Auto Świat Porady Eksploatacja Skąd wiadomo, że diesel się kończy? Objawy usterek silników Diesla

Skąd wiadomo, że diesel się kończy? Objawy usterek silników Diesla

Umiejętność rozpoznania, ile jeszcze życia pozostało w silniku Diesla, przydaje się dwa razy: po raz pierwszy, gdy kupujemy używany samochód, a po raz drugi, gdy pragniemy pozbyć się go w optymalnym momencie. Niestety, kolor spalin to nie wszystko, na co trzeba zwrócić uwagę – szczególnie w autach z filtrem DPF.

Usterka silników Diesla
Zobacz galerię (19)
Auto Bild
Usterka silników Diesla
  • Jeśli po przegazowaniu silnika widać za autem czarną chmurę, to silnik jest już mniej lub bardziej niesprawny
  • Problemy z odpalaniem mogą wynikać też z banalnego uszkodzenia świec żarowych
  • Są auta, w których turbosprężarka hałasuje – i jest to normalne. W większości "cywilnych" aut praca tego elementu nie powinna jednak być słyszalna

Zużycie silnika Diesla nie jest powiązane wyłącznie z wiekiem i przebiegiem auta. Wystarczy zaobserwować, co wydobywa się z rur wydechowych wielu całkiem niestarych aut z silnikami wysokoprężnymi. Kłęby czarnego dymu za autem jednoznacznie wskazują na to, że silnik ma się źle, być może są to ostatnie chwile przed remontem. Niestety, w przypadku aut z filtrami cząstek stałych brak dymu wydobywającego się z wydechu o niczym nie świadczy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji