Logo

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Rozrusznik robi co może, ale silnik wyraźnie stawia opór. Dopiero po dużej dawce samostartu udaje się go uruchomić. Jego głośny, a donośny dźwięk odbija się od ceglanych ścian starej fabrycznej hali. Po długim czasie postoju układ wydechowy jest nieszczelny i każdy "oddech" motoru przypomina trochę odgłosy pracy silnika dwusuwowego, który w latach 1949-67 trafiał pod maski Saabów. Ale w naszym samochodzie jest już zainstalowany fordowski motor V4, który pod koniec lat 60. miał za zadanie unowocześnić wiecznie żywy typoszereg 92/93/96/95 (przynajmniej pod względem napędu). Za stylistyczny powiew świeżości miał odpowiadać zupełnie nowy tył nadwozia, który planowano wprowadzić w 1973 roku.

Udostępnij:
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium