Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Mini Cooper ma 60 lat. Małe auto wciąż podbija serca kierowców
Youngtimer

Mini Cooper ma 60 lat. Małe auto wciąż podbija serca kierowców

Mercedes F 400 Carving – futurystyczny roadster sprzed 20 lat
Youngtimer

Mercedes F 400 Carving – futurystyczny roadster sprzed 20 lat

Toyotą AE86 z Malezji do Niemiec
Youngtimer

Toyotą AE86 z Malezji do Niemiec

12 lat temu Hadri poznał Deryę przez internet. Problem w tym, że on mieszkał w Malezji, a ona na zachodzie Niemiec. Na szczęście w połączeniu tej pary pomogła Toyota z 1987 roku

Najsłynniejsze samochody rajdowe Toyoty z napędem 4x4
Youngtimer

Najsłynniejsze samochody rajdowe Toyoty z napędem 4x4

Toyota ma bogatą historię startów w rajdach samochodowych, której kilka pięknych rozdziałów zapisały samochody 4x4. Wbrew pierwszym skojarzeniom nie chodzi tylko o potężne terenówki. Napęd na wszystkie koła pojawił się także w takich modelach jak Toyota Celica GT-Four, Toyota Corolla WRC czy aktualna Toyota Yaris WRC. Oto najsłynniejsze rajdówki Toyoty z napędem 4x4.

Niepozorne klasyki, które zaskakują przyspieszeniem - Top 10
Youngtimer

Niepozorne klasyki, które zaskakują przyspieszeniem - Top 10

Pokazujemy 10 najbardziej niepozornych amerykańskich muscle carów, które najszybciej uzyskują 60 mil na godzinę (96 km/h). Nie uwierzycie, w jak krótkim czasie te samochody potrafiły się rozpędzić. W zestawieniu znalazły się pojazdy siedmiu marek: Buick, Chevrolet, Dodge, Ford, Mercury, Plymouth oraz Pontiac.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Sześć generacji BMW M3 – R6 rządzi
Youngtimer

Sześć generacji BMW M3 – R6 rządzi

Tak, wiemy, są w historii sportowych BMW M3 dwa wyjątki. Pierwszy model – E30 – miał tylko cztery cylindry, a w czasach szczytu parady mocy E90 dostał ich nawet osiem – w układzie V. Jednak pozostałe, w tym najnowsze, napędzane są silnikami R6. Oto stoją przed nami wszystkie generacje – sześć – w rzędzie.

Ratujemy Hachi - poszukiwania silnika 4AGE
Youngtimer

Ratujemy Hachi - poszukiwania silnika 4AGE

Kupując stare, wrastające auto trzeba liczyć się ze sporymi kosztami odbudowy. W przypadku AE86 największym ryzykiem jest stan blacharski auta, bo niestety nawet podczas oględzin, zwłaszcza takiego stojącego samochodu, nie jesteśmy w stanie stwierdzić dokładnie co będzie do roboty.

Volvo 850 T5-R - szwedzki dalekodystansowiec
Youngtimer

Volvo 850 T5-R - szwedzki dalekodystansowiec

Długie trasy Volvo 850 T5-R "wciąga" tak chętnie, jak doładowany silnik benzynowy paliwo.

Fiat Panda 4x4 kontra Suzuki SJ 413 - japoński wojownik i Kung Fu Panda
Youngtimer

Fiat Panda 4x4 kontra Suzuki SJ 413 - japoński wojownik i Kung Fu Panda

Naszych bohaterów łączy z sobą więcej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka – mają prawie identyczną długość, a ich premiery odbyły się niemal w tym samym czasie. No i wreszcie najważniejsze: w obu samochodach jest napęd na obie osie

Tych japońskich aut nigdy oficjalnie nie było w Europie
Youngtimer

Tych japońskich aut nigdy oficjalnie nie było w Europie

JDM, czyli Japan Domestic Market z ang. japoński rynek wewnętrzny – tak określa się japońskie modele samochodów, które nigdy nie miały wersji z kierownicą z lewej strony.

Niezwyciężona Łada Niva
TV

Niezwyciężona Łada Niva

Gdy w 1977 roku pierwsze Nivy zaczęły zjeżdżać z taśm fabrycznych w Togliatti, nikt chyba nie podejrzewał, że auto pozostanie w produkcji przez następne 40 lat. I choć były już próby zastąpienia go nowocześniejszą konstrukcją, opracowaną wspólnie z GM, o Chevrolecie Nivie słyszeli tylko Rosjanie i znawcy tematu rosyjskiej motoryzacji, a poczciwa Niva trwa nadal.

Toyota Century – "japoński cesarz" z silnikiem V12
Youngtimer

Toyota Century – "japoński cesarz" z silnikiem V12

Żaden japoński samochód nie emanuje tak luksusem i godnością jak Toyota Century. Dla przedstawicieli japońskiej marki jest to nawet najlepszy samochód na świecie. Przekonajmy się zatem, jak jeździ luksusowy sedan napędzany 5-litrowym, 12-cylindrowym silnikiem o mocy 280 KM.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Nissan 300 ZX - 300-konny Kiler
Youngtimer

Nissan 300 ZX - 300-konny Kiler

Nissan 300 ZX z tylnym napędem, niemal 300-konną widlastą szóstką i rasowym wyglądem nawet u spokojnego kierowcy potrafi wywołać silne emocje. Jeśli jednak ktoś chce kupić klasyka, by na niego chuchać i dmuchać, wyjeżdżać tylko w ładną pogodę to niech trzyma się z daleka od Nissana 300 ZX. Auto choć wiekowe, do dziś nie zestarzało się na tyle, by zostać youngtimerem

Mercedes: bez gwiazdy nie ma jazdy
Youngtimer

Mercedes: bez gwiazdy nie ma jazdy

Tak twierdzą właściciele Mercedesów i mają rację, bo trudno sobie wyobrazić auta tej marki bez charakterystycznej gwiazdy na szczycie chłodnicy, masce czy na grillu. Skąd się wzięła gwiazda i kiedy trafiła na Mercedesy?

Mercedes klasy E kabriolet - szacowny 30-latek
Youngtimer

Mercedes klasy E kabriolet - szacowny 30-latek

Mercedes klasy E kabriolet wchodzi w szacowny wiek 30 lat. Szacowny, bo „trzydziestka” to minimum, aby stać się prawdziwym oldtimerem. Klasa E bez dachu zadebiutowała we wrześniu 1991 r. na salonie samochodowym we Frankfurcie. Limuzyna (W 124) obecna była już od 7 lat, a wersja coupe od trzech. Kabriolet powstał właśnie na bazie coupe. Dla Mercedesa była to wówczas przełomowa decyzja – od 20 lat firma nie oferowała 4-osobowej wersji cabrio. Ostatnią były modele W 111/W 112, którego produkcję zakończono w 1971 r.

Ratujemy Hachi - było kiedyś takie auto
Youngtimer

Ratujemy Hachi - było kiedyś takie auto

Czasem wystarczy rozpuścić wici i okazuje się, że auta, których nie ma na sprzedaż jednak można znaleźć. Tak było z AE86, które udało mi się kupić. Właściciel sam odezwał się do mnie na Facebooku. Dwa tygodnie później wrocławska Corolla GT była już u mnie w Warszawie.

Mercedes SLK skończył 25 lat. Młody kandydat na klasyka
Youngtimer

Mercedes SLK skończył 25 lat. Młody kandydat na klasyka

Sportowy, Lekki, Krótki – te trzy przymiotniki znakomicie charakteryzują Mercedesa SLK. Model pojawił się 25 lat temu, w kwietniu 1996 r. na salonie w Turynie. W nobliwej gamie Mercedesa była to nowość, która bardzo zaskoczyła klientów, ale została dobrze przyjęta.

Opel GT w wersji elektrycznej – pięćdziesięciolecie rekordów
Youngtimer

Opel GT w wersji elektrycznej – pięćdziesięciolecie rekordów

Opel Elektro GT nigdy nie był produkowany seryjnie, ale zapisał się w historii motoryzacji dzięki rekordom, jakie pobił w maju 1971 r. Nie były one tylko przedsięwzięciem sportowym, lecz także, a może przede wszystkim, miały być sprawdzeniem koncepcji samochodów napędzanych elektrycznymi silnikami.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Ratujemy Hachi - pierwszy pomysł
Youngtimer

Ratujemy Hachi - pierwszy pomysł

Zawsze chciałem mieć Toyotę Corollę GT, albo jeszcze lepiej, oryginalnego Sprintera Trueno prosto z Japonii. Udało mi się w tym roku i wyciągnąłem z krzaków jednego z warsztatów we Wrocławiu wrastające AE86 w wersji europejskiej. Auto nie jeździło od 10 lat. Dzisiaj pierwsza część tej historii, w której opowiem, jak prawie kupiłem Sprintera w Odessie!

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami
Youngtimer

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.

Jimenez Novia – zapomniany supersportowy samochód
Youngtimer

Jimenez Novia – zapomniany supersportowy samochód

Jimenez Novia to zapomniany supersamochód z lat 90. Jego 16-cylindrowy silnik to wynik połączenia czterech jednostek motocyklowych firmy Yamaha. Dzięki temu pojazd generował 560 KM i 432 Nm, a jego prędkość maksymalna wynosiła aż 381 km/h!

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Porsche 911 Maradony – auto „boskiego Diego” do kupienia za milion złotych
Youngtimer

Porsche 911 Maradony – auto „boskiego Diego” do kupienia za milion złotych

Porsche 911 Carrera 2 Cabrio (964) – nabyte przez Diego Maradonę w listopadzie 1992 r. podczas jego ostatniego sezonu w europejskiej piłce nożnej – zostanie wystawione na aukcji w marcu. Cena kabrioletu szacowana jest na 150-200 tys. euro.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.