Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Wymieniasz sam koła w samochodzie? 12 najczęstszych problemów

Wymieniasz sam koła w samochodzie? 12 najczęstszych problemów

Wielu kierowców, szukając oszczędności, chce samodzielnie wymienić koła z letnich na zimowe. Podpowiadamy, jakie są najczęstsze błędy przy wymianie kół, czym one grożą i jak ich uniknąć.

Problemy przy samodzielnej wymianie kół
Problemy przy samodzielnej wymianie kółŹródło: Auto Bild
  • Wystarczy chwila nieuwagi, żeby przy wymianie kół uszkodzić auto
  • Dobre narzędzia to podstawa – fabryczny zestaw nadaje się tylko do użytku w sytuacjach awaryjnych
  • Czasem bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie — w przydomowym garażu nie wyważymy przecież kół, nie wymienimy też sparciałego wentyla

Nie ma się też co dziwić, że wielu właścicieli aut, którzy nie boją się samodzielnych prac przy samochodzie, postanawia poszukać oszczędności, wymieniając koła samodzielnie. Bo przecież – skoro mają w garażu komplet zmontowanych kół z zimówkami na nich, a w samochodzie podnośnik i klucz do kół, to po co przepłacać za usługę w warsztacie? Tyle że to wcale nie zawsze takie proste, a wystarczy czasem drobny błąd, żeby zamiast (niewielkich) oszczędności spowodować olbrzymie koszty. To nie znaczy, że odradzamy samodzielne wymiany kół – podpowiadamy, jak uniknąć błędów.

Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji