Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Opel Mokka

Opel Mokka

Ikona samochodu

Opel Mokka to miejski crossover produkowany przez koncern GM. Auto zadebiutowało w 2012 roku i był to pierwszy mały SUV tej marki. W USA auto występuje pod nazwą Buick Encore, a w Wielkiej Brytanii – Vauxhall Mokka. Jego bliźniaczym modelem jest także Chevrolet Trax.

Mokka została zbudowana na płycie podłogowej GM Gamma II Platform, którą dzieli m.in. z Corsą. Stylistyka auta jest bardzo atrakcyjna – ostre kształty na przednim pasie oraz przetłoczenia nadają Mokce charakteru. Patrząc na auto może się wydawać, iż nie boi się ono bezdroży, jednak rzeczywistość może nieco rozczarować. Owszem, auto poradzi sobie na nieasfaltowych drogach, ale jedynie tych „bardziej” utwardzonych – głównym problemem może być nieduży prześwit. Standardowo auto oferowane jest z napędem na przednią oś, ale za dopłatą dostępny jest napęd na wszystkie koła.

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, inżynierom Opla udało się wygospodarować dużo przestrzeni wewnątrz auta, również dla pasażerów z tyłu. Bagażnik ma niespełna 360 litrów pojemności. Co ciekawe w podstawowej wersji znalazł się m.in. tempomat, ale zabrakło klimatyzacji (nawet manualnej).

Pod maską, jeśli chodzi o benzyniaki, znaleźć się mogły 1,4- oraz 1,6-litrowe jednostki o mocy odpowiednio 140 i 115 KM. Pierwsza z nich miała turbosprężarkę, druga była wolnossąca, a dodatkowo mocniejszą odmianę można zamówić z fabryczną instalacją LPG. 1,6-litrowy diesel występował w odmianie 110- oraz 136-konnej. Do 2015 roku dostępny był także motor wysokoprężny o pojemności 1,7 litr i mocy 130 KM.

W 2016 roku przeprowadzono facelifting auta oraz uaktualniono jej nomenklaturę. Z racji tego iż Mokka jest SUV-em, do jej nazwy dodano literkę „X”. Oprócz zmian stylistycznych, auto doczekało się także kolejnego wariantu mocy silnika 1.4 – mógł teraz generować także 152 KM. Silniki w zależności od wersji, mogą współpracować z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną oraz 6-stopniowym automatem.

Rywalami Opla Mokki są Nissan Juke, Fiat 500X oraz Mazda CX-3.

Opel Mokka - generacje

Ikona samochodu

Opel Mokka (2012 - )

Opel Mokka - powiązane artykuły

Opel Mokka-e – stylowy „elektryk” z zasięgiem ok. 300 km

Opel Mokka-e – stylowy „elektryk” z zasięgiem ok. 300 km

Udział sprzedaży miejskich crossoverów na rynku europejskim wynosi aż 18 proc. Nikogo nie powinno więc dziwić, że Opel właśnie od tego segmentu rozpoczyna ofensywę całkowicie nowej linii stylistycznej. Mokka drugiej generacji dostępna będzie z benzyniakami, dieslem oraz w wersji elektrycznej. Ceny startują od 81 490 zł.

Nowy Opel Mokka w stylu espresso

Nowy Opel Mokka w stylu espresso

Jest krótsza i niższa o prawie 13 cm od poprzednika, a dzięki temu idealnie wpisuje się w segment małych SUV-ów. Do tego Opel Mokka w najnowszej odsłonie jeździ dokładnie tak, jak wygląda...

Richard Hammond i jego przyjaciel Olivier

Richard Hammond i jego przyjaciel Olivier

Richard Hammond – najmłodszy z prezenterów programu „Top Gear" (tego dawnego, prawdziwego) oprócz Jeremiego Clarksona i Jamesa Maya - ma także trzeciego przyjaciela. Jest nim... zabytkowy samochód Opel Kadett A z 1963 r.

Materiał promocyjny
Opel Mokka – z nowym spojrzeniem

Opel Mokka – z nowym spojrzeniem

Opel Mokka znany jest już od 2012 roku, kiedy to do sprzedaży trafiła pierwsza generacja niemieckiego SUV-a. Na rok modelowy 2021 przygotowano drugą generację pojazdu. Auta, które jest nowe pod każdym względem i choć nadal rozpoznamy w nim Opla, to jego stylistyka okazuje się na wskroś nowocześniejsza.

Nowy Opel Mokka nie wygląda jak Opel. I bardzo dobrze!

Nowy Opel Mokka nie wygląda jak Opel. I bardzo dobrze!

Ople od lat mają wielu fanów. No cóż, z gustami się nie dyskutuje. Wielu z nich lubi niemiecką markę za bardzo konserwatywne podejście do stylistyki. Ot, takie narzędzia do przemieszczania się - zero emocji, ale za to solidnie. A gdyby tak dodać do tego coś ekstra? No właśnie, chyba o tym pomyślano podczas prac nad nową Mokką, która nie wygląda jak typowy Opel – i bardzo dobrze. Ale co dostaniemy w zamian?

Opel stawia na nowy styl i zmienione logo

Opel stawia na nowy styl i zmienione logo

Opel zdecydował się na nową oprawę wizualną. Logo będzie teraz rysowane cieńszą linią, nowa jest także czcionka „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego, który symbolizować ma elektryczny napęd. Według zapewnień przedstawicieli koncernu są one oznaką innowacyjności, która stanie się atutem marki Opel. Celem tych zabiegów jest jeszcze nowocześniejszy i odważniejszy wygląd samochodów z Rüsselsheim.

Nowy Opel Mokka – potrójna propozycja. Ceny w Polsce

Nowy Opel Mokka – potrójna propozycja. Ceny w Polsce

Opel rozpoczyna przyjmowanie zamówień na swojego najnowszego crossovera. Nowa Mokka dostępna jest w wersjach benzynowych, wysokoprężnych i z napędem czysto elektrycznym, a jej ceny zaczynają się od 79 900 zł

Nowy Opel Mokka nie będzie tylko elektryczny. Debiut wersji spalinowych

Nowy Opel Mokka nie będzie tylko elektryczny. Debiut wersji spalinowych

Oto kolejny model Opla, który powstał w oparciu o komponenty francuskiej grupy PSA. Jako pierwsza ujrzała światło dzienne elektryczna wersja Mokka-e. Na tym jednak nie koniec. Nie zabraknie spalinowych odmian z silnikami benzynowymi i diesla. Zadbano przy tym, by odróżnić je od krewniaków spod znaku Citroena i Peugeota.

Modne, zgrabne i w niezłej cenie! Pięć używanych crossoverów za 35-40 tys. zł

Modne, zgrabne i w niezłej cenie! Pięć używanych crossoverów za 35-40 tys. zł

Fiat 500X, Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur i Skoda Yeti – oto 5 crossoverów za 35-40 tys. zł cieszących się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Który z nich ma najwięcej zalet i gwarantuje wysoką trwałość?

Nowy Opel Mokka – nowy z każdej strony

Nowy Opel Mokka – nowy z każdej strony

Bardziej kompaktowa, stylowa, tak samo przestronna, ale na wskroś nowocześniejsza – oto nowa Mokka, która będzie dostępna z napędem spalinowym oraz czysto elektrycznym. Opel zacznie przyjmować zamówienia na to auto jesienią, a pierwsze dostawy do klientów planowane są na początku 2021 roku

Nowy Opel Mokka także z napędem elektrycznym

Nowy Opel Mokka także z napędem elektrycznym

Opel Mokka oferowany był w latach 2012-19, przy czym po liftingu w 2016 roku nazwa pojazdu zmieniła się na Mokka X. Teraz pojawiły się zapowiedzi kolejnej generacji crossovera, ale tym razem powrócono do pierwotnej nazwy, a poza tym samochód będzie oferowany również z elektrycznym napędem.

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6  - podsumowanie testu

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - podsumowanie testu

Okres użyczenia Opla Mokki X dobiegł końca. Pora na końcowe wnioski z dłuższego niż zwykle, trzymiesięcznego testu niemieckiego crossovera.

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - jak spisuje się benzyniak z "automatem"?

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - jak spisuje się benzyniak z "automatem"?

Przyszła pora na kolejny telegram z trzymiesięcznego testu Opla Mokki X. Tym razem skupiamy się na duecie: silnik-skrzynia biegów.

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 – wielka próba dla małego SUV-a

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 – wielka próba dla małego SUV-a

Mokka X należy do segmentu samochodów promowanych jako stworzone dla młodych i aktywnych użytkowników, które sprawdzą się w każdej sytuacji – w mieście i poza nim. Żeby to potwierdzić wybraliśmy się w góry.

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - multimedia z epoki GM

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - multimedia z epoki GM

Najlepiej wyposażona wersja Ultimate oznacza jedno: miłośnik nagłośnienia i multimediów niewiele już będzie mógł zdziałać w kwestii doposażenia samochodu. Czy będzie miał czego żałować?

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - witaj

Opel Mokka X 1.4 Turbo A6 - witaj

Od pewnego czasu jeździmy Oplem Mokką X i zostaniemy z nim przez trzy miesiące. Sprawdzimy jak spisuje się najstarszy SUV w gamie Opla, również na tle świeżego Crosslanda X, czyli następcy Merivy.

Najoszczędniejsze SUV-y i crossovery - TOP 25

Najoszczędniejsze SUV-y i crossovery - TOP 25

Oto 25 SUV-ów i crossoverów kompaktowych, które zużywają najmniej paliwa. W naszym zestawieniu pomijamy optymistyczne dane producentów, a bazujemy jedynie na własnych pomiarach testowych, które robimy sami od wielu lat. Które modele okazały się najlepsze?

Skoda Karoq kontra Opel Mokka X - który kompaktowy SUV będzie lepszym wyborem?

Skoda Karoq kontra Opel Mokka X - który kompaktowy SUV będzie lepszym wyborem?

Opel Mokka X sprzedaje się znakomicie. Ale na rynku pojawia się właśnie kilku nowych graczy. W teście sprawdzimy, jak SUV Opla poradzi sobie z najtrudniejszą rywalką – Skodą Karoq

Czy warto mieć napęd 4x4?

Czy warto mieć napęd 4x4?

SUV-y niezmiennie cieszą się rosnącą popularnością. Ale czy napęd obu osi jest w nich niezbędny? A może jednak „ośka” wystarczy do bezproblemowego przemieszczania się? Poddaliśmy 5 par aut różnym próbom.

Opel Mokka X 1.6 CDTi 4x4: przestronny i żwawy miejski SUV

Opel Mokka X 1.6 CDTi 4x4: przestronny i żwawy miejski SUV

Mokka po Astrze i Corsie jest trzecim najchętniej kupowanym modelem Opla w Polsce. Mimo że to mały SUV, zaskakuje przestrzenią i przyjemnością prowadzenia. W teście – poliftingowa wersja ze 136-konnym dieslem.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech