Auto Świat Porady Wszystko o silniku Silniki Mercedesa - czy są mocne i trwałe?
  • Wszystkie silniki M270 i M274 wykorzystują stopy aluminium w głowicy oraz kadłubie
  • W układzie dolotowym pracuje sprężarka napędzana spalinami, silniki mają wtrysk bezpośredni
  • W obu wariantach pojemnościowych średnica cylindrów wynosi 83 mm (rozstaw cylindrów to 90 mm). W silniku 1.6 skok tłoka wynosi 73,7 mm, co daje pojemność 1595 cm3. W przypadku jednostki dwulitrowej tłoki pokonują drogę 92 mm (pojemność 1991 cm3)

Małe samochody w ofercie Mercedesa pojawiły się dopiero w latach 90. poprzedniego stulecia, wtedy też weszła nowa rodzina benzyniaków, przystosowana specjalnie właśnie na potrzeby klasy A – była mocno pochylona, żeby dolna część motoru "wślizgiwała" się pod kabinę pasażerską. Oczywiście, utrudniało to obsługę, ale kto by się tym przejmował… Były to proste jednostki z 8 zaworami i łańcuchowym napędem rozrządu. Rodzina M270/274, którą opisujemy, to prawdziwy techniczny majstersztyk. Ma to swoje oczywiste zalety, ale – niestety – są też wady.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki