Auto Świat Testy Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium - topowy według Forda

Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium - topowy według Forda

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Bogate wyposażenie Titanium, 180-konny diesel, napęd AWD i automatyczna skrzynia biegów – to najdroższa "normalna" wersji Kugi - więcej zapłacicie tylko za samochody oznaczone jako ST-Line (z dodatkami sportowymi) oraz ekskluzywne Vignale. Warto wydać 139 000 zł?

2Igor Kohutnicki / newspix.pl
  • W Fordzie Kuga może spodobać się przyjemne wykończenie wnętrza
  • Jedną z największych zalet tego modelu jest atrakcyjna cena
  • Za największą wadę uznajemy jedynie dwuletnią gwarancję

Klasa SUV to obecnie jeden z najpopularniejszych segmentów rynku. Producenci za wszelką cenę starają się wyróżnić swoje auta. Na które atuty stawia Ford? W wielu kategoriach Kuga jest średniakiem, ale świetnie się ją prowadzi i ma rozsądną cenę.

Ford Kuga - nadwozie

Przeprowadzony blisko 2 lata temu lifting odświeżył sylwetkę, Kuga jest ładnym autem i rzuca się w oczy. Wnętrze nie jest rekordowo przestronne, ale czworo pasażerów nie czuje ścisku. Wadą bagażnika jest próg powstający po złożeniu kanapy. W serii – duma Forda, czyli multimedialny system SYNC 3 z rozpoznawaniem mowy. Podobać się mogą dodatki: stoliki w oparciach foteli, gniazdko 230 V.

Charakterystyczna sylwetka Kugi może się podobać.
Charakterystyczna sylwetka Kugi może się podobać.Igor Kohutnicki / newspix.pl

Ford Kuga - silnik

Dobrze znany diesel 2.0 w duecie z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie przepadają za downsizingiem. Silnikowi nie brakuje mocy, spokojnie i przyjemnie pracuje. Przekładnia PowerShift udowadnia, że dobrze dobrane i sprawnie działające 6 biegów zapewni taką samą płynność i wygodę, jak 9. Jest minus: w trudnych warunkach (miasto, autostrada) spalanie przekroczy 10 l/100 km.

Ford Kuga - prowadzenie

Od zawsze mocny atut Kugi. Zawieszenie nieźle wybiera nierówności, a dodatkowo zapewnia stabilność na krętej drodze, precyzyjny jest też układ kierowniczy. Testowy egzemplarz miał 19-calowe koła – ładne, ale drogie (7300 zł) i trochę na wyrost, jeśli liczycie na przyzwoity komfort. Międzyosiowe sprzęgło szybko i niezauważalnie działa, choć na terenowe zdolności auta lepiej nie liczyć.

Ford Kuga - koszty

Jak na najdroższą Kugę (pomijając ST-Line i Vignale) kwota 139 000 zł, uwzględniająca rabat, wydaje się niewygórowana. W Titanium otrzymacie częściowo skórzaną tapicerkę, ładne alufelgi i oświetlenie wnętrza LED. W promocji Ford dorzuca nawigację i biksenony. Jednak nie zapomnijcie przejrzeć cennika, bo brakuje kilku rzeczy, np. czujników parkowania lub układu automatycznego hamowania przy małych prędkościach (800 zł albo w pakiecie). Testowy egzemplarz kosztował nieco więcej.

Dane techniczne Kuga
Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1997
Moc maks. (KM/obr./min) 180/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 400/2000-2500
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 6
Wymiary: dł./szer./wys. (mm) 4524/1838/1689
Rozstaw osi (mm) 2690
Poj. bagażnika (l) 456-1653
Masa własna (kg) 1716
Cena testowanego egz. (zł) 156 630
Osiągi (fabryczne)
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Spalanie w mieście 5,5 l/100 km
Spalanie poza miastem 4,9 l/100 km
Spalanie średnie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Teoretyczny zasięg 1150 km

Ford Kuga - naszym zdaniem

Nietrudno wypunktować zalety Kugi, wady wydają się mniej istotne. Pozytywnie zaskakuje też cena, dzięki czemu można powiedzieć, że Kuga to mocny gracz w segmencie SUV! Zakup odradzamy tylko użytkownikom szukającym dużego, wzorowego bagażnika.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków