Auto Świat Testy Hyundai Tucson - Przepis na sukces

Hyundai Tucson - Przepis na sukces

SUV-y biją rekordy sprzedaży, więc niemal każda marka ma przynajmniej jeden model tego typu w swojej ofercie. Jak jednak wybić się spośród tak zaciętej konkurencji? Hyundai najwidoczniej znalazł na to sposób.

Hyundai Tucson
Zobacz galerię (17)
Auto Świat
Hyundai Tucson

Tucson jest obecnie najpopularniejszym modelem Hyundaia w Polsce. Od stycznia do lipca br. „koreańskiego” SUV-a (zaprojektowany w Europie, produkowany w Czechach) sprzedano już w liczbie 4166 egzemplarzy, co stanowi aż 35 proc. całej sprzedaży marki Hyundai w naszym kraju. Zainteresowanie tym modelem może być jeszcze większe, ponieważ ofertę powiększono niedawno o wersję z mocniejszym silnikiem 1.7 CRDi, współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Testujemy właśnie ten wariant.

Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD Style
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD StyleŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Turbodiesel z przekładnią 7DCT generuje 141 KM mocy i 340 Nm momentu obr. Takie parametry w zupełności wystarczają do sprawnej jazdy. Przyspieszenie 11,5 s od 0 do 100 km/h na papierze być może nie robi wrażenia, ale w rzeczywistości osiągi okazują się satysfakcjonujące, zwłaszcza w trybie Sport (lepsza reakcja na gaz). Nieco więcej pary przydałoby się tylko podczas szybkiego wyprzedzania na autostradzie. W takich warunkach doceniliśmy solidne wyciszenie kabiny, gdyż jest w niej przyjemnie cicho. Na pozytywną ocenę nowego napędu duży wpływ ma też dwusprzęgłowa skrzynia, która w okamgnieniu zmienia biegi. W dodatku nie zwiększa ona spalania, jak robi to klasyczny „automat”. Zużycie paliwa w Tucsonie w tej specyfikacji jest bardzo niskie. Średnio 6,5-7 l/100 km to świetny wynik w przypadku wysokiego auta o masie własnej wynoszącej niespełna 1,5 t.

Hyundai Tucson - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Zasilaniecommon rail
Pojemność skokowa1685 cm3
Moc maksymalna141 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy340 Nm/1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów/napęddwusprzęgłowa 7b/przedni
Hamulce (przód/tył)tw/t
Opony testowanego auta245/45 R 19
Długość/szerokość/wysokość4475/1850/1645 mm
Rozstaw osi2670 mm
Masa własna/ładowność1470/615 kg
Pojemność bagażnika513-1503 l
Pojemność zbiornika paliwa 62 l
Przyspieszenie0-100 km/h11,5 s
Prędkość maksymalna185 km/h
Średnie spalanie producenta4,9 l/100 km
Emisja CO2129 g/km
Teoretyczny zasięg1265 km
Średnica zawracania10,6 m

Zawieszenie pojazdu zostało stosunkowo sztywno zestrojone, jednak Tucson oferuje satysfakcjonujący kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem resorowania. Nadwozie tylko nieznacznie przechyla się na szybciej pokonywanych zakrętach. Drobne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który powinien być mniej wspomagany i dawać lepsze wyczucie (lekkość sterowania stanowi zaletę podczas manewrowania na parkingu).

Wnętrze SUV-a nie tylko jest przestronne, zaprojektowano je także z myślą o jak najłatwiejszym i wygodnym użytkowaniu. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i czytelna. Na konsoli centralnej umieszczono wiele przegródek, w których bezpiecznie można umieścić telefon, dwa napoje i inne drobiazgi.

Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD Style
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD StyleŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Można narzekać, że w testowanej wersji nie ma możliwości wyboru napędu 4x4 (dostępny z silnikiem benz. lub dieslem 2.0), ale przecież większość sprzedawanych SUV-ów w Polsce jest przednionapędowa. Klienci wolą zapłacić mniej lub wybrać bogatsze wyposażenie.

Skoro już jesteśmy przy finansach: Tucson 1.7 CRDi 7DCT Classic kosztuje 100 990 zł. Za testowaną wersję Style trzeba zapłacić 122 990 zł. Za Hyundaiem przemawiają bogate wyposażenie i aż pięcioletnia gwarancja bez limitu przebiegu.

Hyundai Tucson - to nam się podoba

Ładny wygląd, przestronne wnętrze, dobrze wyciszona kabina, wygodne fotele, niskie spalanie, szybka skrzynia DCT, bogate wyposażenie.

Hyundai Tucson - to nam się nie podoba

Brakuje mocy przy dużym obciążeniu, napęd 4x4 dostępny tylko z większym dieslem, zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Hyundai Tucson - naszym zdaniem: trafia w gusta klientów

Hyundai poczynił olbrzymie postępy. Ta marka potrafi wyciągać wnioski. Model ix35 był dobry, a Tucson jest bardzo dobry. Nowy SUV prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze i dobrze się go prowadzi. Z mocniejszym 1.7 CRDi jest też bardzo oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Czego chcieć więcej? Niestety, dopracowane auto musi swoje kosztować. Tucson nie jest tani, ale też nie najdroższy w segmencie.

Hyundai Tucson - wyposażenie/ceny

WersjaStyle
Airbagi czołowe/boczne/kurtynoweS/S/S
ESP/kontrola trakcjiS/S
Klimatyzacja aut. dwustrefowaS
Reflektory LED/świtła dzienneS/S
Elektr. ster. szyby/lusterkaS/S
Centralny zamek z pilotemS
Ekran dotykowy 8"/kamera cofaniaS/S
Radio z MP3/nawigacja/Bluetooth/USB, AUXS/S/S
Podgrz. kierownica/podgrz fotele p/tS/S
Czujniki parkowania p/tS
Tempomat/czujnik deszczuS/S
Asystent pasa ruchu/rozp. znaków drog.S/S
Lakier metalizowany2600 zł
Elektr. otwierana klaspa bagażnika2000 zł
Felgi aluminiowe 19" 2500 zł
Dwupanelowy dach panoramiczny4500 zł
Cena podst. testowanej wersji122 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna5 lat/12 lat
Przeglądyco 30 tys. km/2 lata
Cena podst. testowanej wersj/po doposaż.122 990 zł/134 500 zł
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD Style
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 7DCT 2WD StyleŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Materiał powstał we współpracy z firmą Hyundai Motor Poland.