nad głową czy korzystanie z wyczynowych możliwości sportowych modeli z silnikiem Wankla. Miałem okazję testować niektóre klasyczne Mazdy i przekonałem się, jak dużo frajdy dają z prowadzenia.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Volvo V90 (1996-98) – statek flagowy | z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Volvo V90 (1996-98) – statek flagowy | z archiwum Auto Świata

Volvo V90 z lat 1996-98 opisaliśmy w dziale Używane „Auto Świata" w styczniu 2006 roku. Najstarsze egzemplarze auta miały więc 10 lat, a najmłodsze – 8. W przypadku Volvo wiek auta nie odgrywał najważniejszej roli. Szwedzkie samochody, a szczególnie flagowe modele S90 (sedan) oraz V90 (kombi), cieszyły się doskonałą opinią za trwałość, solidne wykonanie i bogate wyposażenie.

Mitsubishi Lancer Evo IX - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Mitsubishi Lancer Evo IX - z archiwum Auto Świata

Dziewiąte wcielenie Mitsubishi Lancera opisaliśmy w „Auto Świecie" w marcu 2006 r., tuż po tym, jak ten sportowy samochód pojawił się na rynku. Przedstawiliśmy podstawową wersję z silnikiem 2.0 turbo o mocy 280 KM, która i tak zadziwiała osiągami.

Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8 - z archiwum Auto Świata
Youngtimer

Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8 - z archiwum Auto Świata

Klasyka kontra egzotyka – tak zatytułowaliśmy w lutym 2006 r. test porównawczy Alfy Romeo Brery i Mazdy RX-8. Klasyka to Brera, egzotyka to RX-8 z silnikiem Wankla pod maską. Zresztą, oba auta były w Polsce dość egzotyczne i poza tym bardzo drogie. Brera z silnikiem 2.2/185 KM kosztowała wówczas 146 tys. zł, a RX-8 – 120 tys. zł. Brera pachniała nowością – produkowano ją od roku, a RX-8 od 3 lat.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.