Auto Świat Testy BMW i3 94 Ah - Dłuższy dystans w cieple

BMW i3 94 Ah - Dłuższy dystans w cieple

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Do tej pory przejechanie 120 km BMW i3 na jednym ładowaniu było wyzwaniem. Teraz za 5300 zł ekstra można mieć pojemniejszy akumulator. O ile realnie zwiększył się zasięg?

BMW i3Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Od 2013 r. BMW sprzedało na świecie ponad 60 tys. egzemplarzy i3, w tym ok. 200 w Polsce – to oznacza, że jest to najpopularniejszy samochód elektryczny w naszym kraju. W lipcu ofertę wzbogacił większy akumulator, który według BMW wydłuża realny zasięg do 200 km. Co ciekawe, nowe cele można zainstalować także w starszych egzemplarzach i3.

BMW i3 94 Ah - nadwozie

Wciąż pozostaje bezkonkurencyjnie innowacyjne, bo jest wykonane z lekkich tworzyw wzmocnionych włóknem węglowym. Taka „dieta” rekompensuje masę akumulatora i gwarantuje wysoką sztywność skrętną. Futurystyczny kształt 4-metrowej bryły karoserii ani trochę się nie zestarzał (częsta bolączka aut, które próbują wyprzedzać swoją epokę) i wciąż przyciąga spojrzenia. Niestety, nadal nie jest to prawdziwie 4-osobowy samochód. O ile z przodu miejsca jest mnóstwo i kolumna kierownicy ma rekordowo duży zakres regulacji, o tyle z tyłu wysokim dorosłym będzie ciasno. Z kolei, podrzucając np. dzieci do szkoły, musicie pamiętać o tym, że wysiadka z tylnego rzędu foteli jest możliwa tylko po otwarciu przednich drzwi.

BMW i3
BMW i3Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

BMW i3 94 Ah - silnik

Zdecydowanie największy atut tego samochodu. Bezszelestne, superpłynne przyspieszanie przypomina zoom w obiektywie aparatu. Podczas delikatniejszej, ale „nieemeryckiej” jazdy i3 odwdzięcza się zasięgiem, który rzeczywiście może przekroczyć 200 km, i to przy włączonym ogrzewaniu. Większe starania pozwalają osiągnąć nawet 230-240 km, ale to wymaga już wyrzeczeń.

BMW i3 94 Ah - prowadzenie

Rewelacyjnie współgra z mocnym napędem. Niski środek ciężkości, krótkie zwisy, sztywne zestrojenie zawieszenia, precyzyjny układ kierowniczy i wreszcie tylny napęd gwarantują frajdę z jazdy, jakiej należy oczekiwać od BMW. Na każdym zakręcie czuć, że i3 zostało skonstruowane z myślą nie tylko o ekologii, lecz także przyjemności z jazdy.

BMW i3 94 Ah - koszty

Prąd to najtańsze paliwo, ale zakup BMW i3 jest w naszych realiach ekonomicznie i ekologicznie nie do obronienia – prąd wytwarzamy głównie z węgla. Katalogową cenę 159 000 zł łatwiej przełknąć, kiedy wybierze się leasing. Miesięczne raty zaczynają się od ok. 1300 zł.

BMW i3 94 Ah - to nam się podoba

Świetne przyspieszenie, bardzo cicha jazda, łatwa obsługa rozbudowanych multimediów, innowacyjne materiały konstrukcyjne i wykończeniowe.

BMW i3 94 Ah - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu i opcji, stosunkowo ciasny tył kabiny, niepraktyczna konstrukcja tylnych drzwi, zasięg nie pozwala na międzymiastowe podróże.

BMW i3 94 Ah - naszym zdaniem: jeszcze lepsze

Dodatkowe kilometry zasięgu pozwalają z większym spokojem planować codzienne obowiązki. Komu ciągle mało, może zamówić wersję ze spalinowym wydłużaczem zasięgu. Gdybym już miał mieć auto elektryczne, to takie. Jazda po mieście to wielka frajda.

BMW i3 94 Ah - dane techniczne

Silnik elektryczny
Moc maksymalna 170 KM
Maks. moment obrotowy 250 Nm
Rodzaj/poj. akumulatora litowo-jonowy/33,2 kWh
Skrzynia biegów/napęd Stałe przełożenie/tylny
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,3 s
Prędkość maksymalna 150 km/h
Średnie zużycie prądu 12,6 kWh/100 km
Maks. zasięg wg. producenta 200 km
Czas ładowania z gniazda 230 V ok. 10 godzin
Pojemność bagażnika 160-1100 l
Długość/szerokość/wysokość 3999/1775/1597 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Masa własna/ładowność 1245/425 kg
Cena podstawowa 159 900 zł
Cena testowanego egzemplarza 220 619 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków