Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Volkswagen Golf GTI - przełomowy klasyk spod znaku GTI
Youngtimer

Volkswagen Golf GTI - przełomowy klasyk spod znaku GTI

Lancia Trevi VX - powrót kompresora
Youngtimer

Lancia Trevi VX - powrót kompresora

Citroen GS X - awangarda za drobne
Youngtimer

Citroen GS X - awangarda za drobne

Citroen GS to oryginalny samochód z lat 70. XX wieku, z komfortowym hydropneumatycznym zawieszeniem jest obecnie sprzedawany za bezcen. I to pomimo tego, że zachowało się niewiele egzemplarzy, a pojazd jest egzotycznym klasykiem

Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji
Youngtimer

Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji

Renault 5 było typowym maluchem, idealnym do jazdy po mieście. Za to w wersji Turbo ten mały przyjaciel stał się potworem, który bawi ostrym jak brzytwa prowadzeniem i piekielnym dźwiękiem. Ale uwaga! Opanowanie tego monstrum nie jest wcale łatwe

Ferrari F40 czy Porsche 959 – który klasyk szybszy?
Youngtimer

Ferrari F40 czy Porsche 959 – który klasyk szybszy?

„Zbudujcie mi najlepszy samochód na świecie” – polecił swoim inżynierom w 1987 roku Enzo Ferrari. Tak naprawdę miał na myśli: najszybszy. To był czas, gdy Porsche 959 wysoko podniosło poprzeczkę samochodom sportowym przeznaczonym na drogi publiczne. 317 km/h! Jasne, że Włosi nie mogli pozostać obojętni. Wkrótce pojawiło się Ferrari F40 z wynikiem 324 km/h i dawny porządek został przywrócony.

Citroen CX Break: mistrz komfortu
Youngtimer

Citroen CX Break: mistrz komfortu

Citroen CX to klasyk łączący oryginalną stylistykę z praktycznym nadwoziem i wysokim komfortem, jazdy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Perły tuningu lat 80. - Audi 90 Quattro Treser Hunter
Youngtimer

Perły tuningu lat 80. - Audi 90 Quattro Treser Hunter

Wygląda jak mieszanka Hummera z Audi 80 i tak też jeździ. Walter Treser, który podpisał się na desce rozdzielczej, skonstruował ten pojazd do polowań z sokołem w pustynnych państwach, ale także i w lesie auto doskonale sobie radzi. Szerokie opony TRX i rozstaw kół zapobiegają wywrotkom. Silnik podkręcono do 160 KM

Nieużywane Lamborghini Countach na sprzedaż
Youngtimer

Nieużywane Lamborghini Countach na sprzedaż

Autoryzowany diler Lamborghini w Montrealu oferuje na sprzedaż 30-letniego Countacha 25th Anniversary z przebiegiem zaledwie 135 kilometrów, oryginalną folią ochronną w kabinie i... „wąsami” na zderzakach!

To BMW stało 23 lata w salonie i jest jak nowe
Youngtimer

To BMW stało 23 lata w salonie i jest jak nowe

Pewien Brytyjczyk w 1992 r. zamówił w Niemczech luksusowe BMW 740i, zapłacił za nie, ale nigdy go nie odebrał. Większość życia samochód spędził u dilera, do dziś przejechał tylko 725 kilometrów i jest wystawiony na sprzedaż za 125 000 zł

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II - najmocniejszy Baby-Benz ma już 30 lat
Youngtimer

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II - najmocniejszy Baby-Benz ma już 30 lat

Dziadkowóz wcale nie musi być nudny. Oto dopuszczona do ruchu wersja wyścigowego wozu DTM: Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II. W salonie kosztował tyle co trzy nowe zwyczajne Mercedesy 190 E z benzynowym silnikiem 1.8

Rosyjski monstertruck na bazie Mercedesa klasy S
Youngtimer

Rosyjski monstertruck na bazie Mercedesa klasy S

W internecie pełno jest filmów z dziwnymi pojazdami zbudowanymi przez zdolnych mechaników z Rosji. Ale połączenie Mercedesa W140 i GAZ-a 66 może budzić zdumienie nawet tych, którzy na bieżąco śledzą poczynania rosyjskich garażowych konstruktorów.

Mercedes 190 z silnikiem 6.0 V12
Youngtimer

Mercedes 190 z silnikiem 6.0 V12

Mały Mercedes, duży silnik – nigdy nie zadawaliście sobie pytania, czy olbrzymi motor V12 zmieści się pod maską małej 190-tki? Nie? Holender Johan Muter nie dość, że postawił sobie takie pytanie, to jeszcze zdecydował się na nie odpowiedzieć. Wynik: Mercedes 190-potwór o mocy ponad 400 KM i z normalnym dopuszczeniem do ruchu

Isdera Imperator - na świecie jest tylko 30 takich aut
Youngtimer

Isdera Imperator - na świecie jest tylko 30 takich aut

Eberhard Schulz pracował dla Porsche, ale czuł, że nie może w pełni zrealizować swoich marzeń o idealnym samochodzie sportowym. Stało się to możliwe dopiero, gdy odszedł z tej firmy, założył Isderę i stworzył niezwyciężonego Imperatora.

Chevrolet Camaro Z28 – konkurent Mustanga
Youngtimer

Chevrolet Camaro Z28 – konkurent Mustanga

Czy wiecie skąd się wzięła nazwa Camaro? Od francuskiego słowa „camarade", czyli przyjaciel. Pasuje do samochodu? Bardzo! Wszystko zaczęło się w 1964 roku, gdy Ford swoim Mustangiem w ciągu kilku miesięcy zawojował rynek amerykański. Chevrolet nie mógł pozostać bezczynny i rok później wypuścił Camaro.

Mercedes "okular" jako pikap
Youngtimer

Mercedes "okular" jako pikap

Niemiecka firma Binz, która od 1936 roku specjalizuje się w budowie i przeróbkach pojazdów specjalnych, w 2000 roku otrzymała ciekawe zlecenie ze Stanów Zjednoczonych. Ze zwykłego Mercedesa E320 kombi miała zrobić czterodrzwiowego pikapa. Dziś ten unikatowy Mercedes jest na sprzedaż

Lata lecą, a one wciąż w produkcji – legendarne, a do tego fabrycznie nowe
Youngtimer

Lata lecą, a one wciąż w produkcji – legendarne, a do tego fabrycznie nowe

Na świecie nie produkuje się już Garbusa i wspaniałego Hindustana Ambassadora, ba nawet poczciwa "Gelenda" doczekała się kolejnej generacji! Myliłby się jednak ten, kto myślałby, że dinozaury całkowicie już wyginęły!

Audi 80 B1 - klasyk, który tworzył historię
Youngtimer

Audi 80 B1 - klasyk, który tworzył historię

Gdy w 1972 roku Audi rozpoczęło sprzedaż modelu 80, był to najnowocześniejszy wówczas samochód całego koncernu Volkswagena. Od tego auta zaczęła się też dobra passa firmy.

Mercedes SEC AMG droższy od Lamborghini
Youngtimer

Mercedes SEC AMG droższy od Lamborghini

Efekt pracy domorosłych tunerów czy wartościowy obiekt kolekcjonerski? W przypadku stuningowanych aut z lat 80. często można się pomylić, ale w tym przypadku chodzi o oryginalny, bardzo rzadki model Mercedesa 560 SEC 6.0 AMG Widebody. Auto sprzedaje firma z Holandii. Cena jest naprawdę szokująca!

Land Rover Defender - auto bez utraty wartości?
Youngtimer

Land Rover Defender - auto bez utraty wartości?

Stary Land Rover Defender to prawdziwa ikona motoryzacji. I choć produkcję auta wstrzymano całkiem niedawno, ze względu na niezmieniony przez dziesięciolecia kształt nadwozia, nawet najnowsze egzemplarze niemalże z automatu stały się klasykami

Toyota Starlet - niespodziewanie duży maluch
Youngtimer

Toyota Starlet - niespodziewanie duży maluch

Barokowy wygląd i jak na czas produkcji przestarzała technika – właśnie to czyni dziś pierwszą generację Toyoty Starlet tak interesującym autem!

30-letni Mercedes W124 bez przebiegu do kupienia!
Youngtimer

30-letni Mercedes W124 bez przebiegu do kupienia!

Ten Mercedes W124 to prawdziwa kapsuła czasu. Auto ma prawie 30 lat, pochodzi od pierwszego właściciela, a na liczniku jest zaledwie 384 km. Do tego auto jest w bardzo ciekawej wersji silnikowej i wyposażeniowej.

Niemiec nie płacze i sprzedaje, czyli nowy Opel Kadett za 17 tys. zł
Youngtimer

Niemiec nie płacze i sprzedaje, czyli nowy Opel Kadett za 17 tys. zł

Ten samochód przejechał zaledwie 8300 km, a ma już 30 lat. Mimo to nie będzie kosztował w przeliczeniu 40 czy 60 tys. zł. Tego Opla Kadetta E będzie można kupić podczas Bremen Classic Show, które rozpocznie się już dziś, a potrwa do niedzieli 2 lutego. Czyżby rozsądna alternatywa dla oferowanych u nas Fiatów 125p czy Polonezów z końca lat 80.?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.