- W Fordzie Kuga może spodobać się przyjemne wykończenie wnętrza
- Jedną z największych zalet tego modelu jest atrakcyjna cena
- Za największą wadę uznajemy jedynie dwuletnią gwarancję
Klasa SUV to obecnie jeden z najpopularniejszych segmentów rynku. Producenci za wszelką cenę starają się wyróżnić swoje auta. Na które atuty stawia Ford? W wielu kategoriach Kuga jest średniakiem, ale świetnie się ją prowadzi i ma rozsądną cenę.
Ford Kuga - nadwozie
Przeprowadzony blisko 2 lata temu lifting odświeżył sylwetkę, Kuga jest ładnym autem i rzuca się w oczy. Wnętrze nie jest rekordowo przestronne, ale czworo pasażerów nie czuje ścisku. Wadą bagażnika jest próg powstający po złożeniu kanapy. W serii – duma Forda, czyli multimedialny system SYNC 3 z rozpoznawaniem mowy. Podobać się mogą dodatki: stoliki w oparciach foteli, gniazdko 230 V.
Ford Kuga - silnik
Dobrze znany diesel 2.0 w duecie z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie przepadają za downsizingiem. Silnikowi nie brakuje mocy, spokojnie i przyjemnie pracuje. Przekładnia PowerShift udowadnia, że dobrze dobrane i sprawnie działające 6 biegów zapewni taką samą płynność i wygodę, jak 9. Jest minus: w trudnych warunkach (miasto, autostrada) spalanie przekroczy 10 l/100 km.
Ford Kuga - prowadzenie
Od zawsze mocny atut Kugi. Zawieszenie nieźle wybiera nierówności, a dodatkowo zapewnia stabilność na krętej drodze, precyzyjny jest też układ kierowniczy. Testowy egzemplarz miał 19-calowe koła – ładne, ale drogie (7300 zł) i trochę na wyrost, jeśli liczycie na przyzwoity komfort. Międzyosiowe sprzęgło szybko i niezauważalnie działa, choć na terenowe zdolności auta lepiej nie liczyć.
Ford Kuga - koszty
Jak na najdroższą Kugę (pomijając ST-Line i Vignale) kwota 139 000 zł, uwzględniająca rabat, wydaje się niewygórowana. W Titanium otrzymacie częściowo skórzaną tapicerkę, ładne alufelgi i oświetlenie wnętrza LED. W promocji Ford dorzuca nawigację i biksenony. Jednak nie zapomnijcie przejrzeć cennika, bo brakuje kilku rzeczy, np. czujników parkowania lub układu automatycznego hamowania przy małych prędkościach (800 zł albo w pakiecie). Testowy egzemplarz kosztował nieco więcej.
Dane techniczne | Kuga |
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1997 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 180/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 400/2000-2500 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 6 |
Wymiary: dł./szer./wys. (mm) | 4524/1838/1689 |
Rozstaw osi (mm) | 2690 |
Poj. bagażnika (l) | 456-1653 |
Masa własna (kg) | 1716 |
Cena testowanego egz. (zł) | 156 630 |
Osiągi (fabryczne) | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,0 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Spalanie w mieście | 5,5 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 4,9 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 134 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1150 km |
Ford Kuga - naszym zdaniem
Nietrudno wypunktować zalety Kugi, wady wydają się mniej istotne. Pozytywnie zaskakuje też cena, dzięki czemu można powiedzieć, że Kuga to mocny gracz w segmencie SUV! Zakup odradzamy tylko użytkownikom szukającym dużego, wzorowego bagażnika.
Galeria zdjęć
Auto na asfalcie zachowuje się bez zarzutów. 180-konny diesel występuje tylko z napędem 4x4 – to bardzo sprawnie działające międzyosiowe sprzęgło.
Przyjemny design, dobra jakość. Niewygodne: obsługa wycieraczek i spora odległość do dotykowego ekranu.
Kanapa wygodna, ale dla dwóch osób. Przydatne drobiazgi: stoliki w oparciach foteli i gniazdko 230 V.
Pojemność 456-1653 l, szerokość bagażnika to 925 mm, długość (bez składania kanapy) – 730 mm, czyli bez rewelacji. Po złożeniu oparcia powstaje duży próg.
Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium - to nam się podoba: przyjemnie wykończone i dość bogate wnętrze, rozsądna cena, dobre własności jezdne. Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium - to nam się nie podoba: dość wysokie spalanie, tylko dwuletnia gwarancja podstawowa, przeciętny bagażnik.